Inteligencja emocjonalna WF-P-PSRIIPU-IE
Pojęcie inteligencji
Teorie inteligencji
Inteligencje wielorakie w ujęciu H. Gardnera
Pojęcie i struktura emocji
Teoria inteligencji emocjonalnej P. Saloveya i D. Mayera
Teoria inteligencji D. Golemana
Uwarunkowania i proces kształtowania inteligencji
Rola i znaczenie inteligencji emocjonalnej w relacjach i funkcjonowaniu społecznym
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Wykazuje się znajomością wybranej teorii regulacji emocji
Posiada wiedzę dotyczącą koncepcji teoretycznych oraz prawidłowości rozwoju inteligencji emocjonalnej
Rozpoznaje i nazywa zależności pomiędzy właściwościami indywidualnymi i specyfiką zachowania w relacjach
Umiejętności:
Potrafi wykorzystać wiedzę do interpretowania zjawisk społecznych
potrafi wykorzystać wiedzę do nawiązywania i podtrzymywania relacji interpersonalnych
Kompetencje społeczne
Wykorzystuję wiedzę do rozwijania kompetencji społecznych
Rozumie związek pomiędzy teorią i praktyką w dziedzinie inteligencji emocjonalnej i budowania relacji interpersonalnych
Kryteria oceniania
- na ocenę 5 (bdb.): doskonale orientuje się w zagadnieniach dotyczących inteligencji emocjonalnej, bardzo dobrze zna podstawowe pojęcia i funkcje emocji oraz podstawowe podejścia do badania stanów afektywnych i teorii emocji.
- na ocenę 4 (db.): poprawnie orientuje się w zagadnieniach dotyczących inteligencji emocjonalnej, dobrze zna podstawowe pojęcia i funkcje emocji oraz podstawowe podejścia do badania stanów afektywnych i teorii emocji.
- na ocenę 3 (dst.): zna podstawowe pojęcia i funkcje emocji, potfrafi omówic wybrane podejścia do badania stanów afektywnych i teorii emocji.
Literatura
Literatura obowiązkowa:
Gardner, H. (2001). Inteligencje wielorakie. Teoria w praktyce. Poznań: Media Rodzina.
Goleman, D. (2007). Inteligencja emocjonalna. Poznań: Media Rodzina.
Knopp, K. A., (2005). Rola inteligencji emocjonalnej w życiu człowieka. Studia Psychologica, nr 6, s. 221-236.
Śmieja, M., Orzechowski, J. (2008) (red. naukowa). Inteligencja emocjonalna. Fakty, mity, kontrowersje. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN
Literatura uzupełniająca:
Branden N. (2016) . 6 filarów poczucia wartości. Łódź: Feeria
Jankowska, M., Ryś, M. (2011). Inteligencja emocjonalna a relacje w związkach małżeńskich, Kwartalnik Naukowy Fides et Ratio Numer 3(7). s. 48 – 65
Salovey, P., Mayer, J. D. (1999). Czym jest inteligencja emocjonalna? W: Salovey P., Sluyter, D., J., (red.), Rozwój emocjonalny a inteligencja emocjonalna. (rozdz. 1, s. 23-69). Poznań: Dom Wydawniczy Rebis
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: