Strategie życiowe organizmów WB-BI-42-28ćw
Przedmiot ma na celu zdobycie umiejętności i kompetencji z zakresu strategii życiowych specjalistów i generalistów. Życie w warunkach ekstremalnych. Strategie gatunków inwazyjnych
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Efekty przedmiotowe w zakresie umiejętności:
Efekt przedmiotowy 3. Student potrafi formułować i testować hipotezy związane z prostymi problemami badawczymi z zakresu strategii życiowych organizmów, wykazuje umiejętność napisania pracy badawczej w języku polskim
Efekt przedmiotowy 4. Student potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę z zakresu strategii życiowych organizmów, zbierać i interpretować dane empiryczne z różnych źródeł oraz na tej podstawie formułować
odpowiednie wnioski
Efekty kształcenia w zakresie kompetencji społecznych:
Efekt przedmiotowy 5. Student jest gotów do odpowiedniego określenia priorytetów służących realizacji określonego przez siebie lub innych zadania z zakresu strategii życiowych organizmów.
Kryteria oceniania
Ocena końcowa z ćwiczeń: przygotowanie prezentacji.
Ocena końcowa:
0-54% - 2
55-75% - 3
75-90% - 4
91-100% - 5
Obecność na ćwiczeniach jest obowiązkowa. Student może mieć 2 nieobecności nieusprawiedliwione.
- na ocenę 2 (ndst.): nie umie dobrać odpowiedniej literatury i zaprezentować najważniejszych informacji z danego działu
tematycznego;
- na ocenę 3 (dst.): umie dobrać niewystarczająco literaturę i zaprezentować najważniejsze informacje z danego działu
tematycznego;
- na ocenę 4 (db.): umie dobrać większość podstawowej literatury i zaprezentować najważniejsze informacje z danego
działu tematycznego;
- na ocenę 5 (bdb.): umie poprawnie dobrać literaturę i zaprezentować najważniejsze informacje z danego działu
tematycznego;
Efekt kształcenia BI2_U04 potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę, zbierać i interpretować dane empiryczne z różnych
źródeł oraz na tej podstawie formułować odpowiednie wnioski:
- na ocenę 2 (ndst.): nie umie korzystać z literatury i zdobywać informacji z różnych źródeł;
- na ocenę 3 (dst.): umie korzystać z literatury z jednego źródła;
- na ocenę 4 (db.): umie korzystać z literatury i zdobywać informacje z kilku źródeł;
- na ocenę 5 (bdb.): umie korzystać z literatury i zdobywać informacje z wielu źródeł, również obcojęzycznych.
Efekt kształcenia BI2_K05 jest gotów do odpowiedniego określenia priorytetów służących realizacji określonego przez siebie
lub innych zadania:
- na ocenę 2 (ndst.): nie umie poprawnie identyfikować priorytetów badawczych;
- na ocenę 3 (dst.): umie w sposób ograniczony poprawnie identyfikować priorytety badawcze;
- na ocenę 4 (db.): umie poprawnie identyfikować priorytety badawcze;
- na ocenę 5 (bdb.): umie wyczerpująco identyfikować priorytety badawcze i poprawnie realizuje zadania.
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: