Ekologia człowieka WB-BI-36-07
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z czynnikami rozwoju człowieka, czynnikami powodującymi przystosowania człowieka do określonego środowiska. Poruszana tematyka interdyscyplinarna, włączająca wpływ kultury Homo sapiens.
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/23_L: | W cyklu 2020/21_L: |
Efekty kształcenia
Efekty przedmiotowe w zakresie wiedzy:
Efekt przedmiotowy 1. Student rozumie i wymienia podstawowe zjawiska i procesy biologiczne w zakresie ekologii człowieka
Efekt przedmiotowy 2. Student ma wiedzę w zakresie najważniejszych problemów z zakresu różnych działów w ekologii człowieka oraz zna metody ich oceny
Efekt przedmiotowy 3. Student ma wiedzę w zakresie podstawowych kategorii pojęciowych i terminologii w ekologii człowieka oraz ma znajomość rozwoju tej dyscypliny nauki i stosownych w niej metod badawczych
Efekty przedmiotowe w zakresie umiejętności:
Efekt przedmiotowy 4. Student rozumie literaturę z zakresu ekologii człowieka w języku polskim i czyta ze zrozumieniem nieskomplikowane teksty naukowe w języku angielskim
Efekt przedmiotowy 5. Student wykorzystuje dostępne źródła informacji, w tym źródła elektroniczne w ramach ekologii człowieka
Efekt przedmiotowy 6. Student posiada umiejętność wystąpień ustnych, dotyczących zagadnień szczegółowych z zakresu ekologii człowieka
Efekt przedmiotowy 7. Student uczy się samodzielnie i w sposób ukierunkowany w ramach ekologii człowieka
Efekty przedmiotowe w ramach kompetencji społecznych:
Efekt przedmiotowy 8. Student potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
Efekt przedmiotowy 9. Student rozumie potrzebę podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych w ramach ekologii człowieka
Efekt przedmiotowy 10. Student wykazuje potrzebę stałego aktualizowania wiedzy w ekologii człowieka
Kryteria oceniania
Kryteria oceniania w zakresie Wiedzy:
Na ocenę 2 ndst., student nie rozumie i nie wymienia podstawowych zjawisk i procesów biologicznych w zakresie ekologii człowieka; nie ma wiedzy ma w zakresie najważniejszych problemów z zakresu różnych działów w ekologii człowieka oraz nie zna metod ich oceny; nie ma wiedzy w zakresie podstawowych kategorii pojęciowych i terminologii w ekologii człowieka oraz nie ma znajomości rozwoju tej dyscypliny nauki i stosownych w niej metod badawczych
Na ocenę 3 dst., student w podstawowym stopniu rozumie i wymienia podstawowe zjawiska i procesy biologiczne w zakresie ekologii człowieka; w podstawowym stopniu ma wiedzę w zakresie najważniejszych problemów z zakresu różnych działów w ekologii człowieka oraz zna metody ich oceny; w podstawowym stopniu ma wiedzę w zakresie podstawowych kategorii pojęciowych i terminologii w ekologii człowieka oraz ma znajomość rozwoju tej dyscypliny nauki i stosownych w niej metod badawczych
Na ocenę 4 db., student w dobrym stopniu rozumie i wymienia podstawowe zjawiska i procesy biologiczne w zakresie ekologii człowieka; w dobrym stopniu ma wiedzę w zakresie najważniejszych problemów z zakresu różnych działów w ekologii człowieka oraz zna metody ich oceny; w dobrym stopniu ma wiedzę w zakresie podstawowych kategorii pojęciowych i terminologii w ekologii człowieka oraz ma znajomość rozwoju tej dyscypliny nauki i stosownych w niej metod badawczych
Na ocenę 5 bdb., student w bardzo dobrym stopniu rozumie i wymienia podstawowe zjawiska i procesy biologiczne w zakresie ekologii człowieka; w bardzo dobrym stopniu ma wiedzę w zakresie najważniejszych problemów z zakresu różnych działów w ekologii człowieka oraz zna metody ich oceny; w bardzo dobrym stopniu ma wiedzę w zakresie podstawowych kategorii pojęciowych i terminologii w ekologii człowieka oraz ma znajomość rozwoju tej dyscypliny nauki i stosownych w niej metod badawczych
Kryteria oceniania w zakresie Umiejętności:
Na ocenę 2 ndst., student nie rozumie literatury z zakresu ekologii człowieka w języku polskim i nie czyta ze zrozumieniem nieskomplikowanych tekstów naukowych w języku angielskim; nie wykorzystuje dostępnych źródeł informacji, w tym źródeł elektronicznych w ramach ekologii człowieka; nie posiada umiejętności wystąpień ustnych, dotyczących zagadnień szczegółowych z zakresu ekologii człowieka; nie uczy się samodzielnie i w sposób ukierunkowany w ramach ekologii człowieka
Na ocenę 3 dst., student w stopniu podstawowym rozumie literaturę z zakresu ekologii człowieka w języku polskim i czyta ze zrozumieniem nieskomplikowane teksty naukowe w języku angielskim; w stopniu podstawowym wykorzystuje dostępne źródła informacji, w tym źródła elektroniczne w ramach ekologii człowieka; w stopniu podstawowym posiada umiejętność wystąpień ustnych, dotyczących zagadnień szczegółowych z zakresu ekologii człowieka; w stopniu podstawowym uczy się samodzielnie i w sposób ukierunkowany w ramach ekologii człowieka
Na ocenę 4 db., student w stopniu dobrym rozumie literaturę z zakresu ekologii człowieka w języku polskim i czyta ze zrozumieniem nieskomplikowane teksty naukowe w języku angielskim; w stopniu dobrym wykorzystuje dostępne źródła informacji, w tym źródła elektroniczne w ramach ekologii człowieka; w stopniu dobrym posiada umiejętność wystąpień ustnych, dotyczących zagadnień szczegółowych z zakresu ekologii człowieka; w stopniu dobrym uczy się samodzielnie i w sposób ukierunkowany w ramach ekologii człowieka
Na ocenę 5 bdb., student w stopniu bardzo dobrym rozumie literaturę z zakresu ekologii człowieka w języku polskim i czyta ze zrozumieniem nieskomplikowane teksty naukowe w języku angielskim; w stopniu bardzo dobrym wykorzystuje dostępne źródła informacji, w tym źródła elektroniczne w ramach ekologii człowieka; w stopniu bardzo dobrym posiada umiejętność wystąpień ustnych, dotyczących zagadnień szczegółowych z zakresu ekologii człowieka; w stopniu bardzo dobrym uczy się samodzielnie i w sposób ukierunkowany w ramach ekologii człowieka
Kryteria oceniania w zakresie Kompetencji społecznych:
Na ocenę 2 ndst., student nie potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role; nie rozumie potrzeby podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych w ramach ekologii człowieka; nie wykazuje potrzeby stałego aktualizowania wiedzy w ekologii człowieka
Na ocenę 3 dst., student w stopniu podstawowym potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role; w stopniu podstawowym rozumie potrzebę podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych w ramach ekologii człowieka; w stopniu podstawowym wykazuje potrzebę stałego aktualizowania wiedzy w ekologii człowieka
Na ocenę 4 db., student w stopniu dobrym potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role; w stopniu dobrym rozumie potrzebę podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych w ramach ekologii człowieka; w stopniu dobrym wykazuje potrzebę stałego aktualizowania wiedzy w ekologii człowieka
Na ocenę 5 db., student w stopniu bardzo dobrym potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role; w stopniu bardzo dobrym rozumie potrzebę podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych w ramach ekologii człowieka; w stopniu bardzo dobrym wykazuje potrzebę stałego aktualizowania wiedzy w ekologii człowieka
Egzamin testowy
Punktacja:
100-94% - 5
93-88% - 4,5
87-80& - 4
79-70% - 3,4
69-60% - 3
59 i mniej - 2
Kolokwium pisemne:
Punktacja:
100-94% - 5
93-88% - 4,5
87-80& - 4
79-70% - 3,4
69-60% - 3
59 i mniej - 2
Prezentacja może podnieść ocenę z ćwiczeń o 0,5. Student jest zobowiązany wypełniać karty pracy.
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: