Biologia i ekologia nietoperzy strefy umiarkowanej WB-BI-MGR-26ćw
Celem przedmiotu jest z jednej strony zapoznanie studentów z osobliwościami nietoperzy jako grupy systematycznej (w porównaniu z innymi ssakami) oraz ze strategiami życiowymi nietoperzy zamieszkujących strefę umiarkowaną, zaś z drugiej - dostarczenie im podstawowych umiejętności i doświadczenia, niezbędnych do podjęcia badań nad biologią i ekologią nietoperzy zamieszkujących nasz kraj (i większą część Europy).
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Efekty przedmiotowe z zakresu wiedzy:
1. Zna i rozumie kluczowe zagadnienia z zakresu biologii i ekologii nietoperzy.
2. Ma świadomość złożoności zagadnień, będących współcześnie przedmiotem badań nad nietoperzami, rozumie konieczność włączenia w takie badania specjalistów z zakresu aerodynamiki, akustyki, geofizyki, klimatologii i innych dziedzin.
3. Zna i rozumie zmiany, jakie z punktu widzenia nietoperzy wprowadza w naturalnym środowisku cywilizacja ludzka, dostrzega ich niejednoznaczny wpływ na życie zwierząt.
Efekty przedmiotowe w zakresie umiejętności:
4. Potrafi w sposób krytyczny wykorzystywać krajową i angielskojęzyczną literaturę z zakresu biologii i ekologii nietoperzy, dostrzegając szybkość zmian, zachodzących w nagromadzonej wiedzy na skutek prowadzonych stale badań.
5. Potrafi wziąć udział w dyskusji dotyczącej zagadnień z zakresu biologii i ekologii nietoperzy zarówno po polsku, jak i po angielsku, jest w stanie skutecznie zakomunikować swoje stanowisko i bronić go z powołaniem się na konkretne wyniki badań.
Efekty kształcenia w zakresie kompetencji:
6. Jest gotów do samodzielnego, bieżącego uzupełniania posiadanej wiedzy oraz weryfikacji przekonań na podstawie naukowych dowodów, a także do wykorzystania zdobytej wiedzy w praktyce badawczej.
Przedmiotowe efekty uczenia się przypisane do wykładów (1.-3.).
Przedmiotowe efekty uczenia się przypisane do ćwiczeń (4.-6.).
Kryteria oceniania
Warunkiem zaliczenia ćwiczeń będzie samodzielne lub w zespole wykonanie kilku powierzonych zadań oraz przedstawienie uzyskanych wyników na sesji posterowej.
Na ocenę 2 (ndst): Student nie potrafi w sposób krytyczny wykorzystywać krajowej i angielskojęzycznej literatury z zakresu biologii i ekologii nietoperzy. Nie dostrzega szybkości zmian, zachodzących w nagromadzonej wiedzy na skutek prowadzonych stale badań. Nie potrafi wziąć udziału w dyskusji dotyczącej zagadnień z zakresu biologii i ekologii nietoperzy ani po polsku, anii po angielsku, nie jest w stanie skutecznie zakomunikować swojego stanowiska i bronić go z powołaniem się na konkretne wyniki badań. Nie jest gotów do samodzielnego, bieżącego uzupełniania posiadanej wiedzy oraz weryfikacji przekonań na podstawie naukowych dowodów, a także do wykorzystania zdobytej wiedzy w praktyce badawczej.
Na ocenę 3 (dst): Student nie do końca potrafi w sposób krytyczny wykorzystywać krajową i angielskojęzyczną literaturę z zakresu biologii i ekologii nietoperzy, słabo dostrzegając szybkość zmian, zachodzących w nagromadzonej wiedzy na skutek prowadzonych stale badań. Potrafi niekiedy wziąć udział w dyskusji dotyczącej zagadnień z zakresu biologii i ekologii nietoperzy zarówno po polsku, jak i po angielsku, udaje mu się skutecznie zakomunikować swoje stanowisko i bronić go z powołaniem się na konkretne wyniki badań. Jest prawie gotów do samodzielnego, bieżącego uzupełniania posiadanej wiedzy oraz weryfikacji przekonań na podstawie naukowych dowodów, a także do wykorzystania zdobytej wiedzy w praktyce badawczej.
Na ocenę 4 (db): Student potrafi w sposób krytyczny wykorzystywać krajową i angielskojęzyczną literaturę z zakresu biologii i ekologii nietoperzy, dostrzegając szybkość zmian, zachodzących w nagromadzonej wiedzy na skutek prowadzonych stale badań. Potrafi wziąć udział w dyskusji dotyczącej zagadnień z zakresu biologii i ekologii nietoperzy zarówno po polsku, jak i po angielsku, jest w stanie skutecznie zakomunikować swoje stanowisko i bronić go z powołaniem się na konkretne wyniki badań. Jest gotów do samodzielnego, bieżącego uzupełniania posiadanej wiedzy oraz weryfikacji przekonań na podstawie naukowych dowodów, a także do wykorzystania zdobytej wiedzy w praktyce badawczej.
Na ocenę 5 (bdb): Student bardzo dobrze potrafi w sposób krytyczny wykorzystywać krajową i angielskojęzyczną literaturę z zakresu biologii i ekologii nietoperzy, bez trudu dostrzegając szybkość zmian, zachodzących w nagromadzonej wiedzy na skutek prowadzonych stale badań. Zawsze potrafi wziąć udział w dyskusji dotyczącej zagadnień z zakresu biologii i ekologii nietoperzy zarówno po polsku, jak i po angielsku, jest w stanie bez problemu skutecznie zakomunikować swoje stanowisko i bronić go z powołaniem się na konkretne wyniki badań. Jest zawsze gotów do samodzielnego, bieżącego uzupełniania posiadanej wiedzy oraz weryfikacji przekonań na podstawie naukowych dowodów, a także do twórczego wykorzystania zdobytej wiedzy w praktyce badawczej.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: