PSF: Zagadnienia ontologii i epistemologii dzieła muzycznego WF-FI-212-PSFPLO24
Celem przedmiotu jest wprowadzenie studenta w obszar filozofii muzyki (dzieła muzycznego) w szczególności w zagadnienia epistemologii i ontologii dzieła muzycznego. Kurs obejmuje następujące obszary zagadnień: 1) podstawowe wiadomości z zakresu ontologii i epistemologii dzieła muzycznego, 2) muzyka a emocje, 3) wybrane zagadnienia z historii filozofii muzyki, 3) rodzaje muzyki, 4) filozofia muzyki a inne dyscypliny.
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
FI2_W01; FI2_W02;
FI2_U01; FI2_U04;
FI2_K05
Kryteria oceniania
Kryteria ocenianiaL: przygotowanie i zaangażowanie w dyskusje, praca na zajęciach, przedstawienie referatu.
Literatura
1. Anna Brożek, O emocjach i nastrojach w muzyce, "Sztuka i filozofia" 32 (2008), s. 48-61.
2. Filozofia muzyki. Doświadczenie, poznanie, znaczene, red. M. Gamrat, M. A. Szyszkowska, Kraków 2022.
3. J. Stanisławek, Ingarden o dziele muzycznym, "Przegląd Filozoficzny. Nowa Seria", r. 29 (2020), s. 487-495.
4. R. Koszkało, Jednostkowość dzieła muzycznego, "Filo-Sofija", nr 23 (2014), s. 231-244.
5. Piotr Przybysz, Czy należy się bać neuroestytycznego redukcjonizmu? Przypadek emocji muzycznych, "Sztuka i filozofia" 56 (2020).
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: