Ochrona przyrody i środowiska WB-BI-EOP-04ćw
Zakres tematyczny ćwiczeń:
1. Obszary chronione Warszawy i okolic: zespół przyrodniczo-krajobrazowy Dęby Młocińskie (zajęcia terenowe)
2. Obszary chronione Warszawy i okolic: Kampinoski Park Narodowy (zajęcia terenowe)
3. Obszary chronione Warszawy i okolic: rezerwat przyrody „Las Bielański” (zajęcia terenowe)
4. Stan środowiska przyrodniczego Mazowsza na tle innych regionów Polski
5. Rośliny objęte w Polsce ochroną gatunkową
6. Grzyby i porosty objęte w Polsce ochroną gatunkową
7. Bezkręgowce objęte w Polsce ochroną gatunkową
8. Kręgowce objęte w Polsce ochroną gatunkową
9. Niszczenie i fragmentacja siedlisk w Polsce
10. Problem gatunków inwazyjnych w Polsce
11. Obszary Natura 2000 w województwie mazowieckim
12. Gatunki zagrożone wyginięciem w Polsce i na Mazowszu
13. Skuteczność i zasadność różnych form ochrony przyrody
14. Zagrożenia i ochrona przyrody Bałtyku
15. Przyroda polskich gór i jej ochrona
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
W cyklu 2020/21_Z: fakultatywny dowolnego wyboru | W cyklu 2019/20_Z: obowiązkowy | W cyklu 2021/22_Z: obowiązkowy |
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2020/21_Z: | W cyklu 2019/20_Z: | W cyklu 2021/22_Z: |
Efekty kształcenia
1 Wiedza
a. Student rozumie podstawowe zjawiska i procesy ekologiczne dostarczające naukowych podstaw ochrony przyrody i środowiska
b. ma wiedzę w zakresie najważniejszych problemów ochrony przyrody i środowiska oraz zna ich powiązania z różnymi dyscyplinami przyrodniczymi
c. ma wiedzę w zakresie podstawowych kategorii pojęciowych i terminologii związanej z ochroną przyrody i środowiska oraz ma znajomość rozwoju ochrony przyrody i środowiska i stosowanych w niej metod
d. rozumie związki między osiągnięciami ochrony przyrody i środowiska a możliwościami ich wykorzystania w życiu społeczno-gospodarczym z uwzględnieniem zrównoważonego użytkowania różnorodności biologicznej
2. Umiejętności
a. rozumie literaturę z zakresu ochrony przyrody i środowiska w języku polskim; czyta ze zrozumieniem nieskomplikowane teksty naukowe w języku angielskim
b. wykazuje umiejętność poprawnego wnioskowania na podstawie danych pochodzących z różnych źródeł
c. uczy się samodzielnie w sposób ukierunkowany
3. Kompetencje
a. student gotów jest do krytycznej oceny swojej wiedzy z zakresu ochrony przyrody i środowiska
b. student gotów jest do myślenia i działania na rzecz ochrony przyrody i środowiska
c. prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
Opis ECTS:
udział w wykładzie - 30 godz.
przygotowanie do egzaminu - 20 godz.
udział w ćwiczeniach - 30 godz.
przygotowanie prezentacji multimedialnej - 15 godz.
konsultacje - 5 godz.
razem - 100 godz.
punkty ECTS - 100/25 = 4
Kryteria oceniania
Student wykonuje prezentację którą prezentuje na ćwiczeniach.
Oceniane jest: przygotowanie merytoryczne, wykorzystanie źródeł w języku obcym, wykorzystanie źródeł w języku ojczystym, atrakcyjność wypowiedzi, atrakcyjność grafik, obszerność prezentacji oraz wyczerpanie tematu, udzielenie odpowiedzi na pytania w dyskusji, realizacja prezentacji w zadanym czasie.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: