Obszary Natura 2000 WB-BI-53-17
Idea powstania i cele sieci Natura 2000. Struktura i podstawy prawne funkcjonowania sieci Natura 2000. Dyrektywa Ptasia i Siedliskowa. Przedmioty ochrony obszarów Natura 2000. Kryteria wyznaczania obszarów Natura 2000. Wyznaczanie obszarów Natura 2000. Standardowy Formularz Danych obszaru Natura 2000. Opracowanie planu zadań ochronnych lub planu ochrony dla obszaru Natura 2000. Ocena oddziaływania na środowisko i kompensacja przyrodnicza. Sieć Natura 2000 w Unii Europejskiej i Polsce. Monitoring siedlisk przyrodniczych. Monitoring gatunków roślin i zwierząt. Znaczenie przejść dla zwierząt w sieci obszarów Natura 2000. Działalność rolnicza i użytkowanie lasów na obszarach Natura 2000.
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
1. Student zna i rozumie zaawansowane zjawiska i procesy ekologiczne mające wpływ na funkcjonowanie obszarów Natura 2000.
2. Student ma wiedzę w zakresie najważniejszych problemów dotyczących funkcjonowania obszarów Natura 2000 oraz zna ich powiązania z różnymi dyscyplinami przyrodniczymi.
3. Student zna i rozumie związki między funkcjonowaniem sieci obszarów Natura 2000 a życiem społeczno-gospodarczym i koniecznością zrównoważonego użytkowania różnorodności biologicznej.
Kryteria oceniania
Ocena z wykładu:
Egzamin ma formę testową. Obowiązują zagadnienia przedstawione na wykładach.
Egzamin testowy obejmuje pytania zamknięte z jedną odpowiedzią prawidłową oraz nieliczne pytania otwarte, wymagające krótkich odpowiedzi.
Ocena końcowa:
0-50% - 2,0;
51-60% - 3,0;
61-70% - 3,5;
71-80% - 4,0;
81-90% - 4,5;
91%-100% - 5,0
Wiedza:
Na ocenę 2 (ndst.): Student nie zna i nie rozumie zaawansowanych zjawisk i procesów ekologicznych mających wpływ na funkcjonowanie obszarów Natura 2000. Nie posiada podstawowej wiedzy w zakresie najważniejszych problemów dotyczących funkcjonowania obszarów Natura 2000 oraz nie zna ich powiązania z różnymi dyscyplinami przyrodniczymi. Nie zna i nie rozumie związków między funkcjonowaniem sieci obszarów Natura 2000 a życiem społeczno-gospodarczym i koniecznością zrównoważonego użytkowania różnorodności biologicznej.
Na ocenę 3 (dst.): Student w podstawowym zakresie zna i rozumie zaawansowane zjawiska i procesy ekologiczne mające wpływ na funkcjonowanie obszarów Natura 2000. Ma podstawową wiedzę w zakresie najważniejszych problemów dotyczących funkcjonowania obszarów Natura 2000 oraz w podstawowym zakresie zna ich powiązania z różnymi dyscyplinami przyrodniczymi.
Na ocenę 4 (db.): Student dobrze zna i rozumie zaawansowane zjawiska i procesy ekologiczne mające wpływ na funkcjonowanie obszarów Natura 2000. Ma dobrą wiedzę w zakresie najważniejszych problemów dotyczących funkcjonowania obszarów Natura 2000 oraz dobrze zna ich powiązania z różnymi dyscyplinami przyrodniczymi.
Na ocenę 5 (bdb.): Student bardzo dobrze zna i rozumie zaawansowane zjawiska i procesy ekologiczne mające wpływ na funkcjonowanie obszarów Natura 2000. Ma bardzo dobrą wiedzę w zakresie najważniejszych problemów dotyczących funkcjonowania obszarów Natura 2000 oraz bardzo dobrze zna ich powiązania z różnymi dyscyplinami przyrodniczymi.
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: