Konwersatorium: Warsztaty pisania recenzji tekstów WF-FI-1123-WPRT-PIEK
Celem warsztatów jest praktyczna nauka przygotowywania i pisania recenzji tekstów naukowych i popularnonaukowych. Studenci poznają zasady redakcji i oceniania tekstów oraz dowiedzą się o społeczno-kulturowych uwarunkowaniach tworzenia nauki. Każdy student napisze samodzielną recenzję wybranego tekstu naukowego.
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza: student zna podstawową zasady pisania recenzji tekstów naukowych. Rozumie czym jest tekst naukowy i jakie musi spełniać kryteria. Zna społeczno-instytucjonalne uwarunkowania tworzenia nauki.
Umiejętności: student samodzielnie pisze recenzję wybranego przez siebie tekstu naukowego.
Kompetencje: student efektywnie organizuje własną pracę i krytycznie ocenia jej stopień zaawansowania.
Punkty ECTS - 2
1 – udział w zajęciach – 0,5 ECTS
1 – przygotowanie do zajęć – 0,5 ECTS
1 – samodzielne napisanie recenzji - 1 ECTS
Suma godzin 50 (50 : 25 = 2)
Kryteria oceniania
Wiedza:
Ocena 2 (ndst): student nie wie czym jest tekst naukowy, na czym polega napisanie recenzji.
Ocena 3 (dst): student w minimalnym stopniu wie czym jest tekst naukowy i na czym polega jego ocena. W małym stopniu jest zdolny do samodzielnego napisania recenzji.
Ocena 4 (db): student wie na zadowalającym poziomie czym jest tekst naukowy i na czym polega jego ocena. Potrafi samodzielnie napisać recenzję.
Ocena 5 (bdb): student doskonale zna podstawową terminologię dotyczącą tekstów naukowych oraz ich oceny.
Umiejętności:
Ocena 2 (ndst): student nie jest w stanie samodzielnie napisać recenzji tekstu naukowego lub jej nie napisał.
Ocena 3 (dst): student w małym stopniu jest w stanie samodzielnie napisać recenzji tekstu naukowego
Ocena 4 (db): student jest w stanie samodzielnie jest w stanie samodzielnie napisać recenzje tekstu naukowego
Ocena 5 (bdb): student jest w stanie samodzielnie i twórczo napisać recenzje tekstu naukowego
Kompetencje:
Ocena 2 (ndst): student nie potrafi efektywnie zorganizować własnej pracy na zajęciach oraz w trakcie pisania recenzji oraz krytycznie ocenić stopień jej zaawansowania
Ocena 3 (dst): student w ograniczonym stopniu potrafi zorganizować własną pracę na zajęciach oraz w trakcie pisania recenzji i nie umie krytycznie ocenić stopnia jej zaawansowania
Ocena 4 (db): student zadowalająco potrafi zorganizować własną pracę na zajęciach oraz w trakcie pisania recenzji i umie krytycznie ocenić stopień jej zaawansowania
Ocena 5 (bdb): student efektywnie organizuje własną pracę na zajęciach oraz w trakcie pisania recenzji i krytycznie ocenia jej stopień zaawansowania
Na ocenę końcową składają się:
1. Obecność na zajęciach
2. Aktywny udział w zajęciach
3. Złożenie na koniec semestru samodzielnie napisanej recenzji tekstu naukowego.
Praktyki zawodowe
nie dotyczy
Literatura
Cowley, S. J. (2015). How peer-review constrains cognition:on the front line in the knowledge sector. Front. Psychol.6:1706. doi:10.3389/fpsyg.2015.01706.
Eco, U. (2007). Jak napisać pracę dyplomową. Poradnik dla humanistów. Warsawa.
Latour, B., Woolgar, S. (2020). Życie laboratoryjne. Konstruowanie faktów naukowych. Tłum. Abriszewski K., Gąska P., Smoczyński M. Warszawa.
Uwagi
W cyklu 2021/22_L:
nie dotyczy |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: