Technologie w ochronie środowiska WB-IS-23-25
Podczas zajęć studenci zapoznają się z podstawowymi i zaawansowanymi technologiami stosowanymi w inżynierii środowiska. Poznają zasady działania oraz uproszczone schematy technologiczne konkretnych urządzeń i zakresu ich funkcjonowania.
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Efekty uczenia się w zakresie wiedzy:
Efekt 1 - student zna i rozumie podstawowe procesy zachodzące w cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych stosowanych
w inżynierii środowiska
Efekt 2 - student zna i rozumie w zaawansowanym stopniu wybrane obiekty i zjawiska oraz dotyczące ich metody i teorie, wyjaśniające
złożone zależności między nimi, stanowiące podstawową wiedzę ogólną z zakresu inżynierii środowiska
Efekty uczenia się w zakresie umiejętności:
Efekt 3 - student potrafi wykorzystywać posiadana wiedzę i na jej podstawie formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy
inżynierskie
Efekty uczenia się w zakresie kompetencji:
Efekt 4 - student jest gotowy do krytycznej oceny posiadanej wiedzy
Liczba punktów ECTS - 5
Udział w wykładach - 30 godz.
Przygotowanie do ćwiczeń - 20 godz.
Udział w ćwiczeniach audytoryjnych i terenowych - 30 godz.
Konsultacje - 10 godz.
Przygotowanie do zaliczenia ćwiczeń - 20 godz.
Przygotowanie do egzaminu - 40 godz.
Suma godzin - 150
Liczba ECTS: 150 godz./30 godz. = 5
Kryteria oceniania
Kryteria oceniania:
Wykład: Egzamin testowy oraz pytania otwarte.
19-22pkt 3.0
23-26 pkt 3,5
27-30 pkt 4,0
31-34 pkt 4,5
35-37 pkt 5,0
Ćwiczenia: średnia arytmetyczna z ocen uzyskanych na zajęciach (odpowiedzi ustne, prezentacje, projekty, sprawozdania)
Ocena 2 (ndst.) - student nie zna i nie rozumie podstawowych procesów zachodzących w cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych stosowanych w inżynierii środowiska - student nie zna i nie rozumie w zaawansowanym stopniu wybranych obiektów i zjawisk oraz dotyczących ich metod i teorii - student nie potrafi wykorzystywać posiadanej wiedzy i na jej podstawie formułować i rozwiązywać złożonych i nietypowych problemów inżynierskich - student nie jest gotowy do krytycznej oceny posiadanej wiedzy Ocena 3 (dost.) - student dostatecznie zna i rozumie podstawowe procesy zachodzące w cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych stosowanych w inżynierii środowiska - student dostatecznie zna i rozumie w zaawansowanym stopniu wybrane obiekty i zjawiska oraz dotyczące ich metody i teorie - student dostatecznie potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę i na jej podstawie formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy inżynierskie - student jest dostatecznie gotowy do krytycznej oceny posiadanej wiedzy.
Ocena 4 (db.) - student na odpowiednim poziomie zna i nie rozumie podstawowe procesy zachodzące w cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych stosowanych w inżynierii środowiska - student na odpowiednim poziomie zna i rozumie w zaawansowanym stopniu wybrane obiekty i zjawiska oraz dotyczące ich metody i teorie - student na odpowiednim poziomie potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę i na jej podstawie formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy inżynierskie - student na odpowiednim poziomie jest gotowy do krytycznej oceny posiadanej wiedzy.
Ocena 5 (bdb.) - student na wysokim poziomie zna i nie rozumie podstawowe procesy zachodzące w cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych stosowanych w inżynierii środowiska - student na wysokim poziomie zna i rozumie w zaawansowanym stopniu wybrane obiekty i zjawiska oraz dotyczące ich metody i teorie - student na wysokim poziomie potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę i na jej podstawie formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy inżynierskie - student na wysokim odpowiednim poziomie jest gotowy do krytycznej oceny posiadanej wiedzy.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: