Model otwartego dialogu - pozycja obserwatora. Zespół reflektujący - wprowadzenie. WF-P-OD-M1MOD
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Metody oceny: egzamin testowy na końcu studiów; obowiązuje materiał z wykładów oraz wskazane pozycje piśmiennictwa.
Wiedza: na ocenę 2 (ndst.): Student nie potrafi scharakteryzować ani nawet wymienić podstawowych pojęć z zakresu podejścia ODA oraz nie dysponuje uporządkowaną znajomością głównych zagadnień
na ocenę 3 (dst.):Student potrafi wymienić podstawowe pojęcia z zakresu podejścia ODA bez szczegółowych charakterystyk, jednak nie czyni tego sprawnie, a jego wypowiedzi słowne lub pisemne świadczą o istotnych lukach w tej wiedzy. Student dysponuje częściową znajomością zagadnień obszaru ODA - nie są uporządkowane
na ocenę 4 (db.): student potrafi dość sprawnie oraz w sposób świadczący o dość dużej wiedzy wymieniać i charakteryzować podstawowe pojęcia z zakresu podejścia ODA oraz dysponuje uporządkowaną znajomością głównych zagadnień.
na ocenę 5 (bdb.): student potrafi niezwykle sprawnie oraz w sposób świadczący o ogromnej wiedzy wymienić i scharakteryzować pojęcia z obszaru podejścia ODA oraz dysponuje bardzo dobrze uporządkowaną znajomością głównych zagadnień.
Literatura
I.Monografie dostępne w języku polskim:
1.Yrjő. O. Alanen:Schizofrenia i leczenie dostosowane do potrzeb. Instytut Psychiatrii i Neurologii, Warszawa 2000
2.Jaakko Seikkula, Tom Erik Arnkil: OTWARTE DIALOGI. Antycypacje. Szanowanie inności. Podejście terapeutyczne skoncentrowane na siecispołecznej. Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego,Kraków 2018.
3.Jaakko Seikkula, Tom Erik Arnkil: Dialogi sieci społecznych. Wydanie drugie. Wydawnictwo Paradygmat, Warszawa 2018.
II.Wybrane artykuły dostępne w języku polskim:
1.Seikula J.: W stronę dialogu: psychoterapia czy sposób życia.Psychoterapia,2013;
2 (165):13-27.2.Kłapciński M., Rymaszewska J.: Podejście terapeutyczne oparte na Otwartym Dialogu –o fenomenie skandynawskiej psychiatrii. Psychiatria Polska, 2015; 49 (6): 1179-1190
3.Krawczyk A.,Solarz A., Wciórka J.: Otwarty dialog w kryzysie psychotycznym. Medycyna Praktyczna Psychiatria, 2015; 2: 84–91
4.WojtyńskaR., SzcześniakD., KłapcińskiM., SchützeW.:Zespół odzwierciedlająco -komentujący jako element sieci społecznej w podejściu Otwartego Dialogu. Postępy Psychiatrii i Neurologii, 2015; 24: 137-146.
5.Ciuńczyk I. Spojrzenie psychiatry praktyka na Otwarty Dialog. Psychiatria, 2015; 8: 23-25.
6.Lisińska-Jarża A., Piróg B.: Miejsce otwartego dialogu w praktyce klinicznej: ograniczenia, kierunki rozwoju, perspektywy.Medycyna PraktycznaPsychiatria, 2016; 3: 61–69.
7.Wallner R., Kłapciński M. Model leczenia zaburzeń pourazowych w podejściu Otwartego Dialogu (ODA) na przykładzie Środowiskowego Centrum Zdrowia Psychicznego (ŚCZP). Postępy Psychiatrii i Neurologii, 2018; 27 (1): 147-160.
III.Wybrane artykuły dostępne w języku angielskim:
1.Aaltonen J., Seikkula J., Lehtinen K.: The Comprehensive Open-Dialogue Approach in Western Lapland: I. The incidence of non-affective psychosis and prodromalstates.Psychosis,2011; 3 (3):179-191.
2.Seikkula J., Alakare B., Aaltonen J.: The Comprehensive Open-Dialogue Approach in Western Lapland: II.Long term stability of acute psychosis outcomes in advanced community care . Psychosis, 2011; 3 (3): 192-204.
3.Schütze W.: Open Dialogue as a contribution to a healthy society: possibilities and limitations. Postępy Psychiatrii i Neurologii, 2015; 24:86-90.
4.Bergström T., (...),Seikkula J.: The long term use of the psychiatric services within the Open Dialogue treatment system after first-episode psychosis.Psychosis, 2017; 9 (4): 1-12.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: