KF: Etyka i ludzkie działanie WF-FI-123-KFROZ23
Konwersatorium ma na celu zapoznanie studentów z podstawowymi kwestiami i problemami etycznymi, związanymi z ludzkim działaniem. Zajęcia stanowią próbę wyjaśnienia specyfiki ludzkiego działania, a więc wskazania na te czynniki, które sprawiają, że człowiek działa tak, a nie inaczej. Studenci nabywają umiejętności lektury i analizy tekstów źródłowych, tworzenia prezentacji. Celem zajęć jest doskonalenie kompetencji dyskusji na temat tego, w jaki sposób i jakim zakresie na nasze działanie i jego etyczną ocenę mają wpływ: społeczno-kulturowy kontekst, relacje z innymi, niewiedza, słabość woli, emocje.
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
W1 - student poznaje problematykę etyczną, związaną z ludzkim działaniem
U1 - student analizuje, interpretuje i poddaje krytyce teksty filozoficzne o tematyce etycznej,
U2 - student dobiera argumenty na rzecz określonego stanowiska etycznego w danej kwestii, ustala kryteria oceny etycznej,
U3 - student potrafi zespołowo i indywidualnie analizować i interpretować zagadnienia etyczne dotyczące ludzkiego działania
K1 - student jest zdolny do podjęcia dyskusji na poruszane w czasie zajęć tematy, potrafi wyciągać odpowiednie wnioski, przedstawiać racjonalne argumenty oraz formułować wiarygodne oceny moralne
Kryteria oceniania
W1:
- na ocenę bardzo dobrą: student doskonale zna i szczegółowo przedstawia problematykę etyczną związaną z ludzkim działaniem, charakterystyczne dla niej kwestie i problemy
- na ocenę dobrą: student zna i przedstawia problematykę etyczną związaną z ludzkim działaniem, charakterystyczne dla niej kwestie i problemy
- na ocenę dostateczną: student słabo zna i powierzchownie przedstawia problematykę etyczną związaną z ludzkim działaniem, charakterystyczne dla niej kwestie i problemy
U1, U2, U3:
- na ocenę bardzo dobrą: student doskonale analizuje, interpretuje i poddaje krytyce teksty filozoficzne o tematyce etycznej, odpowiednio dobiera argumenty na rzecz określonego stanowiska etycznego w danej kwestii, poprawnie ustala kryteria oceny etycznej, potrafi właściwie zespołowo i indywidualnie analizować i interpretować zagadnienia etyczne dotyczące ludzkiego działania
- na ocenę dobrą: student analizuje, interpretuje i poddaje krytyce teksty filozoficzne o tematyce etycznej, odpowiednio dobiera argumenty na rzecz określonego stanowiska etycznego w danej kwestii, poprawnie ustala kryteria oceny etycznej, potrafi zespołowo i indywidualnie analizować i interpretować zagadnienia etyczne dotyczące ludzkiego działania
- na ocenę dostateczną: student powierzchownie analizuje teksty filozoficzne o tematyce etycznej, ale nie potrafi poddać ich krytyce, dobiera pojedyncze argumenty na rzecz określonego stanowiska etycznego w danej kwestii, słabo analizuje zagadnienia etyczne dotyczące ludzkiego działania
K1:
Oceniany jest stopień zdolności dyskusji na poruszane w czasie zajęć tematy, umiejętność wyciągania odpowiednich wniosków, przedstawiania racjonalnych argumentów oraz formułowania wiarygodnych ocen moralnych
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: