Translatorium - The Reception of the Lvov-Warsaw School in the 21st Century WF-FI-123-TRA-JFI22
Dokonania przedstawicieli Szkoły Lwowsko-Warszawskiej wzbudziły zainteresowanie nie tylko środowiska filozoficznego w Polsce, ale także poza granicami naszego kraju. Celem translatorium będzie analiza oraz tłumaczenie anglojęzycznych prac badaczy dorobku Szkoły. Pod uwagę weźmiemy artykuły, które ukazały się w XXI wieku.
W cyklu 2022/23_L:
Dokonania przedstawicieli Szkoły Lwowsko-Warszawskiej wzbudziły zainteresowanie nie tylko środowiska filozoficznego w Polsce, ale także poza granicami naszego kraju. Celem translatorium będzie wstępna analiza oraz tłumaczenie anglojęzycznych prac badaczy dorobku Szkoły. Pod uwagę weźmiemy artykuły, które ukazały się w XXI wieku. |
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
- student identyfikuje podstawowe pojęcia z zakresu filozofii współczesnej w języku angielskim, student rozróżnia podstawowe kierunki badawcze związane z filozofią polską, student krytycznie analizuje dostępne opracowania w języku angielskim.
Umiejętności
- student potrafi samodzielnie tłumaczyć tekst filozoficzny z języka angielskiego na język polski.
Kompetencje
- student uczestniczy w dyskusji, wyraża własne opinie, uwzględnia zdanie innych osób.
Kryteria oceniania
Dla wszystkich efektów przyjmuje się następujące kryteria oceny we wszystkich formach weryfikacji:
ocena 5: osiągnięty w pełni (bez uchwytnych niedociągnięć),
ocena 4,5: osiągnięty niemal w pełni i nie są spełnione kryteria przyznania wyższej oceny,
ocena 4: osiągnięty w znacznym stopniu i nie są spełnione kryteria przyznania wyższej oceny,
ocena 3,5: osiągnięty w znacznym stopniu z wyraźną przewagą pozytywów i nie są spełnione kryteria przyznania wyższej oceny,
ocena 3: osiągnięty dla większości przypadków objętych weryfikacją i nie są spełnione kryteria przyznania wyższej oceny,
ocena 2: nie został osiągnięty dla większości przypadków objętych weryfikacją.
Literatura
- The Significance of the Lvov-Warsaw School in the European Culture, A. Brożek, F. Stadler, J. Woleński (red.), Vienna 2017.
- Philosophy as the Foundation of Knowledge, Action and Ethos, J. Kaczmarek, R. Kleszcz (red.), Łódź 2016.
- The Golden Age of Polish Philosophy. Kazimierz Twardowski’s Philosophical Legacy, S. Lapointe, J. Woleński, M. Mathieu, W. Miśkiewicz (red.), Dordrecht 2009.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: