Molekularne podstawy bakteriologii WB-BI-EOP-13
Celem przedmiotu jest zapoznanie studenta z podstawowymi procesami biologicznymi zachodzącymi w komórce bakteryjnej, w tym z procesami molekularnymi. Student zapozna się z metodami badawczymi stosowanymi w pracowniach mikrobiologicznych. Student rozumie i potrafi dobrać literaturę z zakresu tematyki przedmiotu.
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Efekty przedmiotowe w zakresie wiedzy:
1. Student rozumie zjawiska i procesy biologiczne zachodzące w komórce bakteryjnej
2. Student rozumie powiązania pomiędzy innymi dyscyplinami przyrodniczymi, w szczególności między mikrobiologią a biologią molekularną
3. Student rozumie podstawową terminologię biologii mikroorganizmów i zna metody badawcze stosowane w pracowniach mikrobiologicznych
Efekty przedmiotowe w zakresie umiejętności:
4. Student potrafi dobrać literaturę i teksty naukowe w języku polskim i angielskim o tematyce biologii mikroorganizmów
5. Student potrafi brać udział w dyskusji i prezentować dane z zakresu bakteriologii
6. Student umie planować własne poszerzanie wiedzy przez całe życie
Efekty przedmiotowe w zakresie kompetencji społecznych:
7. Student rozumie potrzebę zasięgania opinii bardziej doświadczonych naukowców
8. Student umie radzić sobie z wyzwaniami jakie stawia przed nim wykonywanie zawodu
Efekty przedmiotowe przypisane do wykładu: 1-3
Efekty przedmiotowe przypisane do ćwiczeń: 4-8
Kryteria oceniania
Kryteria oceniania dla wykładu:
Egzamin pisemny, test jednokrotnego wyboru i pytania otwarte. Student może podejść do egzaminu, po zaliczeniu ćwiczeń z tego przedmiotu. Wymagana obecność na 80% wykładów w przypadku egzaminu zerowego.
94-100% - 5
93-88% - 4,5
87-80% - 4
79-70% - 3,5
69-60% - 3
mniej niż 59,9% -2
Kryteria oceniania dla ćwiczeń:
Pisemne kolokwium końcowe, test jednokrotnego wyboru.
Każdy student jest zobowiązany do przygotowania prezentacji ustnej na wybrany temat. Ocena może zostać podniesiona o 0,5 stopnia, w przypadku gdy student wykaże się wyjątkowym zaangażowaniem w przygotowanie prezentacji (np. prezentacja oparta na wnikliwej analizie publikacji). Możliwe dwie nieobecności - w tym jedna nieusprawiedliwiona.
94-100% - 5
93-88% - 4,5
87-80% - 4
79-70% - 3,5
69-60% - 3
mniej niż 59,9% -2
Kryteria oceniania:
Z zakresu wiedzy:
Na ocenę 2 (ndst.) student nie rozumie zjawisk i procesów biologicznych zachodzących w komórce bakteryjnej, nie rozumie powiązania pomiędzy innymi dyscyplinami przyrodniczymi, w szczególności między mikrobiologią a biologią molekularną; nie rozumie podstawowej terminologii biologii mikroorganizmów i nie zna metod badawczych stosowanych w pracowniach mikrobiologicznych
Na ocenę 3 (dst.) student w podstawowym stopniu rozumie zjawiska i procesy biologiczne zachodzące w komórce bakteryjnej; w podstawowym stopniu rozumie powiązania pomiędzy innymi dyscyplinami przyrodniczymi, w szczególności między mikrobiologią a biologią molekularną; w podstawowym stopniu rozumie podstawową terminologię biologii mikroorganizmów i zna metody badawcze stosowane w pracowniach mikrobiologicznych
Na ocenę 4 (db.) student w dobrym stopniu rozumie zjawiska i procesy biologiczne zachodzące w komórce bakteryjnej; w dobrym stopniu rozumie powiązania pomiędzy innymi dyscyplinami przyrodniczymi, w szczególności między mikrobiologią a biologią molekularną; w dobrym stopniu rozumie podstawową terminologię biologii mikroorganizmów i zna metody badawcze stosowane w pracowniach mikrobiologicznych
Na ocenę 5 (bdb.) student w bardzo dobrym stopniu rozumie zjawiska i procesy biologiczne zachodzące w komórce bakteryjnej; w bardzo dobrym stopniu rozumie powiązania pomiędzy innymi dyscyplinami przyrodniczymi, w szczególności między mikrobiologią a biologią molekularną; w bardzo dobrym stopniu rozumie podstawową terminologię biologii mikroorganizmów i zna metody badawcze stosowane w pracowniach mikrobiologicznych
Z zakresu umiejętności:
Na ocenę 2 (ndst.): Student nie potrafi dobrać literatury i tekstów naukowych w języku polskim i angielskim o tematyce biologii mikroorganizmów; nie potrafi brać udział w dyskusji i prezentować dane z zakresu bakteriologii; nie umie planować własnego poszerzania wiedzy przez całe życie
Na ocenę 3 (dst.): Student w podstawowym stopniu potrafi dobrać literaturę i teksty naukowe w języku polskim i angielskim o tematyce biologii mikroorganizmów; w podstawowym stopniu potrafi brać udział w dyskusji i prezentować dane z zakresu bakteriologii; w podstawowym stopniu umie planować własne poszerzanie wiedzy przez całe życie
Na ocenę 4 (db.): Student w dobrym stopniu potrafi dobrać literaturę i teksty naukowe w języku polskim i angielskim o tematyce biologii mikroorganizmów; w dobrym stopniu potrafi brać udział w dyskusji i prezentować dane z zakresu bakteriologii; w dobrym stopniu umie planować własne poszerzanie wiedzy przez całe życie
Na ocenę 5 (bdb.): Student w bardzo dobrym stopniu potrafi dobrać literaturę i teksty naukowe w języku polskim i angielskim o tematyce biologii mikroorganizmów; w bardzo dobrym stopniu potrafi brać udział w dyskusji i prezentować dane z zakresu bakteriologii; w bardzo dobrym stopniu umie planować własne poszerzanie wiedzy przez całe życie
Z zakresu kompetencji społecznych:
Na ocenę 2 (ndst.): Student nie rozumie potrzeby zasięgania opinii bardziej doświadczonych naukowców; nie umie radzić sobie z wyzwaniami jakie stawia przed nim wykonywanie zawodu
Na ocenę 3 (dst.) Student w podstawowym stopniu rozumie potrzebę zasięgania opinii bardziej doświadczonych naukowców; w podstawowym stopniu umie radzić sobie z wyzwaniami jakie stawia przed nim wykonywanie zawodu
Na ocenę 4 (db.): Student w dobrym stopniu rozumie potrzebę zasięgania opinii bardziej doświadczonych naukowców; w dobrym stopniu umie radzić sobie z wyzwaniami jakie stawia przed nim wykonywanie zawodu
Na ocenę 5 (bdb.): Student w bardzo dobrym stopniu rozumie potrzebę zasięgania opinii bardziej doświadczonych naukowców; w bardzo dobrym stopniu umie radzić sobie z wyzwaniami jakie stawia przed nim wykonywanie zawodu
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: