Niechemiczne metody ochrony roślin przed szkodnikami i patogenami WF-OB-NMOR
- https://teams.microsoft.com/l/channel/19%3aFgZ0bg06WHV7a5sKqValZkeCDZWhbpnGWFSquZoonFo1%40thread.tacv2/Og%25C3%25B3lny?groupId=81d06c62-4085-4be5-aaf9-47cbdb53f6ff&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3 (w cyklu 2021/22_Z)
- https://teams.microsoft.com/l/team/19%3ajcjmXW1POHDio2eHOHiGshqDPnJwtW6eTbWgQN7aNH81%40thread.tacv2/conversations?groupId=120f9406-93d5-45a1-879c-8f48e8618676&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3 (w cyklu 2022/23_Z)
- https://teams.microsoft.com/l/team/19%3ajcjmXW1POHDio2eHOHiGshqDPnJwtW6eTbWgQN7aNH81%40thread.tacv2/conversations?groupId=120f9406-93d5-45a1-879c-8f48e8618676&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3 (w cyklu 2023/24_Z)
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
1. Student opisuje szczegółowo na czym polegają niechemiczne metody zwalczania szkodników i chorób w różnego typu uprawach.
2. Student opisuje wady i zalety niechemicznych metod ochrony roślin.
3. Student definiuje zależności pomiędzy organizmami szkodliwymi a ich wrogami naturalnym.
4. Student opisuje rolę wrogów naturalnych szkodników w środowisku przyrodniczym i ich znaczenie dla zachowania różnorodności biologicznej.
5. Student zna Zasady Dobrej Praktyki w Ochronie Roślin
Umiejętności:
1.Potrafi wyszukiwać informacji dotyczących problemów w ochronie roślin związanych ze szkodnikami i chorobami oraz zastosowania odpowiednich do tych problemów metod ochrony.
2. Student potrafi odnaleźć, przeanalizować i zinterpretować rezultaty badań dotyczących stosowania różnych metod ochrony roślin przed szkodnikami i chorobami, dostępne zarówno w języku polskim jak i angielskim z różnych źródeł (literatura fachowa, czasopisma fachowe i popularno-naukowe, internet).
3. Student potrafi przygotować wystąpienie ustne wraz z prezentacją wyników na zadany przez prowadzącego temat na podstawie artykułów naukowych dotyczący niechemicznych metod ochrony roślin.
4. Student potrafi przedstawiać swoje opinie i spostrzeżenia będące tematem dyskusji;
Kompetencje:
1. Student ma świadomość ryzyka i zagrożenia dla środowiska związanego ze stosowaniem pestycydów w ochronie roślin.
2. Student postępuje zgodnie z Zasadami Dobrej Praktyki w Ochronie Roślin
3. Student ma świadomość konieczności dalszego pogłębiania wiedzy związanej z ochroną roślin.
Kryteria oceniania
Przygotowanie samodzielnie (lub max. w grupie 2 osobowej) referatu z prezentacją na zadany przez prowadzącego temat oparty na analizie i interpretacji wyników zawartych w artykułach naukowych dotyczących poszczególnych metod ochrony roślin.
Aktywność na zajęciach - przygotowanie się i udział w dyskusji na omawiany temat na podstawie wskazanych do przeczytania materiałów przekazanych przez prowadzącego.
Zajęcia kończą się testem jednokrotnego wyboru.
Literatura
1. Boczek J., 1992. Niechemiczne metody zwalczania szkodników roślin. Wydawnictwo SGGW, Warszawa.
2. Bohmer B., Wohanka W., 2006. Choroby i szkodniki roślin uprawnych. Rozpoznawanie, zapobieganie, leczenie. Wyd. Weltbild Media.
3. Tyburski J., Żakowska-Biemans S.,2007. Wprowadzenie do rolnictwa ekologicznego. Wyd. SGGW, Warszawa.
4. Prószyński S., Wolny S.,2009. Przewodnik Dobrej Praktyki Ochrony Roślin. IOR–PIB Poznań.
5. Suter H., Grabe C.,1995. Biologiczna ochrona roślin. Wyd. MULTICO, Warszawa.
Wybrane artykuły czasopism polskich i zagranicznych oraz materiały z konferencji krajowych i międzynarodowych o tematyce związanej z ochroną roślin.
Uwagi
W cyklu 2021/22_Z:
podstawowe wiadomości z zakresu biologii, ekologii, mikrobiologii. |
W cyklu 2022/23_Z:
podstawowe wiadomości z zakresu biologii, ekologii, mikrobiologii. |
W cyklu 2023/24_Z:
podstawowe wiadomości z zakresu biologii, ekologii, mikrobiologii. |
W cyklu 2024/25_Z:
podstawowe wiadomości z zakresu biologii, ekologii, mikrobiologii. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: