MA exam preparation – consultations WF-FI-22-MAEXAMWAG20
W trakcie zajęć studenci będą omawiać i opracowywać tezy do egzaminu magisterskiego.
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza: student zna zasadnicze pojęcia i nurty filozoficzne. Student zna zasady interpretacji tekstów filozoficznych.
Umiejętności: student czyta i interpretuje teksty filozoficzne, słucha ze zrozumieniem ustnej prezentacji idei i argumentów filozoficznych, potrafi ocenić ich wartość poznawczą. Umie uzasadnić stanowisko w kwestii problemów filozoficznych
ECTS [1 ECTS = 30(25) godz.]:
udział w zajęciach: 0-30 godz.
przygotowanie do zaliczenia: 30-60 godz.
przygotowanie do zajęć, czytanie tekstów: 0-30 godz.
Suma godzin (średnio): 120 [120/30(25)=4]
Liczba ECTS: 4
Kryteria oceniania
Głównymi metodami będą dyskusja i wykład konwersatoryjny. W trakcie zajęć studenci będą prezentować samodzielnie wybrane tezy.
Wiedza:
- na ocenę 2 (ndst..): nie wie czym jest dyscyplina filozofia ani jak się kształtowała, nie zna głównych sposobów argumentacji z tego zakresu
- na ocenę 3 (dst.): wie czym jest filozofia i zna główne argumentacje, ale nie potrafi ich racjonalnie ocenić.
- na ocenę 4 (db.): poprawnie ukazuje specyfikę poznania filozoficznegi, zna sposoby jej uprawiania, potrafi wskazać i omówić sposoby argumentacji.
- na ocenę 5 (bdb.): doskonale orientuje się w w zagadnueniach filozoficznych, zna sposoby jej uprawiania, przedstawicieli. Potrafi samodzielnie interpretować teksty oraz trafnie ocenia racjonalność i ich poprawność
Umiejętności:
- na ocenę 2 (ndst..): student nie potrafi samodzielnie czytać i interpretować teksty filozoficzne.
na ocenę 3 (dst.): student słabo interpretuje teksty filozoficzne, słucha ze zrozumieniem ustnej prezentacji, ale nie do końca potrafi ocenić ich wartość poznawczą. Ma trudności w uzasadnieniu swojego stanowiska.
- na ocenę 4 (db.): student poprawnie czyta i interpretuje teksty filozoficzne, słucha ze zrozumieniem ustnej prezentacji idei i argumentów filozoficznych, potrafi ocenić ich wartość poznawczą.
- na ocenę 5 (bdb.): student doskonale czyta i interpretuje teksty filozoficzne, potrafi ocenić ich wartość poznawczą. Umie uzasadnić racjonalność stanowiska w kwestiach filozoficznych
Forma zaliczenia: samodzielna prezentacja tez.
Literatura
1. Jadacki, J. J., 2009, Polish Analytical Philosophy, Semper: Warszawa.
2. Ślipko Tadeusz, Bioetyka. Najważniejsze problemy [, Wydawnictwo PETRUS, Kraków 2009.
3. Timothy D. Snyder, Bloodlands: Europe Between Hitler and Stalin, Basic Books, 2010
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: