Biotechnologiczne metody usuwania metali z odpadów WB-IS-II-21-09-L
W ramach przedmiotu studenci zapoznają się z obszarami badawczymi związanymi z Biotechnologią środowiska. Zostaną przedstawione zagadnienia związane z zanieczyszczeniami metalami ciężkimi i ich toksycznością. Studenci poznają technologie eliminacji metali ciężkich ze ścieków i odpadów z wykorzystaniem mikroorganizmów związane z biohydrometalurgią, bioakumulacją, bioekstrackcją z zastosowaniem osadu czynnego oraz immobilizowanej biomasy.
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
W cyklu 2020/21_Z: obowiązkowy | W cyklu 2021/22_Z: obowiązkowy | W cyklu 2022/23_Z: fakultatywny ograniczonego wyboru |
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Udział w ćwiczeniach 15godz.
Przygotowanie do ćwiczeń 15 godz.
Suma godzin 30 (30/30) = 1
Efekty uczenia z zakresu wiedzy:
Efekt 1. Absolwent zna i rozumie w pogłębionym stopniu metody i teorie związane z procesami biotechnologicznymi oraz potrafi zastosować praktycznie tą wiedzę w prowadzenie badań i ich opisu
Efekty uczenia się z zakresu umiejętności:
Efekt 2. Absolwent potrafi dokonywać oceny, krytycznej analizy, syntezy, twórczej interpretacji badań biotechnologicznych,
Efekt 3. Absolwent potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę z zakresu analityki chemicznej i mikrobiologicznej do prowadzenia badań i interpretacji wyników.
Efekt 4. Absolwent potrafi samodzielnie planować i realizować własne uczenie i ukierunkowywać innych w zakresie badań biotechnologicznych.
Efekt 5. Absolwent potrafi planować i przeprowadzać badania biotechnologiczne, w tym pomiary, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
Efekt 6. Absolwent potrafi wykorzystać metody analityki chemicznej i mikrobiologicznej
Efekty uczenia się z zakresu kompetencji:
Efekt 7. Absolwent jest gotowy do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści z zakresu biotechnologii
Efekt 8. Absolwent jest gotowy do uznawania znaczenia wiedzy interdyscyplinarnej w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych z zakresu biotechnologii oraz zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu
Kryteria oceniania
Przygotowanie do zajęć, sprawozdania, odpowiedzi ustne, obecności na zajęciach.
Ocena 2 (ndst) Student nie zna i nie rozumie w pogłębionym stopniu wybranych faktów, obiektów i zjawisk oraz dotyczące ich metod i teorii stanowiących zaawansowaną wiedzę ogólną z zakresu inżynierii środowiska; student nie potrafi dokonywać oceny, krytycznej analizy, syntezy, twórczej interpretacji i prezentacji tych informacji, nie potrafi wykorzystywać posiadanej wiedzy, formułować i rozwiązywać problemów oraz wykonywać zadań typowych dla działalności zawodowej związanej z inżynierią środowiska, nie potrafi samodzielnie planować i realizować własnego uczenia się przez całe życie i ukierunkowywać innych w tym zakresie, nie potrafi planować i przeprowadzać eksperymentów, w tym pomiarów i symulacji komputerowych, interpretować uzyskanych wyników i wyciągać wniosków, nie potrafi wykorzystać metod analitycznych, symulacyjnych i eksperymentalnych; student nie jest gotowy do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści, nie jest gotowy do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych oraz zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu.
Ocena 3 (dst) Student w stopniu podstawowym zna i rozumie w pogłębionym stopniu wybrane fakty, obiekty i zjawiska oraz dotyczące ich metody i teorie stanowiące zaawansowaną wiedzę ogólną z zakresu inżynierii środowiska; student potrafi w stopniu podstawowym dokonywać oceny, krytycznej analizy, syntezy, twórczej interpretacji i prezentacji tych informacji, potrafi w stopniu podstawowym wykorzystywać posiadaną wiedzę, formułować i rozwiązywać problemy oraz wykonywać zadania typowe dla działalności zawodowej związanej z inżynierią środowiska, potrafi w stopniu podstawowym samodzielnie planować i realizować własne uczenie się przez całe życie i ukierunkowywać innych w tym zakresie, potrafi w stopniu podstawowym planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski, potrafi w stopniu podstawowym wykorzystać metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne; student jest gotowy w stopniu podstawowym do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści, jest gotowy w stopniu podstawowym do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych oraz zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu.
Ocena 4 (db) Student w stopniu dobrym zna i rozumie w pogłębionym stopniu wybrane fakty, obiekty i zjawiska oraz dotyczące ich metody i teorie stanowiące zaawansowaną wiedzę ogólną z zakresu inżynierii środowiska; student potrafi w stopniu dobrym dokonywać oceny, krytycznej analizy, syntezy, twórczej interpretacji i prezentacji tych informacji, potrafi w stopniu dobrym wykorzystywać posiadaną wiedzę, formułować i rozwiązywać problemy oraz wykonywać zadania typowe dla działalności zawodowej; student potrafi w stopniu dobrym dokonywać oceny, krytycznej analizy, syntezy, twórczej interpretacji i prezentacji tych informacji, potrafi w stopniu dobrym wykorzystywać posiadaną wiedzę, formułować i rozwiązywać problemy oraz wykonywać zadania typowe dla działalności zawodowej związanej z inżynierią środowiska, potrafi w stopniu dobrym samodzielnie planować i realizować własne uczenie się przez całe życie i ukierunkowywać innych w tym zakresie, potrafi w stopniu dobrym planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski, potrafi w stopniu dobrym wykorzystać metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne; student jest gotowy w stopniu dobrym do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści, jest gotowy w stopniu dobrym do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych oraz zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu.
Ocena 5 (bdb) Student zna i rozumie w pogłębionym stopniu wybrane fakty, obiekty i zjawiska oraz dotyczące ich metody i teorie stanowiące zaawansowaną wiedzę ogólną z zakresu inżynierii środowiska; student potrafi dokonywać oceny, krytycznej analizy, syntezy, twórczej interpretacji i prezentacji tych informacji, potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę, formułować i rozwiązywać problemy oraz wykonywać zadania typowe dla działalności zawodowej związanej z inżynierią środowiska, potrafi samodzielnie planować i realizować własne uczenie się przez całe życie i ukierunkowywać innych w tym zakresie, potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski, potrafi wykorzystać metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne; student jest gotowy do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści, jest gotowy do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych oraz zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: