Paleobiologia WB-BI-53-16
Przedmiot ma na celu rozwinięcie tematyki poruszanej na wykładach z Podstaw życia i jego ewolucji. Poruszane będą także tematy z zakresu ewolucji zachowań oraz ewolucji świadomości u przedstawicieli hominidów.
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wykłady:
Przedmiotowe efekty uczenia się w zakresie wiedzy:
Efekt przedmiotowy 1. Student zna i rozumie zjawiska i procesy biologiczne, a także kluczowe zagadnienia z zakresu paleobiologii.
Efekt przedmiotowy 2. Student zna i rozumie aktualną problematykę nauk biologicznych i główne kierunki rozwoju paleobiologii.
Ćwiczenia audytoryjne:
Efekt przedmiotowy 3. Student umie kierować pracą zespołu, podejmować różne role w zespole, w tym pozycję lidera/liderki
Ćwiczenia terenowe:
Efekt przedmiotowy 4. Student jest przygotowany do autorefleksji na temat posiadanej wiedzy, potrafi zrozumieć znaczenie wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych oraz rozumie potrzebę systematycznej aktualizacji wiedzy przyrodniczej i jej praktycznego zastosowania w zakresie paleobiologii
Efekt przedmiotowy 5. Student rozumie potrzebę zasięgania roli ekspertów w przypadku napotkanego problemu badawczego.
Kryteria oceniania
Skala ocen kolokwium z wykładów i ćwiczeń (zaliczenie na ocenę):
Ocena końcowa:
94-100% - 5
93-88% - 4,5
87-80% - 4
79-70% - 3,5
69-60% - 3
mniej niż 59,9% -2
Wykład:
Zaliczenie na ocenę (test, pytania otwarte)
Ćwiczenia audytoryjne:
Kolokwium praktyczno-pisemne (rozpoznawanie skamieniałości, test, pytania otwarte)
Ćwiczenia terenowe:
Sprawozdanie z wyjazdu terenowego i przygotowanie projektu do Muzeum PIG
Przygotowanie sprawozdania:
Na ocenę 5: student rozpoznał wszystkie znalezione przez siebie skamieniałości (minimum 15), zawarł zdjęcia, prawidłowo opisał, oddał w terminie.
Na ocenę 4,5: student rozpoznał 90% znalezionych przez siebie skamieniałości (minimum 15), zawarł zdjęcia, prawidłowo opisał, oddał w terminie.
Na ocenę 4: student rozpoznał 80% znalezionych przez siebie skamieniałości (minimum 15), zawarł zdjęcia, prawidłowo opisał, oddał w terminie.
Na ocenę 3,5: student rozpoznał 70% znalezionych przez siebie skamieniałości (minimum 15), zawarł zdjęcia, prawidłowo opisał, oddał max. 3 dni po terminie
Na ocenę 3: .student rozpoznał 60% znalezionych przez siebie skamieniałości (minimum 15), zawarł zdjęcia, prawidłowo opisał, oddał max. 5 dni po terminie
Na ocenę 2: student nie rozpoznał skamieniałości i/lub nie oddał sprawozdania.
Przygotowanie projektu:
Na ocenę 5: student w bardzo szerokim zakresie zaprezentował podany temat.
Na ocenę 4,5: student w szerokim zakresie zaprezentował podany temat.
Na ocenę 4: student w wystarczającym zakresie zaprezentował podany temat.
Na ocenę 3,5: student w niewielkim zakresie zaprezentował podany temat.
Na ocenę 3: .student w bardzo małym zakresie zaprezentował podany temat.
Na ocenę 2: student nie przygotował projektu.
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: