Biotechnologiczne metody usuwania metali z odpadów WB-IS-II-21-09
W ramach przedmiotu studenci zapoznają się z obszarami badawczymi związanymi z Biotechnologią środowiska. Zostaną przedstawione zagadnienia związane z zanieczyszczeniami metalami ciężkimi i ich toksycznością. Studenci poznają technologie eliminacji metali ciężkich ze ścieków i odpadów z wykorzystaniem mikroorganizmów związane z biohydrometalurgią, bioakumulacją, bioekstrackcją z zastosowaniem osadu czynnego oraz immobilizowanej biomasy.
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
W cyklu 2020/21_Z: obowiązkowy | W cyklu 2021/22_Z: obowiązkowy | W cyklu 2022/23_Z: fakultatywny ograniczonego wyboru |
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2020/21_Z: | W cyklu 2021/22_Z: | W cyklu 2022/23_Z: |
Efekty kształcenia
Wykład:
ECTS = 1
15/15 =1
13h przygotowania do zajęć, 2h konsultacje, 15h udział w zajęciach
Efekty uczenia w zakresie wiedzy:
Efekt 1 – absolwent zna i rozumie w pogłębionym stopniu – wybrane fakty, obiekty i zjawiska oraz dotyczące ich metody i teorie wyjaśniające złożone zależności między nimi, stanowiące zaawansowaną wiedzę ogólną z zakresu biotechnologicznych metod usuwania metali z odpadów tworzącą podstawy teoretyczne, uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę obejmującą kluczowe zagadnienia oraz wybrane zagadnienia z zakresu zaawansowanej wiedzy szczegółowej – właściwe dla programu studiów, jak również zastosowania praktyczne tej wiedzy w działalności zawodowej związanej z ich kierunkiem.
Efekty uczenia się w zakresie umiejętności:
Efekt 2 – student potrafi dokonać doboru źródeł oraz informacji z nich pochodzących w zakresie biotechnologicznych metod usuwania metali z odpadów
Efekt 3 – student potrafi samodzielnie planować i realizować własne uczenie się przez całe życie i ukierunkowywać innych w zakresie biotechnologicznych metod usuwania metali z odpadów
Efekty uczenia się w zakresie kompetencji:
Efekt 4 – student ma kompetencje do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści w zakresie biotechnologicznych metod usuwania metali z odpadów
Kryteria oceniania
Zaliczenie pisemnego egzaminu testowego (uzyskanie min 51% punktów).
Ocena 2 (ndst) absolwent nie zna i nie rozumie wybranych faktów, obiektów i zjawisk oraz dotyczących ich metod i teorii wyjaśniających złożone zależności między nimi, stanowiące zaawansowaną wiedzę ogólną z zakresu biotechnologicznych metod usuwania metali z odpadów tworzącą podstawy teoretyczne, uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę obejmującą kluczowe zagadnienia oraz wybrane zagadnienia z zakresu zaawansowanej wiedzy szczegółowej; nie potrafi dokonać doboru źródeł oraz informacji z nich pochodzących w zakresie biotechnologicznych metod usuwania metali z odpadów; nie potrafi samodzielnie planować i realizować własnego uczenia się przez całe życie i ukierunkowywać innych w zakresie biotechnologicznych metod usuwania metali z odpadów; nie ma kompetencji do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści w zakresie biotechnologicznych metod usuwania metali z odpadów.
Ocena 3 (dost.) absolwent zna w stopniu podstawowym i rozumie w dostatecznym stopniu – wybrane fakty, obiekty i zjawiska oraz dotyczące ich metody i teorie wyjaśniające złożone zależności między nimi, stanowiące zaawansowaną wiedzę ogólną z zakresu biotechnologicznych metod usuwania metali z odpadów tworzącą podstawy teoretyczne, uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę obejmującą kluczowe zagadnienia oraz wybrane zagadnienia z zakresu zaawansowanej wiedzy szczegółowej; nie potrafi dokonać doboru źródeł oraz informacji z nich pochodzących w zakresie biotechnologicznych metod usuwania metali z odpadów; potrafi dostatecznie samodzielnie planować i realizować własne uczenie się przez całe życie i ukierunkowywać innych w zakresie biotechnologicznych metod usuwania metali z odpadów; ma podstawowe kompetencje do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści w zakresie biotechnologicznych metod usuwania metali z odpadów.
Ocena 4 (db) absolwent zna w stopniu dobrym i rozumie wybrane fakty, obiekty i zjawiska oraz dotyczące ich metody i teorie wyjaśniające złożone zależności między nimi, stanowiące zaawansowaną wiedzę ogólną z zakresu biotechnologicznych metod usuwania metali z odpadów tworzącą podstawy teoretyczne, uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę obejmującą kluczowe zagadnienia oraz wybrane zagadnienia z zakresu zaawansowanej wiedzy szczegółowej; potrafi dokonać doboru źródeł oraz informacji z nich pochodzących w zakresie biotechnologicznych metod usuwania metali z odpadów; potrafi dobrze samodzielnie planować i realizować własne uczenie się przez całe życie i ukierunkowywać innych w zakresie biotechnologicznych metod usuwania metali z odpadów; ma dobre kompetencje do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści w zakresie biotechnologicznych metod usuwania metali z odpadów.
Ocena 5 (bdb) absolwent zna w stopniu bardzo dobrym i rozumie wybrane fakty, obiekty i zjawiska oraz dotyczące ich metody i teorie wyjaśniające złożone zależności między nimi, stanowiące zaawansowaną wiedzę ogólną z zakresu biotechnologicznych metod usuwania metali z odpadów tworzącą podstawy teoretyczne, uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę obejmującą kluczowe zagadnienia oraz wybrane zagadnienia z zakresu zaawansowanej wiedzy szczegółowej; potrafi dokonać doboru źródeł oraz informacji z nich pochodzących w zakresie biotechnologicznych metod usuwania metali z odpadów; potrafi bardzo dobrze samodzielnie planować i realizować własne uczenie się przez całe życie i ukierunkowywać innych w zakresie biotechnologicznych metod usuwania metali z odpadów; ma bardzo dobre kompetencje do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści w zakresie biotechnologicznych metod usuwania metali z odpadów.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: