Neurokognitywistyka WB-BI-NKG
Rozwój nieinwazyjnych metod obrazowania struktury i funkcji mózgu, oraz metod wpływania na jego aktywność ogólną i określone funkcje doprowadził do powstania nowych możliwości badania złożonych funkcji układu nerwowego ludzi i zwierząt i wpływania na nie.
Przedmiotem wykładów będą nowe metody badawcze i uzyskane przy ich pomocy wyniki, rzucające nowe światło na procesy poznawcze i decyzyjne zachodzące w układzie nerwowym.
Student pozna wyniki nowych badań na styku neurobiologii, psychologii i etologii, które w ciągu ostatnich 15 lat przyniosły wiele ważnych odkryć, poszerzy wiedzę o biologicznych uwarunkowaniach i ograniczeniach percepcji, tworzeniu przedstawień i wyobrażeń, mechanizmach pamięci, emocji i ich związkach z procesami poznawczymi, wyborami etycznymi i racjonalnym działaniem. Wiedza o nowych metodach badania funkcji układu nerwowegoi ułatwi mu w przyszłości pracę w zespołach stosujących metody EEG, PET czy fMRI.
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Efekty kształcenia:
a) W zakresie wiedzy: Student zdobędzie wiedzę o współczesnych metodach obrazowania budowy i funkcjonowania mózgu i jego struktur. Pozna rozwój badań na styku neurobiologii i psychologii, które w ciągu ostatnich 15 lat przyniosły wiele ważnych odkryć, nie w pełni jeszcze zintegrowanych z tradycyjnym myśleniem psychologicznym. Uzyska wiedzę o skutkach rozwoju sztucznej inteligencji (AI).
b) W zakresie umiejętności: Student zdobędzie wiedzę umożliwiającą mu zrozumienie ważnego nurtu współczesnej psychologii poznawczej i neurobiologii, będzie umiał ją połączyć z tradycyjną wiedzą psychologiczną.
c) W zakresie kompetencji społecznych: Student poszerzy wiedzę o biologicznych mechanizmach, uwarunkowaniach i ograniczeniach ludzkiej percepcji, pamięci i racjonalnego działania. Wiedza o nowych klinicznych metodach neuroobrazowania i badania ludzi umożliwi mu nawiązanie współpracy z zespołami stosującymi metody EEG, PET czy też MRI.
ECTS. Przygotowanie do wykładów i lektury – 60 godzin. Wykłady – 30 godzin. Przygotowanie do egzaminu – 90 godzin. 3 pkt ECTS
Kryteria oceniania
Egzamin pisemny, czas na napisanie - 90 minut. Zadane zostaną trzy pytania dotyczące problemów omawianych na wykładach. Student powinien przedstawić w dłuższej odpowiedzi na każde z pytań swoją wiedzę i przemyślenia w zakresie tych pytań. Punktacja: 0-10 punktów za każdą odpowiedź, suma to maksymalnie 30 punktów. Stopnie (w skali od 2 do 5) zostaną wystawione na podstawie uzyskanej sumy punktów. Minimum na stopień „3” to 15 punktów, a na stopień "5" - 27 punktów. Oceny pośrednie będą przyznawane proporcjonalnie do liczby zdobytych punktów. Zarówno egzamin w pierwszym terminie, jak i egzamin poprawkowy odbędą się według tych samych zasad.
Wiedza/Umiejętności/Kompetencje społeczne
Na ocenę 2 student nie wypełnia przedmiotowych efektów uczenia się
Na ocenę 3 student w stopniu podstawowym wypełnia przedmiotowe efekty uczenia się.
Na ocenę 4 student w stopniu dobrym wypełnia przedmiotowe efekty uczenia się.
Na ocenę 5 student w stopniu bardzo wypełnia przedmiotowe efekty uczenia się.
Praktyki zawodowe
Nie są przewidziane
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: