Zrównoważony rozwój w aspekcie trwałości gospodarki WB-IS-II-11-33
Na zajęciach przedstawiane są prawa i zasady ekorozwoju, dorobek konferencji w Rio de Janeiro (1992), Milenijne Cele Rozwoju 2000-2015 oraz
Cele Zrównoważonego Rozwoju 2015-2030. Omawiane są również instrumenty ekonomiczne i rynkowe, kwestie technologiczne oraz ochrona przyrody w rozwoju zrównoważonym.
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Przedmiotowe efekty uczenia się w zakresie wiedzy:
Efekt przedmiotowy 1 - student zna podstawowe zagadnienia z zakresu zrównoważonego rozwoju.
Kryteria oceniania
(1) Wiedza:
ocena 2 (ndst): brak podstawowej wiedzy z zakresu rozwoju zrównoważonego.
ocena 3 (dst): student posiada w ograniczonym stopniu podstawową wiedzę z zakresu rozwoju zrównoważonego; ma słabo uporządkowana wiedzę dotyczącą trendów rozwojowych związanych z ochroną środowiska.
ocena 4 (db): student opanował w pełni podstawową wiedzę z zakresu rozwoju zrównoważonego; ma średnio uporządkowaną wiedzę dotyczącą trendów rozwojowych związanych z ochroną środowiska.
ocena 5 (bdb): student zna w pełni podstawową wiedzę z zakresu rozwoju zrównoważonego; ma w pełni uporządkowaną wiedzę dotyczącą trendów rozwojowych związanych z ochroną środowiska.
(2) Umiejętności:
ocena 2 (ndst): student nie potrafi korzystać z literatury i innych właściwie dobranych źródeł dotyczących zagadnień z zakresu rozwoju zrównoważonego.
ocena 3 (dst): student ma ograniczone umiejętności korzystania z literatury i innych właściwie dobranych źródeł dotyczących zagadnień z zakresu rozwoju zrównoważonego, potrafi w ograniczonym stopniu integrować uzyskane informacje oraz dokonywać ich interpretacji.
ocena 4 (db): student posiada umiejętności korzystania z literatury i innych właściwie dobranych źródeł dotyczących zagadnień z zakresu rozwoju zrównoważonego, potrafi w zadowalającym stopniu integrować uzyskane informacje oraz dokonywać ich interpretacji.
ocena 5 (bdb): student bardzo dobrze opanował umiejętność korzystania z literatury i innych właściwie dobranych źródeł dotyczących zagadnień z zakresu rozwoju zrównoważonego, potrafi integrować uzyskane informacje oraz dokonywać ich interpretacji.
Ocena końcowa:
- aktywność na wykładach, studenci regularnie chodzący na wykłady mają prawo do kolokwium w terminie zerowym,
- kolokwium zaliczeniowe.
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy
Literatura
Literatura podstawowa:
1. Kozłowski S., W drodze do ekorozwoju, PWN, Warszawa 1997,
2. ONZ, Milenijne Cele Rozwoju, https://www.unic.un.org.pl/cele.php
3. ONZ, Cele Zrównoważonego Rozwoju, http://www.un.org.pl/czr
4. Borys T. (red.), Zarządzanie zrównoważonym rozwojem. Agenda 21 w Polsce - 10 lat po Rio, Wyd. Ekonomia i Środowisko, Białystok 2003,
Literatura uzupełniająca:
1. Strategia zrównoważonego rozwoju Polski do roku 2025, Warszawa 1999,
2. Realizacja Celów Zrównoważonego Rozwoju w Polsce, Warszawa 2018,
3. Polityka ekologiczna państwa 2030, Warszawa 2019.
Uwagi
W cyklu 2021/22_Z:
Ogólna znajomość problemów ochrony środowiska |
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: