Seminarium licencjackie 1 WF-FI-12-SEMLTP1
Zajęcia te mają dwa podstawowe cele: Pierwszym jest nabycie umiejętności pracy seminaryjnej czyli analizy tekstów filozoficznych, samodzielnego wyodrębnienia i interpretacji problemów filozoficznych zawartych w czytanych tekstach przygotowywania referatów i prezentacji, a także wybór zagadnienia i sformułowanie tematu pracy licencjackiej i opracowanie jej planu.
Drugim celem jest zapoznanie studentów z problematyką teorii poznania i filozofii języka , z jednej strony z jej głównymi zagadnieniami a z drugiej z elementami współczesnej dyskusji wybranych zagadnień na podstawie wybranych prac. Uczestnikami seminarium są studenci, którzy w ramach tego seminarium przygotowują pracę licencjacką i studenci, dla których jest to drugie seminarium (seminarium tematyczne), którzy zapoznają się z tematyką odnośnie teorii poznania i filzofii języka poruszaną w ramach zajęć.
E-Learning
W cyklu 2020/21_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2019/20_L: E-Learning |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2020/21_L: | W cyklu 2019/20_L: |
Efekty kształcenia
Wiedza: student wie jaka jest problematyka współczesnej teorii poznania i filozofii języka, jakie są jej źródła i problematyka, zna jej głównych przedstawicieli i ich stanowiska. Student zna wybrane teksty dotyczące wybranych kwestii teorii poznania i filozofii języka i rozumie zagadnienia jakie one poruszają. Zna też wagę merytorycznej i racjonalnej dyskusji w kwestiach teoretycznych.
Umiejętności: student czyta i interpretuje teksty filozoficzne , Potrafi precyzyjnie i jasno formułować problemy i logicznie argumentować stawiane tezy. Umie sformułować trafną merytorycznie i poprawną logicznie prezentację wybranego zagadnienia. Rozumie specyfikę analizy filozoficznej. Potrafi zachować logiczną dyscyplinę myślenia i wypowiedzi.
Kompetencje: Jest przygotowany do pogłębionej, racjonalnej dyskusji na tematy podejmowane w teorii poznania i filozofii języka. Potrafi wnieść do każdej dyskusji na dowolny temat elementy analizy i racjonalnej argumentacji. Student jest przygotowany do wyboru tematu pracy licencjackiej ECTS
udział w zajęciach - 30
przygotowanie do seminarium, czytanie zadanych tekstów - 30
przygotowanie prezentacji 10
SUMA GODZIN 70
LICZBA ECTS – 70:30 = 2,(3) - 2 ECTS
Kryteria oceniania
Zajęcia oceniane są na podstawie obecności i przygotowania do zajęć (przeczytania wskazanych tekstów) i udziału w zajęciach (analizy i dyskusji tekstów), oraz przygotowania prezentacji.
Dla studentów, dla których jest to seminarium licencjackie dodatkowym warunkiem zaliczenia jest sformułowanie tematu pracy licencjackiej.
Dla studentów, dla których jest to seminarium drugie warunkiem zaliczenia jest udział w zajęciach i dyskusja przeczytanych tekstów oraz przygotowanie i przedstawienie prezentacji.
Praktyki zawodowe
nie obowiązuje
Literatura
J. Searle, Umysł na nowo odkryty.
P. Churchland, Mechanizm rozumu- siedlisko duszy rozdz.
D. Davidson "Prawda i znaczenie" w: tegoż Eseje o prawdzie języku i umyśle.
H. Putnam, Znaczenie wyrazu znaczenie W Wiele twarzy realizmu i inne eseje.
H. Putnam, Znaczenie wyrazu znaczenie W Wiele twarzy realizmu i inne eseje.
P. Grice, Logic and Conversation.
D. Sperber i D. Wilson, Teoria relewancji.
Bas C. Van Frassena, na podstawie tegoż, Zachować zjawiska w: Spór o realizm naukowy pod red. M. Kotowskiego.
J. Worral Realizm strukturalny, To co najlepsze z dwu światów, w: Spór o realizm naukowy pod red. M. Kotowskiego
Kazimierz Twardowski, Przedmiot i treść przedstawienia.
Izydora Dąmbska, Konwencje w semiotyce
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: