Metody badań człowieka żywego WB-BI-41-35cw
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z głównymi metodami badań wykorzystywanymi w antropologii (somatometria, somatoskopia, wskaźniki głowy i ciała, klasyfikacja biotypów człowieka, określenie wieku rozwojowego, testy psychomotoryczne, antropologia sportowa). Student nabywa umiejętności dotyczących praktycznego wdrożenia metod i narzędzie badawczych. Przedmiot przygotowuje studenta do prawidłowego określenia priorytetów podczas realizacji zadania badawczego z biologii człowieka.
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
W cyklu 2023/24_Z: ECTS [1 ECTS=30 godzin]
Wykłady 2 ECTS:
Udział w wykładach: 15 godzin
Przygotowanie do egzaminu: 15 godzin
Samodzielne studiowanie literatury: 15 godzin
Konsultacje 15 godzin
suma: 60 godzin [60/30=2]
Ćwiczenia 2 ECTS:
Udział w laboratoriach: 30 godzin
Przygotowanie do kolokwiów: 20 godzin
Konsultacje: 10 godzin
suma: 60 godzin [60/30=2]
| W cyklu 2024/25_Z: ECTS [1 ECTS=30 godzin]
Wykłady 2 ECTS:
Udział w wykładach: 15 godzin
Przygotowanie do egzaminu: 15 godzin
Samodzielne studiowanie literatury: 15 godzin
Konsultacje 15 godzin
suma: 60 godzin [60/30=2]
Ćwiczenia 2 ECTS:
Udział w laboratoriach: 30 godzin
Przygotowanie do kolokwiów: 20 godzin
Konsultacje: 10 godzin
suma: 60 godzin [60/30=2]
| W cyklu 2022/23_Z: ECTS [1 ECTS=30 godzin]
Wykłady 1 ECTS:
Udział w wykładach: 15 godzin
Przygotowanie do egzaminu: 15 godzin
suma: 30 godzin [30/30=1]
Ćwiczenia 2 ECTS:
Udział w laboratoriach: 30 godzin
Przygotowanie do kolokwiów: 30 godzin
suma: 60 godzin [60/30=2]
|
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wykład:
Przedmiotowe efekty uczenia się w zakresie wiedzy:
Efekt przedmiotowy 1. student wykorzystuje podstawy empiryczne, aby zrozumieć zjawiska i procesy w biologii człowieka, rozumie w jaki sposób wykorzystać metody matematyczne, statystyczne i narzędzia informatyczne w biologii człowieka
Efekt przedmiotowy 2. student rozumie, w jaki sposób planować badania, wykorzystywać narzędzia badawcze, rozumie wagę bezpieczeństwa i higieny pracy
Ćwiczenia:
Przedmiotowe efekty uczenia się w zakresie umiejętności:
Efekt przedmiotowy 3. student potrafi współdziałać w zespole badawczym, a także zarządzać zespołem w roli lidera
Przedmiotowe efekty uczenia się w zakresie kompetencji społecznych:
Efekt przedmiotowy 4. student jest gotów do prawidłowego określenia priorytetów podczas realizacji zadania badawczego z biologii człowieka
Kryteria oceniania
Kryteria oceniania w zakresie wiedzy:
na ocenę 2(ndst.) student nie rozumie znaczenia podstaw empirycznych w zrozumieniu zjawisk i procesów w biologii człowieka; student nie rozumie w jaki sposób prowadzić badania nie rozumie wagi bezpieczeństwa i higieny pracy;
na ocenę 3(dst.) student w stopniu podstawowym: wykorzystuje podstawy empiryczne, aby zrozumieć zjawiska i procesy w biologii człowieka, rozumie w jaki sposób wykorzystać metody matematyczne, statystyczne i narzędzia informatyczne w biologii człowieka; rozumie, w jaki sposób planować badania, wykorzystywać narzędzia badawcze, rozumie wagę bezpieczeństwa i higieny pracy;
na ocenę 4(dst.): student w stopniu dobrym: wykorzystuje podstawy empiryczne, aby zrozumieć zjawiska i procesy w biologii człowieka, rozumie w jaki sposób wykorzystać metody matematyczne, statystyczne i narzędzia informatyczne w biologii człowieka; rozumie, w jaki sposób planować badania, wykorzystywać narzędzia badawcze, rozumie wagę bezpieczeństwa i higieny pracy;
na ocenę 5(bdb.): student w stopniu bardzo dobrym: wykorzystuje podstawy empiryczne, aby zrozumieć zjawiska i procesy w biologii człowieka, rozumie w jaki sposób wykorzystać metody matematyczne, statystyczne i narzędzia informatyczne w biologii człowieka; rozumie, w jaki sposób planować badania, wykorzystywać narzędzia badawcze, rozumie wagę bezpieczeństwa i higieny pracy;
Kryteria oceniania w zakresie umiejętności:
na ocenę 2(ndst.) student nie potrafi pracować w zespole, a także nie umie zarządzać zespołem w roli lidera;
na ocenę 3(dst.) student w stopniu podstawowym potrafi współdziałać w zespole badawczym, a także zarządzać zespołem w roli lidera;
na ocenę 4(dst.): student w stopniu dobrym potrafi współdziałać w zespole badawczym, a także zarządzać zespołem w roli lidera;
na ocenę 5(bdb.): student w stopniu bardzo dobrym potrafi współdziałać w zespole badawczym, a także zarządzać zespołem w roli lidera;
Kryteria oceniania w zakresie kompetencji społecznych:
na ocenę 2(ndst.) student nie jest gotów do określenia priorytetów w realizacji zadania badawczego;
na ocenę 3(dst.) student w stopniu podstawowym jest gotów do prawidłowego określenia priorytetów podczas realizacji zadania badawczego z biologii człowieka
na ocenę 4(dst.): student w stopniu dobrym jest gotów do prawidłowego określenia priorytetów podczas realizacji zadania badawczego z biologii człowieka
na ocenę 5(bdb.): student w stopniu bardzo dobrym jest gotów do prawidłowego określenia priorytetów podczas realizacji zadania badawczego z biologii człowieka
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: