Ekologia ewolucyjna WB-BI-MGR-18cw
Celem zajęć jest zapoznanie uczestników z wykorzystywanymi obecnie metodami badań ekologii ewolucyjnej organizmów i ich populacji, a także - w miarę możliwości - umożliwienie im zastosowania części owych metod w praktyce.
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
W cyklu 2021/22_L: obowiązkowy | W cyklu 2022/23_L: fakultatywny dowolnego wyboru | W cyklu 2020/21_L: fakultatywny dowolnego wyboru |
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/23_L: | W cyklu 2021/22_L: | W cyklu 2020/21_L: |
Efekty kształcenia
Student potrafi stosować narzędzia badawcze ekologii ewolucyjnej oraz metody matematyczne do opisu obserwowanych zjawisk i analizy uzyskanych danych.
Student potrafi w zaawansowanym stopniu wykorzystywać posiadaną wiedzę z dziedziny ekologii i mechanizmów ewolucji, interpretować dane uzyskane eksperymentalnie lub w wyniku zastosowania modeli matematycznych oraz na tej podstawie formułować odpowiednie wnioski.
Student jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści, uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych,
systematycznej aktualizacji wiedzy przyrodniczej i jej praktycznego zastosowania.
Student jest gotów do odpowiedniego określenia priorytetów służących realizacji określonego przez siebie lub innych zadania badawczego.
Kryteria oceniania
Warunki zaliczenia przedmiotu:
Studenci mają prawo do jednej nieobecności na zajęciach (nieobecność ta nie musi być usprawiedliwiona). W przypadku większej liczby nieobecności zaliczenie przedmiotu jest możliwe tylko po uzgodnieniu z Prodziekanem ds. studiów.
Zaliczenie przedmiotu wymagać będzie wykonania zadań wyznaczonych przez prowadzącego i przedstawienia oraz zinterpretowania uzyskanych wyników.
Na ocenę 5 (bdb): Student potrafi bezbłędnie stosować narzędzia badawcze ekologii ewolucyjnej oraz metody matematyczne do opisu obserwowanych zjawisk i analizy uzyskanych danych; w każdej sytuacji potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę z dziedziny ekologii i mechanizmów ewolucji, interpretować uzyskane dane oraz formułować odpowiednie wnioski; zawsze gotów jest do krytycznej oceny posiadanej wiedzy, systematycznie aktualizuje swoją wiedzę przyrodniczą; trafnie określa priorytety służące realizacji określonych przez siebie lub innych zadań badawczych.
Na ocenę 4 (db): Student potrafi stosować narzędzia badawcze ekologii ewolucyjnej oraz metody matematyczne do opisu obserwowanych zjawisk i analizy uzyskanych danych; zwykle potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę z dziedziny ekologii i mechanizmów ewolucji, interpretować uzyskane dane oraz formułować odpowiednie wnioski; na ogół gotów jest do krytycznej oceny posiadanej wiedzy; aktualizuje swoją wiedzę przyrodniczą; zazwyczaj trafnie określa priorytety służące realizacji określonych przez siebie lub innych zadań badawczych.
Na ocenę 3 (dst): Student potrafi w zadowalającym stopniu stosować narzędzia badawcze ekologii ewolucyjnej oraz metody matematyczne do opisu obserwowanych zjawisk i analizy uzyskanych danych; w dostatecznym stopniu wykorzystuje posiadaną wiedzę z dziedziny ekologii i mechanizmów ewolucji, interpretuje uzyskane dane oraz formułuje wnioski; na ogół krytycznie ocenia posiadaną wiedzę i stara się ją aktualizować; zazwyczaj trafnie określa priorytety służące realizacji określonych przez siebie lub innych zadań badawczych.
Na ocenę 2 (ndst): Student nie potrafi stosować narzędzi badawczych ekologii ewolucyjnej oraz metod matematycznych do opisu obserwowanych zjawisk i analizy uzyskanych danych; nie potrafi wykorzystywać posiadanej wiedzy z dziedziny ekologii i mechanizmów ewolucji, interpretować uzyskanych danych oraz formułować odpowiednich wniosków; nie jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy, nie aktualizuje swojej wiedzy przyrodniczej; nie jest w stanie określić priorytetów służących realizacji określonych przez siebie lub innych zadań badawczych.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: