Fizjologia roślin WB-BI-23-18lab
Celem przedmiotu jest zapoznanie studenta z wybranymi procesami przebiegającymi w roślinach, przedstawienie podstawowych procesów życiowych, tak na poziomie molekularnym jak i organizmu.
Celem ćwiczeń jest nabycie wiedzy i umiejętności praktycznych, związanych z metodami badawczymi, umiejętność wyszukiwania, przygotowania i przedstawienia wyników badań.
Student doskonali kompetencje związane z zawodem biologa roślin.
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Efekty uczenia się:
Efekt przedmiotowy 1: zna i rozumie wybrane fakty, obiekty i złożone uwarunkowania w biologii, rozumie podstawowe zjawiska i procesy biologiczne;
Efekt przedmiotowy 2: zna i rozumie w zaawansowanym stopniu najważniejsze problemy z zakresu fizjologii roślin, co pozwala na zrozumienie podstawowych zjawisk i procesów przyrodniczych oraz zna ich powiązania z innymi dyscyplinami przyrodniczymi;
Efekt przedmiotowy 3: umie właściwie dobrać źródła i informacje z nich pochodzące, rozumie literaturę z zakresu biologii w języku polskim; czyta ze zrozumieniem teksty naukowe w języku angielskim
Efekt przedmiotowy 4: planować i organizować pracę indywidualną oraz współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role, a także wykonać zlecone zadania badawcze
Efekt przedmiotowy 5: jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści, uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych z zakresu biologii
Efekt przedmiotowy 6: jest gotów do dbałości o dorobek i tradycje zawodu, jest odpowiedzialny za bezpieczeństwo pracy własnej i innych
Kryteria oceniania
Ćwiczenia: ocena jest średnią ocen uzyskanych z wejściówek oraz kolokwium. Kolokwia muszą zostać napisane na ocenę pozytywną (min. ocena dostateczna), co jest warunkiem dopuszczenia do egzaminu.
Jedna nieobecność nieusprawiedliwiona jest uprawniona.
Kryteria:
91 – 100% bardzo dobry (5.0),
81 – 90% plus dobry (4.5),
71 – 80% dobry (4.0),
61 – 70% plus dostateczny (3.5),
51 – 60% dostateczny (3.0),
50% lub poniżej - niedostateczny (2.0).
Wiedza:
ocena 2 (niedostateczna) student nie rozumie obiektów i zależności złożonych uwarunkowań procesów fizjologii roślin i nie rozumie podstawowych procesów i zjawisk w fizjologii komórki roślinnej; nie jest w stanie powiązać ich z innymi dyscyplinami przyrodniczymi
- ocena 3 (dostateczna)student z trudnością rozumie obiekty i zależności złożonych uwarunkowań procesów fizjologii roślin i słabo rozumie podstawowe procesy i zjawiska w fizjologii komórki roślinnej; w ograniczonym stopniu jest w stanie powiązać je z innymi dyscyplinami przyrodniczymi
- ocena 4 (dobra)student rozumie obiekty i zależności złożonych uwarunkowań procesów fizjologii roślin i rozumie podstawowe procesy i zjawiska w fizjologii komórki roślinnej; jest w stanie powiązać tą wiedzę z innymi dyscyplinami przyrodniczymi
- ocena 5 (bardzo dobra) student doskonale rozumie obiekty i zależności złożonych uwarunkowań procesów fizjologii roślin i rozumie podstawowe procesy i zjawiska w fizjologii komórki roślinnej; jest w stanie powiązać je z innymi dyscyplinami przyrodniczymi.
Umiejętności:
- ocena 2 (niedostateczna) student nie umie właściwie dobrać źródeł i informacji z nich pochodzących, nie rozumie literatury z zakresu biologii w języku polskim; nie czyta ze zrozumieniem tekstów naukowych w języku angielskim; nie potrafi planować i organizować pracy indywidualnej oraz współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role, a także wykonać zlecone zadania badawcze
- ocena 3 (dostateczna)student z trudnością umie właściwie dobrać źródła i informacje z nich pochodzące, słabo rozumie literaturę z zakresu biologii w języku polskim; w ograniczonym stopniu czyta ze zrozumieniem teksty naukowe w języku angielskim; słabo potrafi planować i organizować pracę indywidualną oraz współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role, a także wykonać zlecone zadania badawcze
- ocena 4 (dobra) student umie właściwie dobrać źródła i informacje z nich pochodzące, rozumie literaturę z zakresu biologii w języku polskim; w wystarczającym stopniu czyta ze zrozumieniem teksty naukowe w języku angielskim; potrafi planować i organizować pracę indywidualną oraz współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role, a także wykonać zlecone zadania badawcze
- ocena 5 (bardzo dobra) student świetnie umie dobrać źródła i informacje z nich pochodzące, dobrze rozumie literaturę z zakresu biologii w języku polskim; w wystarczającym stopniu czyta ze zrozumieniem teksty naukowe w języku angielskim; potrafi dobrze planować i organizować pracę indywidualną oraz współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role, a także wykonać zlecone zadania badawcze
Kompetencje:
jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści, uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych z zakresu biologii
BI1_K03 ,jest gotów do dbałości o dorobek i tradycje zawodu, jest odpowiedzialny za bezpieczeństwo pracy własnej i innych
- ocena 2 (niedostateczna) student nie jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści, uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych z zakresu biologii; nie jest gotów do dbałości o dorobek i tradycje zawodu, nie jest odpowiedzialny za bezpieczeństwo pracy własnej i innych
- ocena 3 (dostateczna) student w sposób ograniczony jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści, uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych z zakresu biologii; jest gotów w ograniczony sposób do dbałości o dorobek i tradycje zawodu, nie jest w pełni odpowiedzialny za bezpieczeństwo pracy własnej i innych
- ocena 4 (dobry) student jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści, uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych z zakresu biologii; jest gotów do dbałości o dorobek i tradycje zawodu, jest odpowiedzialny za bezpieczeństwo pracy własnej i innych
- ocena 5 (bardzo dobry) student jest w pełni gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści, jest w pełni gotów do dbałości o dorobek i tradycje zawodu, jest odpowiedzialny za bezpieczeństwo pracy własnej i innych
Uwagi
W cyklu 2021/22_Z:
Wymagania wstępne: znajomość biologii komórki, podstaw biochemii i botaniki |
W cyklu 2022/23_Z:
Wymagania wstępne: znajomość biologii komórki, podstaw biochemii i botaniki |
W cyklu 2023/24_Z:
Wymagania wstępne: znajomość biologii komórki, podstaw biochemii i botaniki |
W cyklu 2024/25_Z:
Wymagania wstępne: znajomość biologii komórki, podstaw biochemii i botaniki |
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: