Przygotowanie do egzaminu dyplomowego – konsultacje L WF-FI-13-PDEDL
Dyskusje ze studentami na temat tez do egzaminu lic. Opracowanie i weryfikacja tez.
E-Learning
W cyklu 2021/22_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2022/23_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2020/21_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2019/20_L: E-Learning |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/23_L: | W cyklu 2021/22_L: | W cyklu 2020/21_L: | W cyklu 2019/20_L: |
Efekty kształcenia
Wiedza: EK_1 student zna zasanicze pojecia i nurty filozoficzne EK_2 zna główne paradygmaty uprawiania filozofii EK_3 Student zna zasady interpretacji tekstów filozoficznych.
Umiejętności: EK_4 student czyta i interpretuje teksty filozoficzne EK_5 słucha ze zrozumieniem ustnej prezentacji idei i argumentów filozoficznych, EK_6 potrafi ocenić ich wartość poznawczą. EK_7 Umie uzasadnić stanowisko w kwestii problemów filozoficznych.
Kryteria oceniania
- na ocenę 2 (nast..): nie wie czym jest dyscyplina filozofia ani jak się kształtowała, nie zna głównych sposobów argumentacji z tego zakresu
- na ocenę 3 (dst.): wie czym filozofia i zna główne argumentacje, ale nie potrafi ich racjonalnie ocenić.
- na ocenę 4 (db.): poprawnie ukazuje specyfikę poznania filozoficznegi, zna sposoby jej uprawiania, potrafi wskazać i omówić sposoby argumentacji. - na ocenę 5 (bdb.): doskonale orientuje się w w zagadnueniach filozoficznych, zna sposoby jej uprawiania, przedstawicieli. Potrafi samodzielnie interpretować teksty oraz trafnie ocenia racjonalność i ich poprawność Umiejętności EK_4-7:
- na ocenę 2 (nast..): student nie potrafi samodzielnie czytać i interpretować teksty filozoficzne.
na ocenę 3 (dst.): student słabo interpretuje teksty filozoficzne, słucha ze zrozumieniem ustnej prezentacji, ale nie do końca potrafi ocenić ich wartość poznawczą. Ma trudności w uzasadnieniu racjonalnego stanowiska.
- na ocenę 4 (db.): student poprawnie czyta i interpretuje teksty filozoficzne, słucha ze zrozumieniem ustnej prezentacji idei i argumentów filozoficznych, potrafi ocenić ich wartość poznawczą.
- na ocenę 5 (bdb.): student doskonale czyta i interpretuje teksty filozoficzne z zakresu duchowości ateistycznej, zna argumenty filozoficzne, potrafi ocenić ich wartość poznawczą. Umie bardzo dobrze uzasadnić racjonalność stanowiska w kwestiach filozofcznych.
Kompetencje EK_8:
Jest otwarty na dyskusję. Oceniana jest racjonalność uzasadniania swojego stanowiska.
Forma zaliczenia: prezentacja samodzielna tez.
Literatura
Arno Anzenbacher, Wprowadzenie do filozofii. Kraków 1992.
Encyclopedia of Philosophy. Donald M. Borchert (red.). Thomson Gale 2006,
Kołakowski L., Zakresowe i funkcjonalne rozumienie filozofii [w:] L. Kołakowski (red.), Kultura i fetysze. Powszechna Encyklopedia Filozofii.
Filozofia. Podstawowe pytania. Ekkehard Martens, Herbert Schnädelbach (red.). Warszawa1995
Bertrand Russell: Dzieje filozofii Zachodu i jej związki z rzeczywistością polityczno-społeczną od czasów najdawniejszych do dnia dzisiejszego. Warszawa 2000.
Stefan Swieżawski: Dzieje europejskiej filozofii klasycznej. Warszawa - Wrocław2000
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: