Prymatologia WB-BI-ZOO-01
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z przedstawicielami naczelnych. Podczas wykładów omawiane są charakterystyczne cechy rodzin niższych i wyższych naczelnych, ich zachowania, wygląd, przystosowania anatomiczne, dieta itp.
Głównym celem ćwiczeń jest przybliżenie wiedzy na temat naczelnych poprzez obserwację gatunków w ZOO. Przygotowanie projektu obserwacyjnego: opracowanie karty badań, obserwacje zachowań naczelnych w ZOO, opracowanie bazy danych, zastosowanie metod analizy statystycznej, prezentacja wyników w postaci Power Point.
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
W cyklu 2020/21_L: E-Learning | W cyklu 2019/20_L: E-Learning z podziałem na grupy |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
W cyklu 2021/22_L: obowiązkowy | W cyklu 2022/23_L: fakultatywny dowolnego wyboru | W cyklu 2020/21_L: fakultatywny dowolnego wyboru | W cyklu 2019/20_L: obowiązkowy |
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Przedmiotowe efekty kształcenia w obszarze wiedzy:
Efekt przedmiotowy 1. Student posiada wiedzę na temat procesów, zjawisk, problematyki i rozwoju badań z zakresu prymatologii
Efekt przedmiotowy 2. Student posługuje się terminologią oraz wymienia metody badań naczelnych
Przedmiotowe efekty kształcenia w obszarze umiejętności:
Efekt przedmiotowy 3. Student wykorzystuje literaturę i inne dostępne źródła, w tym elektroniczne (również w języku angielskim)
Efekt przedmiotowy 4. Student podczas dyskusji oraz wystąpień ustnych używa języka naukowego
Efekt przedmiotowy 5. Student rozumie potrzebę planowania i samodzielnego uczenia się przez całe życie.
Efekt kształcenia w zakresie kompetencji społecznych:
Efekt przedmiotowy 6. Student rozumie potrzebę spojrzenia krytycznego na swoją wiedzę i umie zastosować wiedzę przy rozwiązywaniu problemów praktycznych
Efekty przedmiotowe przypisane do wykładów: 1-2.
Efekty przedmiotowe przypisane do ćwiczeń: 3-6.
Kryteria oceniania
Ocena końcowa z wykładów:
Egzamin (test - pytania zamknięte i otwarte):
94-100% 5
93-88% 4,5
87-80% 4
79-70% 3,5
69-60% 3
mniej niż 59,9% 2
Student może podejść do egzaminu po zaliczeniu ćwiczeń z przedmiotu.
Ocena końcowa z ćwiczeń:
Student jest zobowiązany uczestniczyć w obserwacjach naczelnych w ZOO. Dopuszczalna 1 nieobecność nieusprawiedliwiona, z wyjątkiem zajęć w ZOO.
OCENA z projektu
5 - student przygotował i przeprowadził rzetelnie ankietę obserwacyjną; przygotował bazę danych i samodzielnie opracował dane. Prezentacja zawierała wszystkie niezbędne informacje, a dyskusja została oparta na literaturze anglojęzycznej (minimum 5 artykułów)
4,5 - student dobrze przygotował i przeprowadził ankietę obserwacyjną; przygotował bazę danych i niemalże samodzielnie opracował dane. Prezentacja zawierała wszystkie niezbędne dane, a dyskusja została oparta na literaturze anglojęzycznej (minimum 4 artykuły)
4 - student dość dobrze przygotował i przeprowadził ankietę obserwacyjną; przygotował bazę danych i opracował dane z pomocą prowadzącego. Prezentacja zawierała wszystkie niezbędne dane, a dyskusja została oparta na literaturze polsko i anglojęzycznej (minimum 4 artykuły)
3,5 - student dostatecznie przygotował i przeprowadził ankietę obserwacyjną; przygotował bazę danych z dużą pomocą prowadzącego. Prezentacja zawierała wszystkie niezbędne dane, a dyskusja została oparta na literaturze polskojęzycznej (minimum 3 artykuły)
3,5 - student dostatecznie przygotował i przeprowadził ankietę obserwacyjną; przygotował bazę danych z dużą pomocą prowadzącego. Prezentacja zawierała wszystkie niezbędne dane, a dyskusja została oparta na literaturze polskojęzycznej (minimum 3 artykuły)
2 - student nie przygotował prezentacji i/lub nie przeprowadził ankiety
Punktacja:
Czytanie/wypowiedź
0 pkt. – czytanie z kartki
1 pkt. – czytanie i mówienie
2 pkt. – tylko mówienie
Odpowiedź na pytanie
0 – brak odpowiedzi na pytanie
1 – dostateczna odpowiedź na pytanie z podpowiedzią
2 – dobra odpowiedź na pytanie z podpowiedzią
3 – samodzielna dobra odpowiedź
Dobór źródeł
0 – brak artykułów w dyskusji
1 – 2 artykuły w dyskusji lub artykuły nie na temat
2 – 3-4 artykuły w dyskusji oraz dodatkowe nie na temat
3 – 3-4 artykuły w dyskusji na temat
4 - 5 lub więcej artykułów w dyskusji na temat
Wygląd prezentacji:
0 - brakuje istotnych rzeczy
1 – wstawiono podstawowe dane, ale np. przeklejono tabelę ze Statistica
2 – wszystkie elementy znajdują się w prezentacji, prezentacja czytelna
Punktacja
11 pkt. – 5 (bdb.)
10 pkt. – 4,5 (db.+)
9 pkt. – 4 (db.)
8 pkt. – 3,5 (dst. +)
7 pkt. – 3 (dst.)
6 i mniej pkt. – 2 (ndst.)
Osoba, która wygra QUIZ w ZOO, otrzymuje 0,5 do oceny z wykładu, natomiast osoba która wygra quizy prezentowane na ćwiczeniach, otrzymuje 0,5 oceny do ćwiczeń.
Wiedza
na ocenę 2 (ndst.): Student nie rozumie procesów biologicznych oraz zjawisk z zakresu Prymatologii; student nie posiada wiedzy z problematyki poruszanej na zajęciach; Student nie ma wiedzy w zakresie przedstawianych pojęć, nie ma znajomości terminologii i metodyki badań z zakresu Prymatologii oraz znajomości rozwoju tej nauki
na ocenę 3 (dst.): Student na podstawowym poziomie rozumie procesy biologiczne oraz zjawiska z zakresu Prymatologii; student posiada podstawową wiedzę z problematyki poruszanej na zajęciach; student ma podstawową wiedzę w zakresie przedstawianych pojęć, ma znajomość podstawowej terminologii i metodyki badań z zakresu Prymatologii oraz podstawową znajomość rozwoju tej nauki
na ocenę 4 (db.): Student na dobrym poziomie rozumie procesy biologiczne oraz zjawiska z zakresu Prymatologii; student posiada wiedzę na wystarczającym poziomie z problematyki poruszanej na zajęciach; student ma odpowiednią wiedzę w zakresie przedstawianych pojęć, ma dobrą znajomość terminologii i metodyki badań z zakresu Prymatologii oraz dobrą znajomość rozwoju tej nauki
na ocenę 5 (bdb.): Student na bardzo dobrym poziomie rozumie procesy biologiczne oraz zjawiska z zakresu Prymatologii; student posiada wiedzę na wysokim poziomie z problematyki poruszanej na zajęciach; student ma szeroką wiedzę w zakresie przedstawianych pojęć, ma bardzo dobrą znajomość terminologii i metodyki badań z zakresu Prymatologii oraz bardzo dobrą znajomość rozwoju tej nauki
Umiejętności
na ocenę 2 (ndst.): Student nie przyswaja wiedzy na podstawie literatury (w języku polskim i angielskim) z zakresu Prymatologii; student nie korzysta z różnorodnych źródeł, w tym źródeł cyfrowych poszukując informacji z zakresu Prymatologii; student nie bierze udziału w dyskusji i nie posługuje się językiem naukowym; student nie prezentuje szczegółowych danych na tematy poruszane na zajęciach; student nie rozumie potrzeby planowania i samodzielnego uczenia się przez całe życie.
na ocenę 3 (dst.): Student na podstawowym poziomie przyswaja wiedzę na podstawie literatury (w języku polskim i angielskim) z zakresu Prymatologii; student korzysta z kilku źródeł, w tym źródeł cyfrowych poszukując informacji z zakresu Prymatologii; student bierze udziału w dyskusji na podstawowym poziomie i posługuje się podstawowymi pojęciami naukowymi; student prezentuje ogólne dane na tematy poruszane na zajęciach; student na poziomie podstawowym rozumie potrzebę planowania i samodzielnego uczenia się przez całe życie.
na ocenę 4 (db.): Student na dobrym poziomie przyswaja wiedzę na podstawie literatury (w języku polskim i angielskim) z zakresu Prymatologii; student korzysta z wystarczającej liczby źródeł, w tym źródeł cyfrowych poszukując informacji z zakresu Prymatologii; student bierze udziału w dyskusji na dobrym poziomie i posługuje się wystarczająco zaawansowanym językiem naukowym; student prezentuje wystarczające dane na tematy poruszane na zajęciach; student na poziomie dobrym rozumie potrzebę planowania i samodzielnego uczenia się przez całe życie.
na ocenę 5 (bdb.): Student na bardzo dobrym poziomie przyswaja wiedzy na podstawie literatury (w języku polskim i angielskim) z zakresu Prymatologii; student korzysta z dużej liczby źródeł, w tym źródeł cyfrowych poszukując informacji z zakresu Prymatologii; student bierze czynny udziału w dyskusji na bardzo dobrym poziomie i posługuje się zaawansowanym językiem naukowym; student prezentuje szczegółowe dane na tematy poruszane na zajęciach; student na poziomie bardzo dobrym rozumie potrzebę planowania i samodzielnego uczenia się przez całe życie.
Kompetencje
na ocenę 2 (ndst.): Student nie rozumie potrzeby spojrzenia krytycznego na swoją wiedzę i nie umie zastosować wiedzy przy rozwiązywaniu problemów praktycznych
na ocenę 3 (dst.): Student na poziomie dostatecznym rozumie potrzebę spojrzenia krytycznego na swoją wiedzę i umie zastosować wiedzę przy rozwiązywaniu problemów
na ocenę 4 (db.): Student na poziomie dobrym rozumie potrzebę spojrzenia krytycznego na swoją wiedzę i umie zastosować wiedzę przy rozwiązywaniu problemów
na ocenę 5 (bdb.): Student na poziomie bardzo dobrym rozumie potrzebę spojrzenia krytycznego na swoją wiedzę i umie zastosować wiedzę przy rozwiązywaniu problemów
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: