Technologie w ochronie środowiska WB-IS-23-25-CW
Podczas zajęć studenci zapoznają się z podstawowymi i zaawansowanymi technologiami stosowanymi w inżynierii środowiska. Poznają zasady działania oraz uproszczone schematy technologiczne konkretnych urządzeń i zakresu ich funkcjonowania.
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Efekt 1 student rozumie zjawiska oraz dotyczące ich metody i teorie stanowiące podstawową wiedzę ogólną z zakresu technologii inżynierii środowiska tworzącą podstawy teoretyczne, uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę obejmującą kluczowe zagadnienia technologiczne, jak również zastosowania praktyczne tej wiedzy w działalności zawodowej inżyniera środowiska.
Efekt 2 student rozumie podstawowe procesy zachodzące w cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technologicznych z zakresu inżynierii środowiska.
Efekt 3 student potrafi rozwiązywać nietypowe i złożone procesy inżynierskie poprzez właściwy dobór źródeł i pozyskania z nich informacji.
Efekt 4 student potrafi komunikować się z otoczeniem z użyciem specjalistycznej terminologii inżynierskiej.
Efekt 5 student potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania istniejących rozwiązań technologicznych i ocenić te rozwiązania.
Efekt 6 student jest gotowy do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści z zakresu inżynierii środowiska.
Liczba punktów ECTS - 2
Udział w ćwiczeniach - 30 godz.
Przygotowywanie projektów - 20 godz.
Przygotowanie do ćwiczeń - 10 godz.
Suma godzin - 60
Liczba ECTS: 60 godz./30 godz. = 2
Kryteria oceniania
Ocena końcowa: Średnia arytmetyczna z ocen uzyskanych na zajęciach (odpowiedzi ustne, prezentacje, projekty, sprawozdania)
Dopuszczalne dwie nieobecności, w tym jedna usprawiedliwiona.
Ocena 2 (ndst) student nie rozumie zjawisk oraz dotyczących ich metody i teorii stanowiących podstawową wiedzę ogólną z zakresu technologii inżynierii środowiska tworzącą podstawy teoretyczne, uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę obejmującą kluczowe zagadnienia technologiczne, jak również zastosowania praktyczne tej wiedzy w działalności zawodowej inżyniera środowiska; nie rozumie podstawowych procesów zachodzących w cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technologicznych z zakresu inżynierii środowiska; nie potrafi rozwiązywać nietypowych i złożonych procesów inżynierskich poprzez właściwy dobór źródeł i pozyskania z nich informacji; nie potrafi komunikować się z otoczeniem z użyciem specjalistycznej terminologii inżynierskiej; nie potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania istniejących rozwiązań technologicznych i ocenić tych rozwiązań; nie jest gotowy do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści z zakresu inżynierii środowiska.
Ocena 3 (dost) student rozumie w stopniu podstawowym zjawiska oraz dotyczące ich metody i teorie stanowiące podstawową wiedzę ogólną z zakresu technologii inżynierii środowiska tworzącą podstawy teoretyczne, uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę obejmującą kluczowe zagadnienia technologiczne, jak również zastosowania praktyczne tej wiedzy w działalności zawodowej inżyniera środowiska; rozumie w stopniu podstawowym procesy zachodzące w cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technologicznych z zakresu inżynierii środowiska; potrafi w stopniu podstawowym rozwiązywać nietypowe i złożone procesy inżynierskie poprzez właściwy dobór źródeł i pozyskania z nich informacji; potrafi komunikować się w stopniu podstawowym z otoczeniem z użyciem specjalistycznej terminologii inżynierskiej; potrafi dokonać krytyczną analizę sposobu funkcjonowania istniejących rozwiązań technologicznych i ocenić te rozwiązania; jest gotowy w stopniu podstawowym do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści z zakresu inżynierii środowiska.
Ocena 4 (db) student rozumie w stopniu dobrym zjawiska oraz dotyczące ich metody i teorie stanowiące podstawową wiedzę ogólną z zakresu technologii inżynierii środowiska tworzącą podstawy teoretyczne, uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę obejmującą kluczowe zagadnienia technologiczne, jak również zastosowania praktyczne tej wiedzy w działalności zawodowej inżyniera środowiska; rozumie w stopniu dobrym procesy zachodzące w cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technologicznych z zakresu inżynierii środowiska; potrafi w stopniu dobrym rozwiązywać nietypowe i złożone procesy inżynierskie poprzez właściwy dobór źródeł i pozyskania z nich informacji; potrafi komunikować się z otoczeniem z użyciem specjalistycznej terminologii inżynierskiej; potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania istniejących rozwiązań technologicznych i ocenić te rozwiązania; jest gotowy w stopniu dobrym do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści z zakresu inżynierii środowiska.
Ocena 5 (bdb) student rozumie w stopniu bardzo dobrym zjawiska oraz dotyczące ich metody i teorie stanowiące podstawową wiedzę ogólną z zakresu technologii inżynierii środowiska tworzącą podstawy teoretyczne, uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę obejmującą kluczowe zagadnienia technologiczne, jak również zastosowania praktyczne tej wiedzy w działalności zawodowej inżyniera środowiska; rozumie w stopniu bardzo dobrym procesy zachodzące w cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technologicznych z zakresu inżynierii środowiska; potrafi w stopniu bardzo dobrym rozwiązywać nietypowe i złożone procesy inżynierskie poprzez właściwy dobór źródeł i pozyskania z nich informacji; potrafi komunikować się w stopniu bardzo dobrym z otoczeniem z użyciem specjalistycznej terminologii inżynierskiej; potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania istniejących
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: