Technologie energetyczne WB-IS-23-21
Celem przedmiotu jest przekazanie wiedzy o wybranych faktach, obiektach i zjawiskach dotyczących technologii produkcji i konwersji energii oraz dotyczących ich metod i teorii wyjaśniających złożone zależności między nimi, jak również zastosowania praktyczne tej wiedzy w działalności zawodowej związanej z kierunkiem studów. Wymagania dotyczą również wiedzy o podstawowych procesach zachodzących w cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych. Student powinien nabyć umiejętności pozwalające na właściwy dobór źródeł oraz informacji z nich pochodzących, a także potrafić dokonywać krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści.
Odpowiada to zagadnieniom z zakresu : źródeł energii i sposobów jej konwersji, urządzeń działających w systemach wytwarzania, przesyłu i magazynowania energii, a także wpływu energetyki na środowisko, uwzględniając aspekty ekonomiczne.
W cyklu 2021/22_Z:
1. Źródła energii i zasoby paliw |
W cyklu 2022/23_Z:
1. Źródła energii i zasoby paliw |
W cyklu 2023/24_Z:
1. Źródła energii i zasoby paliw |
W cyklu 2024/25_Z:
1. Źródła energii i zasoby paliw |
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
W cyklu 2023/24_Z: Opis ECTS:
-wykłady: 30h
-przygotowanie do egzaminu: 30h
-algorytm 60/30(25)
-liczba punktów ECTS: 2 | W cyklu 2024/25_Z: Opis ECTS:
-wykłady: 30h
-przygotowanie do egzaminu: 30h
-algorytm 60/30(25)
-liczba punktów ECTS: 2 | W cyklu 2022/23_Z: Opis ECTS:
-wykłady: 30h
-przygotowanie do egzaminu: 30h
-algorytm 60/30(25)
-liczba punktów ECTS: 2
|
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023/24_Z: | W cyklu 2019/20_Z: | W cyklu 2021/22_Z: | W cyklu 2020/21_Z: | W cyklu 2022/23_Z: | W cyklu 2024/25_Z: |
Efekty kształcenia
Przedmiotowe efekty uczenia się w zakresie wiedzy.
Efekt przedmiotowy 1 : posiada w zaawansowanym stopniu wiedzę – wybrane fakty, obiekty i zjawiska oraz dotyczące ich metody i teorie wyjaśniające złożone zależności między nimi, stanowiące podstawową wiedzę ogólną z zakresu inżynierii środowiska tworzącą podstawy teoretyczne, uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę obejmującą kluczowe zagadnienia oraz wybrane zagadnienia z zakresu wiedzy szczegółowej – właściwe dla programu
studiów, jak również zastosowania praktyczne tej wiedzy w działalności
zawodowej związanej z ich kierunkiem.
Efekt przedmiotowy 2 : posiada wiedzę o podstawowych procesach zachodzących w cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych.
Przedmiotowe efekty uczenia się w zakresie umiejętności.
Efekt przedmiotowy 3 : posiada umiejętności pozwalające na właściwy dobór źródeł oraz informacji z nich pochodzących.
Przedmiotowe efekty uczenia się w zakresie kompetencji.
Efekt przedmiotowy 4 : potrafi dokonywać krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści.
Kryteria oceniania
Wiedza: ocena 2 (ndst): brak podstawowej wiedzy z podstaw technologii energetycznych
ocena 3 (dst): student posiada w ograniczonym stopniu podstawową wiedzę
z zakresu technologii energetycznych
ocena 4 (db): student opanował niepełną wiedzę z zakresu technologii energetycznych
ocena 5 (bdb): student opanował w pełni podstawową wiedzę zakresu technologii energetycznych
Umiejętności :
ocena 2 (ndst): brak podstawowych umiejętności pozwalających na właściwy dobór źródeł oraz informacji z nich pochodzących.
ocena 3 (dst): student posiada w ograniczonym stopniu umiejętności pozwalające na właściwy dobór źródeł oraz informacji z nich pochodzących.
ocena 4 (db): student opanował niepełną umiejętności pozwalające na właściwy dobór źródeł oraz informacji z nich pochodzących.
ocena 5 (bdb): student opanował w pełni podstawowe umiejętności pozwalające na właściwy dobór źródeł oraz informacji z nich pochodzących.
Kompetencje:
ocena 2 (ndst): brak kompetencji do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści.
ocena 3 (dst): student posiada w ograniczonym stopniu kompetencje do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści.
ocena 4 (db): student posiada niepełne kompetencje do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści.
ocena 5 (bdb): student posiada pełne kompetencje do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści.
Literatura
Literatura:
1)M.Pawlik, F.Strzelczyk, Elektrownie, WNT, Warszawa, 2012
2)T.Chmielniak, Technologie Energetyczne, WNT, Warszawa 2008
Literatura uzupełniająca:
1)W.Ciechanowicz, Energia, Środowisko i Ekonomia, Warszawa, 1995
W cyklu 2021/22_Z:
1)M.Pawlik, F.Strzelczyk, Elektrownie, WNT, Warszawa, 2012 Literatura uzupełniająca: |
W cyklu 2023/24_Z:
Literatura: Literatura uzupełniająca: |
W cyklu 2024/25_Z:
Literatura: Literatura uzupełniająca: |
Uwagi
W cyklu 2021/22_Z:
Podstawowa wiedza z zakresu matematyki wyższej i fizyki |
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: