Zanieczyszczenie i ochrona atmosfery WB-IS-12-17-ćw
Poziom przedmiotu:
podstawowy
Cele przedmiotu:
Celem ćwiczeń jest zaznajomienie słuchacza z podstawowymi zasadami ochrony powietrza atmosferycznego a w tym ze źródłami zanieczyszczenia atmosfery, ze sposobami usuwania tych zanieczyszczeń na poziomie procesów technologicznych, z prawami rządzącymi rozprzestrzenianiem i przemianami tych zanieczyszczeń w atmosferze, wreszcie ze sposobami oceny jakości powietrza wykonywanymi w Polsce na podstawie pomiarów stężenia zanieczyszczeń.
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Efekty uczenia się w zakresie wiedzy:
Efekt 1 - student zna i rozumie podstawowe procesy zachodzące w cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych stosowanych
w ochronie atmosfery przed emisją zanieczyszczeń.
Efekty uczenia się w zakresie umiejętności:
Efekt 2 - student potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę i na jej podstawie formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy w
zakresie ochrony atmosfery poprzez właściwy dobór źródeł i pozyskania z nich informacji
Efekt 3 - student potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania istniejących rozwiązań technicznych stosowanych w ochronie
atmosfery i oceniać efektywność tych rozwiązań
Efekty uczenia się w zakresie kompetencji:
Efekt 4 - student jest gotowy do krytycznej oceny posiadanej wiedzy w zakresie ochrony atmosfery i rozprzestrzeniania się
zanieczyszczeń
Liczba punktów ECTS - 2
Udział w ćwiczeniach audytoryjnych - 30 godz.
Przygotowanie do zaliczenia ćwiczeń - 30 godz.
Suma godzin - 60
Liczba ECTS: 60 godz./30(25) godz. = ok. 2
Kryteria oceniania
Ocena końcowa: średnia arytmetyczna ocen uzyskanych na zajęciach.
Ocena 2 (ndst.) - student nie zna i nie rozumie podstawowych procesów zachodzących w cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów
technicznych stosowanych w ochronie atmosfery przed emisją zanieczyszczeń; nie potrafi wykorzystywać posiadanej wiedzy i na jej
podstawie formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy w zakresie ochrony atmosfery; nie potrafi dokonać krytycznej analizy
sposobu funkcjonowania istniejących rozwiązań technicznych stosowanych w ochronie atmosfery i ocenić efektywności tych rozwiązań;
nie jest gotowy do krytycznej oceny posiadanej wiedzy w zakresie ochrony atmosfery i rozprzestrzeniania się zanieczyszczeń.
Ocena 3 (dost.) - student w stopniu podstawowym zna i rozumie procesy zachodzące w cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów
technicznych stosowanych w ochronie atmosfery przed emisją zanieczyszczeń; potrafi dostatecznie wykorzystywać posiadaną wiedzę i
na jej podstawie formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy w zakresie ochrony atmosfery; potrafi dostatecznie dokonać
krytyczną analizę sposobu funkcjonowania istniejących rozwiązań technicznych stosowanych w ochronie atmosfery i ocenić efektywności
tych rozwiązań; w stopniu podstawowym jest gotowy do krytycznej oceny posiadanej wiedzy w zakresie ochrony atmosfery i
rozprzestrzeniania się zanieczyszczeń.
Ocena 4 (db.) - student w stopniu dobrym zna i rozumie procesy zachodzące w cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
stosowanych w ochronie atmosfery przed emisją zanieczyszczeń; potrafi dobrze wykorzystywać posiadaną wiedzę i na jej podstawie
formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy w zakresie ochrony atmosfery; potrafi dobrze dokonać krytycznej analizy
sposobu funkcjonowania istniejących rozwiązań technicznych stosowanych w ochronie atmosfery i ocenić efektywności tych rozwiązań; w
stopniu dobrym jest gotowy do krytycznej oceny posiadanej wiedzy w zakresie ochrony atmosfery i rozprzestrzeniania się zanieczyszczeń.
Ocena 5 (bdb.) - student w stopniu bardzo dobrym zna i rozumie procesy zachodzące w cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów
technicznych stosowanych w ochronie atmosfery przed emisją zanieczyszczeń; potrafi bardzo dobrze wykorzystywać posiadaną wiedzę i
na jej podstawie formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy w zakresie ochrony atmosfery; potrafi bardzo dobrze dokonać
krytycznej analizy sposobu funkcjonowania istniejących rozwiązań technicznych stosowanych w ochronie atmosfery i ocenić efektywności
tych rozwiązań; w stopniu bardzo dobrym jest gotowy do krytycznej oceny posiadanej wiedzy w zakresie ochrony atmosfery i
rozprzestrzeniania się zanieczyszczeń.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: