Inwazje biologiczne WB-BI-42-06ćw
Na ćwiczeniach z przedmiotu inwazje biologiczne student poznaje zasady dotyczące gospodarowania gatunkami inwazyjnymi w Polsce, prawem krajowym dotyczącym gatunków inwazyjnych jak również poznaje metody usuwania gatunków inwazyjnych ze środowiska.
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
W cyklu 2020/21_L: E-Learning | W cyklu 2019/20_L: E-Learning z podziałem na grupy |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/23_L: | W cyklu 2020/21_L: | W cyklu 2024/25_L: | W cyklu 2021/22_L: | W cyklu 2023/24_L: | W cyklu 2019/20_L: |
Efekty kształcenia
Umiejętności:
1. Student potrafi dokonać krytycznej selekcji informacji na temat inwazji biologicznych pochodzących ze źródeł elektronicznych i innych oraz poddać je krytycznej analizie.
2. Student potrafi formułować odpowiednie wnioski dotyczące inwazji biologicznych w oparciu o posiadaną wiedzę oraz zebrane z różnych źródeł i poddane interpretacji dane empiryczne.
3. Student potrafi przygotować prezentację multimedialną w oparciu o prace badawcze w zakresie inwazji biologicznych.
Kompetencje:
1. Student gotów jest do krytycznej oceny posiadanej wiedzy z zakresu inwazji biologicznych, uznaje znaczenie wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych, rozumie potrzebę systematycznej aktualizacji wiedzy na temat inwazji biologicznych i zna jej praktyczne zastosowania.
2. Student gotów jest do określenia priorytetów służących realizacji określonego przez siebie lub innych zadania.
Kryteria oceniania
Przedmiot zaliczony jest w przypadku:
Stworzenia planu zwalczania gat. inwazyjnego w formie np: prezentacji, referatu, etc., oraz stworzenia "zielnika" składającego się z minimum 10 gatunków inwazyjnych roślin.
Obie prace są zaliczeniowe i konieczne do otrzymania oceny pozytywnej.
Przedmiot zaliczony jest w przypadku:
Stworzenia planu zwalczania gat. inwazyjnego w formie np: prezentacji, referatu, etc., oraz stworzenia "zielnika" składającego się z minimum 10 gatunków inwazyjnych roślin.
Obie prace są zaliczeniowe i konieczne do otrzymania oceny pozytywnej.
Obecność na wyjściach terenowych.
Ocena 5 - okazanie zielnika oraz przygotowanie planu zwalczania zawierającego wszystkie aspekty przedstawione na 1 zajęciach.
Ocena 4,5 - okazanie zielnika oraz przygotowanie planu zwalczania zawierającego większość aspektów przedstawionych na 1 zajęciach.
Ocena 4- okazanie zielnika oraz przygotowanie planu zwalczania zawierającego połowę aspektów przedstawionych na 1 zajęciach.
Ocena 3,5 - Okazanie zielnika oraz przygotowanie planu zwalczania zawierającego 1/3 aspektów przedstawionych na 1 zajęciach.
Ocena 3 - okazanie zielnika oraz przygotowanie planu zwalczania zawierającego 1/4 aspektów przedstawionych na 1 zajęciach.
Ocena 2 - w przypadku nie wykonania projektu planu zwalczania oraz w przypadku nie okazania zielnika.
Umiejętności
Na ocenę 2 student nie potrafi dokonać krytycznej selekcji informacji na temat inwazji biologicznych pochodzących ze źródeł elektronicznych i innych oraz nie potrafi poddać je krytycznej analizie; nie potrafi formułować odpowiednich wniosków dotyczących inwazji biologicznych w oparciu o posiadaną wiedzę oraz zebrane z różnych źródeł i poddane interpretacji dane empiryczne; nie potrafi przygotować prezentacji multimedialnej w oparciu o prace badawcze w zakresie inwazji biologicznych
Na ocenę 3 student w stopniu podstawowym potrafi dokonać krytycznej selekcji informacji na temat inwazji biologicznych pochodzących ze źródeł elektronicznych i innych oraz potrafi poddać je krytycznej analizie; potrafi formułować odpowiednich wniosków dotyczących inwazji biologicznych w oparciu o posiadaną wiedzę oraz zebrane z różnych źródeł i poddane interpretacji dane empiryczne; potrafi przygotować prezentacji multimedialnej w oparciu o prace badawcze w zakresie inwazji biologicznych.
Na ocenę 3,5 student w stopniu ponad-podstawowym potrafi dokonać krytycznej selekcji informacji na temat inwazji biologicznych pochodzących ze źródeł elektronicznych i innych oraz potrafi poddać je krytycznej analizie; potrafi formułować odpowiednich wniosków dotyczących inwazji biologicznych w oparciu o posiadaną wiedzę oraz zebrane z różnych źródeł i poddane interpretacji dane empiryczne; potrafi przygotować prezentacji multimedialnej w oparciu o prace badawcze w zakresie inwazji biologicznych.
Na ocenę 4 student w stopniu dobrym podstawowym potrafi dokonać krytycznej selekcji informacji na temat inwazji biologicznych pochodzących ze źródeł elektronicznych i innych oraz potrafi poddać je krytycznej analizie; potrafi formułować odpowiednich wniosków dotyczących inwazji biologicznych w oparciu o posiadaną wiedzę oraz zebrane z różnych źródeł i poddane interpretacji dane empiryczne; potrafi przygotować prezentacji multimedialnej w oparciu o prace badawcze w zakresie inwazji biologicznych.
Na ocenę 5 student w stopniu bardzo dobrym potrafi dokonać krytycznej selekcji informacji na temat inwazji biologicznych pochodzących ze źródeł elektronicznych i innych oraz potrafi poddać je krytycznej analizie; potrafi formułować odpowiednich wniosków dotyczących inwazji biologicznych w oparciu o posiadaną wiedzę oraz zebrane z różnych źródeł i poddane interpretacji dane empiryczne; potrafi przygotować prezentacji multimedialnej w oparciu o prace badawcze w zakresie inwazji biologicznych.
Kompetencje:
Na ocenę 2 student nie posiada kompetencji krytycznej selekcji informacji na temat inwazji biologicznych pochodzących ze źródeł elektronicznych i innych oraz nie potrafi poddać je krytycznej analizie; nie potrafi formułować odpowiednich wniosków dotyczących inwazji biologicznych w oparciu o posiadaną wiedzę oraz zebrane z różnych źródeł i poddane interpretacji dane empiryczne; nie potrafi przygotować prezentacji multimedialnej w oparciu o prace badawcze w zakresie inwazji biologicznych
Na ocenę 3 student w stopniu podstawowym posiada kompetencje krytycznej selekcji informacji na temat inwazji biologicznych pochodzących ze źródeł elektronicznych i innych oraz potrafi poddać je krytycznej analizie; potrafi formułować odpowiednich wniosków dotyczących inwazji biologicznych w oparciu o posiadaną wiedzę oraz zebrane z różnych źródeł i poddane interpretacji dane empiryczne; potrafi przygotować prezentacji multimedialnej w oparciu o prace badawcze w zakresie inwazji biologicznych.
Na ocenę 3,5 student w stopniu ponad-podstawowym posiada kompetencje krytycznej selekcji informacji na temat inwazji biologicznych pochodzących ze źródeł elektronicznych i innych oraz potrafi poddać je krytycznej analizie; potrafi formułować odpowiednich wniosków dotyczących inwazji biologicznych w oparciu o posiadaną wiedzę oraz zebrane z różnych źródeł i poddane interpretacji dane empiryczne; potrafi przygotować prezentacji multimedialnej w oparciu o prace badawcze w zakresie inwazji biologicznych.
Na ocenę 4 student w stopniu dobrym podstawowym posiada kompetencje krytycznej selekcji informacji na temat inwazji biologicznych pochodzących ze źródeł elektronicznych i innych oraz potrafi poddać je krytycznej analizie; potrafi formułować odpowiednich wniosków dotyczących inwazji biologicznych w oparciu o posiadaną wiedzę oraz zebrane z różnych źródeł i poddane interpretacji dane empiryczne; potrafi przygotować prezentacji multimedialnej w oparciu o prace badawcze w zakresie inwazji biologicznych.
Na ocenę 5 student w stopniu bardzo dobrym posiada kompetencje krytycznej selekcji informacji na temat inwazji biologicznych pochodzących ze źródeł elektronicznych i innych oraz potrafi poddać je krytycznej analizie; potrafi formułować odpowiednich wniosków dotyczących inwazji biologicznych w oparciu o posiadaną wiedzę oraz zebrane z różnych źródeł i poddane interpretacji dane empiryczne; potrafi przygotować prezentacji multimedialnej w oparciu o prace badawcze w zakresie inwazji biologicznych.
Praktyki zawodowe
brak
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: