Rekultywacja środowiska WB-IS-24-03
Celem zajęć jest poznanie przez studentów naturalnych i antropogenicznych przyczyn degradacji środowiska naturalnego oraz stosowanych metod redukcji zanieczyszczeń, powszechnie stosowanych metod rekultywacji terenów zdegradowanych prowadzone w warunkach ex-situ i in-situ, jak również
kierunków zagospodarowania terenów zdegradowanych.
W cyklu 2021/22_L:
Naturalne i antropogeniczne przyczyny degradacji środowiska naturalnego i stosowane metody redukcji zanieczyszczeń. |
W cyklu 2022/23_L:
Celem zajęć jest poznanie przez studentów naturalnych i antropogenicznych przyczyn degradacji środowiska naturalnego oraz stosowanych metod redukcji zanieczyszczeń, powszechnie stosowanych metod rekultywacji terenów zdegradowanych prowadzone w warunkach ex-situ i in-situ, jak również |
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wykłady:
Przedmiotowe efekty uczenia się w zakresie wiedzy:
Efekt przedmiotowy 1 (IS1P_W01) - student w zaawansowanym stopniu zna wybrane fakty i zjawiska związane z degradacją środowiska
oraz procesami rekultywacji terenów zdegradowanych.
Efekt przedmiotowy 2 (IS1P_W03) – student zna podstawowe procesy zachodzące w cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów
technicznych, mających znaczenie w rekultywacji terenów zdegradowanych.
Przedmiotowe efekty uczenia się w zakresie umiejętności:
Efekt przedmiotowy 3 (IS1P_U01) - student potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę z zakresu rekultywacji środowiska przez właściwy
dobór źródeł oraz informacji z nich pochodzących.
Przedmiotowe efekty uczenia się w zakresie kompetencji społecznych:
Efekt przedmiotowy 7 (IS1P_K01) - student jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści dotyczących
rekultywacji terenów zdegradowanych.
Ćwiczenia:
Przedmiotowe efekty uczenia się w zakresie wiedzy:
Efekt przedmiotowy 1 (IS1P_W01) - student w zaawansowanym stopniu zna wybrane fakty i zjawiska związane z degradacją środowiska
glebowego oraz procesami rekultywacji terenów zdegradowanych, co stanowi podstawową wiedzę ogólną z zakresu inżynierii środowiska.
Przedmiotowe efekty uczenia się w zakresie umiejętności:
Efekt przedmiotowy 3 (IS1P_U01) - student potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę z zakresu rekultywacji środowiska przez właściwy
dobór źródeł oraz informacji z nich pochodzących.
Efekt przedmiotowy 4 (IS1P_U02) - − student potrafi dokonywać oceny, krytycznej analizy i syntezy posiadanej wiedzy z zakresu
rekultywacji środowiska.
Efekt przedmiotowy 5 (IS1P_U11) – student potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty z zakresu rekultywacji środowiska
glebowego oraz interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski.
Efekt przedmiotowy 6 (IS1P_U15) - student potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania istniejących rozwiązań
technicznych związanych z rekultywacją środowiska i oceniać te rozwiązania.
Przedmiotowe efekty uczenia się w zakresie kompetencji społecznych:
Efekt przedmiotowy 7 (IS1P_K01) - student jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści z zakresu rekultywacji
środowiska.
Efekt przedmiotowy 8 (IS1P_K02) - student jest gotów do uznawania znaczenia wiedzy z zakresu rekultywacji środowiska w
rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych oraz zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym
rozwiązaniem problemu.
Przedmiotowe efekty uczenia się przypisane do wykładów (1, 2, 3, 7)
Przedmiotowe efekty uczenia się przypisane do ćwiczeń (1, 3, 4, 5, 6, 7, 8)
Kryteria oceniania
Kryteria oceniania w zakresie wiedzy
- na ocenę 2 (ndst.) student nie zna zjawisk i procesów związanych z degradacją środowiska oraz procesami rekultywacji terenów
zdegradowanych
- na ocenę 3 (dst.) student na dostatecznym poziomie zna i rozumie zjawiska związane z degradacją środowiska oraz procesami
rekultywacji terenów zdegradowanych
- na ocenę 4 (db.) student na odpowiednim poziomie zna i rozumie zjawiska związane z degradacją środowiska oraz procesami
rekultywacji terenów zdegradowanych
- na ocenę 5 (bdb.) student w pełni zna i rozumie zjawiska związane z degradacją środowiska oraz procesami rekultywacji terenów
zdegradowanych
Kryteria oceniania w zakresie w zakresie umiejętności
- na ocenę 2 (ndst.) student nie potrafi korzystać z literatury związanej z degradacją środowiska oraz procesami rekultywacji terenów
zdegradowanych. Nie potrafi także planować i przeprowadzać eksperymentów oraz interpretować uzyskanych wyników
- na ocenę 3 (dst.) student w ograniczonym stopniu potrafi korzystać z literatury związanej z degradacją środowiska oraz procesami
rekultywacji terenów zdegradowanych, zdobywając na dostatecznym poziomie wiedzę w sposób ukierunkowany. Na dostatecznym
poziomie potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty oraz interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
- na ocenę 4 (db.) student na dobrym poziomie potrafi korzystać z literatury związanej z degradacją środowiska oraz procesami
rekultywacji terenów zdegradowanych, zdobywając na dobrym poziomie wiedzę w sposób ukierunkowany. Na dobrym poziomie potrafi
Literatura
W cyklu 2021/22_L:
Literatura podstawowa: |
W cyklu 2022/23_L:
Literatura podstawowa: |
Uwagi
W cyklu 2021/22_L:
Gospodarka odpadami, chemia i fizyka środowiska. |
W cyklu 2022/23_L:
Gospodarka odpadami, chemia i fizyka środowiska. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: