Rozwój normatywny: w obszarze poznawczym, społecznym i emocjonalnym WF-P-PTSDiM-RN
1. Rozwój poznawczy
a. teoria Piageta
b. pamięć
c. percepcja
d. inteligencja
e. język
2. Rozwój emocjonalny
a. źródła emocji i ich zmiany rozwojowe
b. lęki typowe dla różnych okresów rozwoju
c. rozwój empatii
d. radzenie sobie z emocjami
3. Rozwój społeczny
a. relacje pionowe i poziome
b. koncepcja przywiązania Bowlby'ego
c. teoria umysłu i jej rola w rozwoju społecznym dzieci
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2020/21_Z: | W cyklu 2021/22_Z: |
Efekty kształcenia
Posługuje się wiedzą dotycząca rozwoju psychicznego dzieci i młodzieży. Przygotowuje plan wsparcia i współpracy z innymi specjalistami z różnych obszarów dotyczących wsparcia rodziny, dzieci i młodzieży
Kryteria oceniania
Zaliczenie wykładu wymaga od studenta uzyskania ponad 50% możliwych do zdobycia punktów. Skala ocen przedstawia się następującą:
11-12 = 3 (dostateczny)
13-14 = 3,5 ( dostateczny plus)
15-16 = 4 (dobry)
17-18 = 4, 5 (dobry plus)
19-20 = 5 (bardzo dobry)
Literatura
Spis zalecanych lektur:
Obowiązkowa:
1. Schaffer, D.R., Kipp, K. (2015). Psychologia rozwoju. Od dziecka do dorosłości. Harmonia Universalis
2. Birch, A., Malim, T., Łuczyński, J., Olejnik, M. (1998). Psychologia rozwojowa w zarysie: od niemowlęctwa do dorosłości. Wydaw. Naukowe PWN
Dodatkowa:
1. Brzezińska, A., Appelt, K., Ziółkowska, B. (2016). Psychologia rozwoju człowieka. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
2. Trempała, J., Kielar-Turska, M., Niemczyński, A., Czerwińska-Jasiewicz, M., Wydawnictwo Naukowe, P. W. N. (red). (2018). Psychologia rozwoju człowieka: podręcznik akademicki. Wydawnictwo Naukowe PWN SA
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: