Planowanie i finansowanie badań WB-BI-41-28
W ramach przedmiotu studenci zyskują wiedzę dotyczącą zasad i sposobów finansowania badań naukowych w Polsce. Poznają źródła finansowania badań podstawowych i stosowanych oraz zasad konstruowania projektów badawczych. Na zajęciach student zapozna się z różnymi formami składania grantów oraz pozyskiwania środków na badania. Student uzyska wiedzę umożliwiającą mu samodzielne aplikowanie o środki. Studenci poznają podstawowe mechanizmy funkcjonowania gospodarki wolnorynkowej w ramach której starać się będą o otrzymanie finansowania. Studenci samodzielnie komponować będą aparaturę sprzętową na podstawie jej charakterystyki technicznej. Studenci ćwiczyć będą składanie wniosków o finansowanie swoich projektów badawczych. Wynajdywać będą najnowsze konkursy oraz dyskutować na temat badań naukowych.
E-Learning
W cyklu 2020/21_Z: E-Learning | W cyklu 2019/20_L: E-Learning z podziałem na grupy |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/23_Z: | W cyklu 2023/24_Z: | W cyklu 2020/21_Z: | W cyklu 2021/22_Z: | W cyklu 2019/20_L: |
Efekty kształcenia
Efekt przedmiotowy 1.
Student w pogłębiony sposób opiera się na podstawach empirycznych w
interpretacji zjawisk umożliwiających mu analizę problemów i procesów biologicznych, rozumie w pełni
znaczenie metod matematycznych i statystycznych i narzędzi
informatycznych niezbędnych do wypełnienia wniosku grantowego zawierającego hipotezę.
Efekt przedmiotowy 2.
Student rozumie fundamentalne dylematy współczesnej cywilizacji w tym te ekonomiczne, prawne i etyczne związane z naukami biologicznymi, zna formy
pozyskiwania funduszy na badania i zasady tworzenia projektów
badawczych
Efekt przedmiotowy 3.
Student potrafi formułować i testować hipotezy związane z prostymi problemami
badawczymi, wykazuje umiejętność napisania pracy badawczej w
języku polskim.
Efekt przedmiotowy 4.
Student gotów jest odpowiednio określać priorytety służące realizacji
określonego przez siebie lub innych zadania związanego ze składaniem wniosków grantowych.
Efekt przedmiotowy 5.
Student samodzielnie może planować i realizować własne uczenie się przez całe
życie i ukierunkowywać innych w tym zakresie
Efekt przedmiotowy 6.
Student potrafi wykorzystywać literaturę z zakresu biologii w języku angielskim
Kryteria oceniania
Ocena końcowa będzie to średnia z trzech ocen.
1. Ocena wniosku
Kryteria wniosku
Wniosek napisany w języku angielskim oraz polskim. Wniosek napisany w sposób jasny. Wniosek komunikuje intencje składającego oraz rozsądnie je motywuje. Zachowane są wymogi formalne wniosku. Zachowane są elementy takie jak hipoteza, opis skrócony, wykaz aparatury, kosztorys, etc...
Na ocenę 5. 90-100% wykorzystania informacji przekazywanych podczas ćwiczeń.
Na ocenę 4,5. 80-89% wykorzystania informacji przekazywanych podczas ćwiczeń.
Na ocenę 4. 70-79% wykorzystania informacji przekazywanych podczas ćwiczeń.
Na ocenę 3,5. 60-69% wykorzystania informacji przekazywanych podczas ćwiczeń.
Na ocenę 3. 50-59% wykorzystania informacji przekazywanych podczas ćwiczeń.
2. Zaliczenie z prezentacji własnego projektu.
Obrona założeń, umotywowanie swoich działań, promocja rozwiązań.
3. Ocena z raportów grantowych.
5- 3 raporty
4- 2 raporty
3- 1 raporty
Praktyki zawodowe
brak
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: