Twórcze zmiany osobowości WF-P-PSRIIPU-TZO
Przegląd literatury przedmiotu.
Wybrane zagadnienia z psychologii twórczości.
Prezentacja podstawowych koncepcji osobowości.
Wybrane psychologiczne modele zmian osobowości
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
• Wiedza: zapoznanie się z wybranymi zagadnieniami z psychologii twórczości i jej znaczeniem w rozwoju zmian osobowości.
• Umiejętności: wykorzystanie wiedzy w interpretacji postaw, zachowań i relacji interpersonalnych.
• Kompetencje społeczne: student poznaje podstawowe modele zmian osobowości i potrafi zastosować poznaną wiedzę w praktyce.
Kryteria oceniania
- na ocenę 5 (bdb.): doskonale orientuje się w literaturze przedmiotu, potrafi przeanalizować wybrane zagadnienia z psychologii twórczości oraz podstawowe koncepcje osobowości, potrafi przeanalizować wybrane psychologiczne modele zmian osobowości
- na ocenę 4 (db.): poprawnie orientuje się w literaturze przedmiotu, w wybranych zagadnieniach z psychologii twórczości oraz podstawowych koncepcjach osobowości, potrafi omówić wybrane psychologiczne modele zmian osobowości
- na ocenę 3 (dst.): zna podstawowe pozycje z literatury przedmiotu, potrafi omówić wybrane zagadnienie z psychologii twórczości, zna podstawowe koncepcje osobowości, zna wybrane psychologiczne modele zmian osobowości
Literatura
• 1 - Chylińska M., (2016), Wprowadzenie do filozofii twórczości, Roczniki Filozoficzne, Tom LXIV, nr 2.
• 2 – Gołaszewska M., (1998), Twórczość artystyczna, w: Encyklopedia psychologii, s. 911 – 914, Warszawa.
• 3 – Kocowski I.T., (1991), Szkice z teorii twórczości i motywacji, Poznań.
• 4 - Nęcka E., (2001), Psychologia twórczości, Gdańsk.
• 5 – Nęcka E., (1998), Trening twórczości. Podręcznik dla psychologów, pedagogów i nauczycieli, Kraków.
• 6 - Popek S., (1998), Twórczość dzieci, w: Encyklopedia psychologii, s. 915-919, Warszawa.
• 7 - Strzałecki A., (1969), Wybrane zagadnienia psychologii twórczości, Warszawa.
• 8 – Tokarz A., (1998), Twórczość, w: Encyklopedia psychologii, s. 907-910, Warszawa.
• 9 – Trzebiński J., (1981), Twórczość a struktura pojęć, Warszawa.
• 10 – Wiszniakowa – Zelinskiy N., (2014), Psychologia rozwoju kreatywnego potencjału człowieka, Warszawa.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: