Seminarium magisterskie I WB-BI-42-08
Problematyka omawiana na seminarium obejmuje zagadnienia z zakresu współczesnej biologii molekularnej, z akcentem na metody analiz genomu i proteomu roślin, zwierząt i człowieka, w tym metody stosowane we współczesnej diagnostyce chorób genetycznych, nutrigenomice i identyfikacji polimorfizmu organizmów; metody aplikacyjne stosowane we współczesnej botanice, entomologii i medycynie sądowej. Propozycje studentów.
W cyklu 2022/23_L:
Problematyka na seminarium obejmuje zagadnienia z zakresu współczesnej biologii molekularnej, z akcentem na metody analiz genomu i proteomu roślin, zwierząt i człowieka, w tym metody stosowane we współczesnej diagnostyce chorób genetycznych, nutrigenomice i identyfikacji polimorfizmu organizmów; metody aplikacyjne stosowane we współczesnej botanice, entomologii i medycynie sądowej. Propozycje studentów. |
W cyklu 2023/24_L:
Problematyka na seminarium obejmuje zagadnienia z zakresu współczesnej biologii molekularnej, z akcentem na metody analiz genomu i proteomu roślin, zwierząt i człowieka, w tym metody stosowane we współczesnej diagnostyce chorób genetycznych, nutrigenomice i identyfikacji polimorfizmu organizmów; metody aplikacyjne stosowane we współczesnej botanice, entomologii i medycynie sądowej. Propozycje studentów. |
W cyklu 2024/25_L:
Problematyka na seminarium obejmuje zagadnienia z zakresu współczesnej biologii molekularnej, z akcentem na metody analiz genomu i proteomu roślin, zwierząt i człowieka, w tym metody stosowane we współczesnej diagnostyce chorób genetycznych, nutrigenomice i identyfikacji polimorfizmu organizmów; metody aplikacyjne stosowane we współczesnej botanice, entomologii i medycynie sądowej. Propozycje studentów. |
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
W cyklu 2022/23_L: E-Learning | W cyklu 2024/25_L: E-Learning | W cyklu 2023/24_L: E-Learning | W cyklu 2019/20_L: E-Learning z podziałem na grupy | W cyklu 2020/21_L: E-Learning |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/23_L: | W cyklu 2020/21_L: | W cyklu 2024/25_L: | W cyklu 2021/22_L: | W cyklu 2023/24_L: | W cyklu 2019/20_L: |
Efekty kształcenia
Efekty przedmiotowe w zakresie wiedzy:
EP1. Student zna podstawy empiryczne opisu zjawisk, zna zastosowanie metod matematycznych i statystycznych oraz narzędzi informatycznych
EP 2. Student zna kierunki rozwoju nauk biologicznych
Efekty przedmiotowe w zakresie umiejętności:
EP3. Student umie zastosować metody oraz narzędzia informatyczne i statystyczne do analizy danych
EP4. Student ma umiejętność postawienia hipotezy badawczej oraz napisania pracy badawczej, potrafi posługiwać się językiem obcym
Efekty przedmiotowe w zakresie kompetencji społecznych:
EP5. Student myśli w sposób przedsiębiorczy, rozumie zobowiązania społeczne
7 ECTS:
- udział w seminariach 30h
- poszukiwanie literatury 60h
- przygotowanie wersji roboczej pracy magisterskiej 90h
- konsultacje z opiekunem pracy 30h
210h [210/30h = 7 ECTS]
Kryteria oceniania
Ocena z seminarium obejmuje zaprezentowany przez studenta problem badawczy, który jest omawiany w grupie w formie dyskusji.
Ocena końcowa:
94 - 100% bardzo dobry (5.0)
88 - 93% dobry plus (4.5)
80 - 87% dobry (4)
70 - 79% dostateczny plus (3.5)
60 - 69% dostateczny (3)
poniżej 59,9% niedostateczny (2)
Wiedza:
Na ocenę 2 student nie spełnia wymogów dla efektów przedmiotowych w zakresie wiedzy.
Na ocenę 3 student na poziomie dostatecznym spełnia wymogi dla efektów przedmiotowych w zakresie wiedzy.
Na ocenę 4 student na poziomie dobrym spełnia wymogi dla efektów przedmiotowych w zakresie wiedzy.
Na ocenę 5 student na poziomie bardzo dobrym spełnia wymogi dla efektów przedmiotowych w zakresie wiedzy.
Umiejętności:
Na ocenę 2 student nie spełnia wymogów dla efektów przedmiotowych w zakresie umiejętności.
Na ocenę 3 student na poziomie dostatecznym spełnia wymogi dla efektów przedmiotowych w zakresie umiejętności.
Na ocenę 4 student na poziomie dobrym spełnia wymogi dla efektów przedmiotowych w zakresie umiejętności.
Na ocenę 5 student na poziomie bardzo dobrym spełnia wymogi dla efektów przedmiotowych w zakresie umiejętności.
Kompetencje społeczne:
Na ocenę 2 student nie spełnia wymogów dla efektów przedmiotowych w zakresie kompetencji społecznych.
Na ocenę 3 student na poziomie dostatecznym spełnia wymogi dla efektów przedmiotowych w zakresie kompetencji społecznych.
Na ocenę 4 student na poziomie dobrym spełnia wymogi dla efektów przedmiotowych w zakresie kompetencji społecznych.
Na ocenę 5 student na poziomie bardzo dobrym spełnia wymogi dla efektów przedmiotowych w zakresie kompetencji społecznych.
Praktyki zawodowe
nie dotyczy
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: