Seminarium licencjackie z etyki 3 - konsultacje WF-FI-13-SEMLET3
Celem zajęć jest wspomaganie studenta w napisaniu poprawnej pracy dyplomowej, a także wyposażenie go w umiejętności wynikające z warsztatu etyka. Na zajęciach w formie warsztatowej są analizowane i interpretowane tekstu własne studentów. Studenci doskonalą zasady pisania poprawnych pod względem edytorsko-formalnym tekstów filozoficznych. Doskonalą umiejętności sporządzania przypisów, bibliografii, układu kompozycyjnego tekstu, a także poprawnej struktury pracy dyplomowej jako całości.
E-Learning
W cyklu 2020/21_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2019/20_L: E-Learning |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2020/21_L: | W cyklu 2019/20_L: |
Efekty kształcenia
Wiedza:
Student poprawnie wykorzystuje narzędzia wyszukiwawcze ukierunkowane na etykę, zna i rozumie wzajemne powiązania oraz komplementarność pomiędzy poznaniem typu filozoficznego i naukowego, prezentuje stanowisko przyjmowane przez autorów tekstów analizowanych na zajęciach; rozpoznaje problemy i stanowiska etyczne
Umiejętności:
Analizuje argumenty filozoficzno-etyczne, identyfikuje ich kluczowe tezy i założenia. Poprawnie zbiera oraz porządkuje materiał niezbędny do pracy licencjackiej, również w języku obcym. Poprawnie selekcjonuje literaturę przedmiotu. Samodzielnie tworzy poprawny i spójny tekst naukowy. Rekonstruuje w formie ustnej problemy omawiane podczas zajęć podając argumenty za i przeciw oraz uzasadnia swoje tezy i stanowiska. Wyjaśnić odmienne postrzeganie życia społecznego przez osoby pochodzące z różnych środowisk i kultur.
Kompetencje:
Student jest zaangażowany w dyskusje prowadzone podczas zajęć, podejmuje zadane problemy. Jest ponadto otwarty na nowe idee i gotów do zmiany opinii w świetle dostępnych danych i argumentów. Samodzielnie formułuje propozycje rozwiązań dotyczące podejmowanych problemów, jak również samodzielnie podejmuje proste działania badawcze. Student zna i rozumie wzajemne powiązania oraz komplementarność pomiędzy poznaniem typu filozoficznego i typu pozafilozoficznego
ECTS:
udział w seminarium - 30
przygotowanie do seminarium (lektura tekstów) - 20
przygotowanie pracy licencjackiej - 30
konsultacje - 5
przygotowanie do kolokwium - 5
SUMA GODZIN 90 [90 : 30 (25) = 3]
LICZBA ECTS - 3
Kryteria oceniania
Seminarium zaliczane jest poprzez aktywne uczestnictwo w zajęciach oraz oddanie poprawnie przygotowanej pracy licencjackiej.
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy.
Literatura
Literatura podstawowa:
Przewodnik po etyce, Peter Singer (red.), red. Naukowa Joanna Górnicka, Książka i Wiedza, Warszawa 1998.
Etyka. Antologia tekstów, wybór Z. Kalita, Wrocław 1995.
F. Ricken, Etyka ogólna, Kęty 2001.
Tugendhat E., Wykłady o etyce, Warszawa 2004.
Spaemann, R., Podstawowe pojęcia moralne, Lublin 2000.
Spaemann R., Osoby. O różnicy między kimś a czymś, Warszawa 2001.
I. Lazari-Pawłowska, Etyka. Pisma wybrane, Wrocław 1992.
Wojtyła K., Osoba i czyn oraz inne studia antropologiczne, Lublin 2000.
Styczeń T., Problem możliwości etyki jako empirycznie uprawnionej i ogólnie ważnej teorii moralności, Lublin 1972.
Kula M., Magisterium uzyskiwane niekiedy w pocie czoła( promotora), Warszawa 2000.
Ingarden, R., Wykłady z etyki, Warszawa 1989.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: