Translatorium: The Scientific Revolution reasserted. WF-FI-212-TRA-KU22
‘Rewolucja naukowa’ to popularne sformułowanie, mające opisać wydarzenia prowadzące do powstania współczesnej koncepcji nauki, przede wszystkim nauk przyrodniczych. Tradycyjnie umieszcza się ten proces w siedemnastym wieku. Jednak badania historyków filozofii i nauki zaowocowały w ostatnich dziesięcioleciach odkryciami, które skłoniły niektórych z nich do zakwestionowania samego faktu pojawienia się w XVII wieku zjawiska zwanego rewolucją naukową. Tekst, który będzie tłumaczony w ramach zajęć to próba odpowiedzi na pytanie czy taka rewolucja wtedy miała miejsce. Istotne znaczenie dla poszukiwania odpowiedzi w tej kwestii będzie mało zdefiniowanie pojęć zarówno ‘rewolucji’, jak i ‘nauki’.
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza: student zna podstawową terminologię nowożytnej filozofii naturalnej w języku angielskim; student zna podstawowe idee filozofii tego okresu, z uwzględnieniem argumentacji na ich rzecz, na podstawie samodzielnej lektury tekstów filozoficznych, i wybranych opracowań, w języku angielskim.
Umiejętności: student samodzielnie tłumaczy z języka angielskiego na język polski średnio trudny tekst filozoficzny.
Kompetencje: efektywnie organizuje własną pracę i krytycznie ocenia jej stopień zaawansowania.
Kryteria oceniania
Na ocenę końcową składają się:
1. Obecność na zajęciach.
2. Aktywny udział w zajęciach.
3. Tłumaczenie tekstu filozoficznego z języka angielskiego na język polski.
4. Złożenie na koniec semestru samodzielnie przetłumaczonego tekstu z języka angielskiego na język polski.
Literatura
R. S. Westfall “The Scientific Revolution reasserted” in: “Rethinking the Scientific Revolution” Ed. by M. J. Osler, Cambridge University Press, Cambridge 2000.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: