BAT i pozwolenia zintegrowane WB-IS-II-11-30
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z najważniejszymi problemami dotyczącymi:
• Dyrektywy o emisjach przemysłowych (IED)
• Najlepszych Dostępnych Technik (BAT)
• Pozwoleń zintegrowanych (BAT)
• Oceny wpływu na środowisko w kontekście pozwoleń zintegrowanych
W cyklu 2021/22_Z:
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z najważniejszymi problemami dotyczącymi: |
W cyklu 2022/23_L:
Celem wykładu jest zapoznanie studentów z najważniejszymi problemami dotyczącymi: |
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
W cyklu 2022/23_L: Punkty ECTS:
Aktywność studenta (nakład pracy studenta w godz.):
Wykład:
- udział w wykładach - 15
- przygotowanie do zaliczenia - 15
- konsultacje - 5
Suma punktów - 35
Liczba punktów ECTS: 35/30 przypisano 1 ECTS
Projekt:
- udział w ćwiczeniach projektowych - 15
- opracowanie projektu - 15
- przygotowanie do zaliczenia - 5
Liczba punktów ECTS: 35/30 przypisano 1 ECTS
Suma godz. (wykład + projekt) - 70
Liczba punktów ECTS: 70/30 przypisano 2 ECTS
| W cyklu 2020/21_Z: Punkty ECTS:
Aktywność studenta (nakład pracy studenta w godz.):
Wykład:
- udział w wykładach - 15
- przygotowanie do zaliczenia - 15
- konsultacje - 5
Suma punktów - 35
Liczba punktów ECTS: 35/30 przypisano 1 ECTS
Projekt:
- udział w ćwiczeniach projektowych - 15
- opracowanie projektu - 15
- przygotowanie do zaliczenia - 5
Liczba punktów ECTS: 35/30 przypisano 1 ECTS
Suma godz. (wykład + projekt) - 70
Liczba punktów ECTS: 70/30 przypisano 2 ECTS | W cyklu 2019/20_Z: Punkty ECTS:
Aktywność studenta (nakład pracy studenta w godz.):
Wykład:
- udział w wykładach - 15
- przygotowanie do zaliczenia - 15
- konsultacje - 5
Suma punktów - 35
Liczba punktów ECTS: 35/30 przypisano 1 ECTS
Projekt:
- udział w ćwiczeniach projektowych - 15
- opracowanie projektu - 15
- przygotowanie do zaliczenia - 5
Liczba punktów ECTS: 35/30 przypisano 1 ECTS
Suma godz. (wykład + projekt) - 70
Liczba punktów ECTS: 70/30 przypisano 2 ECTS | W cyklu 2021/22_Z: Punkty ECTS:
Aktywność studenta (nakład pracy studenta w godz.):
Wykład:
- udział w wykładach - 15
- przygotowanie do zaliczenia - 15
- konsultacje - 5
Suma punktów - 35
Liczba punktów ECTS: 35/30 przypisano 1 ECTS
Projekt:
- udział w ćwiczeniach projektowych - 15
- opracowanie projektu - 15
- przygotowanie do zaliczenia - 5
Liczba punktów ECTS: 35/30 przypisano 1 ECTS
Suma godz. (wykład + projekt) - 70
Liczba punktów ECTS: 70/30 przypisano 2 ECTS |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/23_L: | W cyklu 2020/21_Z: | W cyklu 2019/20_Z: | W cyklu 2023/24_L: | W cyklu 2021/22_Z: |
Efekty kształcenia
Wykład:
Efekt przedmiotowy nr 1– Absolwent zna i rozumie przyczyny i skutki zagrożeń emisjami przemysłowymi, możliwości i efekty stosowania najlepszych dostępnych technik (BAT), zasady i mechanizmy pozwoleń zintegrowanych (PZ) - IS2P_W02.
Efekt przedmiotowy nr 2 - Absolwent zna i rozumie koncepcje: emisyjne i imisyjne, powstawanie zanieczyszczeń, standardy i wielkości graniczne emisji zanieczyszczeń do środowiska, możliwości praktycznego wykorzystania BAT, zasady uzyskania i sposoby wdrażania (PZ) - (IS2P_W10).
Projekt:
Efekt przedmiotowy nr 1 – Absolwent potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę, zbierać i interpretować z różnych źródeł dane dotyczące: identyfikacji źródeł i określania stężeń zanieczyszczeń, stopnia skażenia środowiska naturalnego, najlepszych dostępnych technik i funkcjonowania pozwolenia zintegrowanego dla różnych branż przemysłowych (IS2P_U04).
Efekt przedmiotowy nr 2 – Absolwent potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania istniejących rozwiązań technicznych poprzez oceny: emisji zanieczyszczeń, krytycznych stężeń zanieczyszczeń, oceny stosowania BAT i PZ a także zaproponować koncepcję rozwiązań chroniących środowisko, dla wybranej branży - (IS2P_U10).
Kryteria oceniania
Kryteria oceniania w zakresie wiedzy
Student w zakresie wiedzy:
-na ocenę 2 (ndst.): nie zna i nie rozumie problematyki najlepszych dostępnych technik (BAT – Best Available Technique) stosowanych w przedsiębiorstwach w celu zabezpieczenia środowiska naturalnego i zdrowia ludzi
- na ocenę 3 (dst.): w podstawowym stopniu zna i rozumie problematykę najlepszych dostępnych technik (BAT – Best Available Technique) stosowanych w przedsiębiorstwach w celu zabezpieczenia środowiska naturalnego i zdrowia ludzi
-na ocenę 4 (db): na dobrym poziomie zna i rozumie problematykę najlepszych dostępnych technik (BAT – Best Available Technique) stosowanych w przedsiębiorstwach w celu zabezpieczenia środowiska naturalnego i zdrowia ludzi
- na ocenę 5 (bdb.): doskonale zna i rozumie problematykę najlepszych dostępnych technik (BAT – Best Available Technique) stosowanych w przedsiębiorstwach w celu zabezpieczenia środowiska naturalnego i zdrowia ludzi
Kryteria oceniania w zakresie umiejętności
Student w zakresie umiejętności:
-na ocenę 2 (ndst.): nie potrafi dokonać analizy Pozwolenia Zintegrowanego (PZ) w oparciu o konkluzje BAT (Best Available Technique)
- na ocenę 3 (dst.): na dostatecznym poziomie potrafi dokonać analizy pozwolenia zintegrowanego (PZ) w oparciu o konkluzje BAT (Best Available Technique)
-na ocenę 4 (db): na dobrym poziomie potrafi dokonać analizy pozwolenia zintegrowanego (PZ) w oparciu o konkluzje BAT (Best Available Technique)
- na ocenę 5 (bdb.): w doskonały sposób potrafi dokonać analizy pozwolenia zintegrowanego (PZ) w oparciu o konkluzje BAT (Best Available Technique)
Literatura
W cyklu 2021/22_Z:
Materiały zamieszczone na platformie e-learningowej. Literatura uzupełniająca: |
W cyklu 2022/23_L:
Literatura podstawowa: Literatura uzupełniająca: |
Uwagi
W cyklu 2021/22_Z:
Gospodarka odpadami. |
W cyklu 2022/23_L:
Gospodarka odpadami. |
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: