Konceptualizacja w terapii środowiskowej dzieci i młodzieży WF-P-PTSDiM-KwTSDiM
Treści merytoryczne:
1. Konceptualizacja - wprowadzenie do modelu bio-psycho-społecznego
2. Zbieranie wywiadu rozwojowego i rodzinne
3. Stawianie hipotez diagnostycznych i narzędzia do ich weryfikacje
4. Konceptualizacja poszczególnych zaburzeń psychicznych wieku rozwojowego- praca na przypadkach
5. Opracowywanie planu działań na podstawie przygotowanej konceptualizacji
6. Przekazywanie rodzicom i dziecku/nastolatkom informacji zwrotnych lub dzielenie się z rodzicami swoimi wątpliwościami i zapraszanie ich do podjęcie procesu diagnostycznego.
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Posługuje się wiedzą dotycząca rozwoju psychicznego dzieci i młodzieży. Posługuje się wiedzą dotycząca form wsparcia dla rodzin, dzieci i młodzieży. Zbiera informacje na temat sytuacji rodziny, dzieci i młodzieży w kontekście zgłaszanych problemów. Współpracuje z instytucjami i specjalistami.
Kryteria oceniania
Zaliczenie na podstawie:
1. obecności i aktywności na zajęciach. Zalicza co najmniej 90% obecności.
2. przygotowanie konceptualizacji jednego wybranego przypadku
Literatura
Spis zalecanych lektur:
1. Manassis, K., (2015) Opracowanie przypadku w terapii dzieci i młodzieży. Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
2. Morrison, J., (2015). Wstępny wywiad diagnostyczny. Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
3. Morrison, J., Flegel, K., (2018). Wywiad diagnostyczny z dziećmi i młodzieżą. Rozpoznania zgodnie z DSM- 5. Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: