Bioróżnorodność zajęcia terenowe WB-BI-12-25
Celem przedmiotu jest zapoznanie studenta z różnorodnością biologiczną bezkręgowców wodnych i lądowych, roślin i ich zbiorowisk oraz kręgowców. Student uczy się rozpoznawania przedstawicieli różnych grup organizmów.
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
W cyklu 2020/21_L: E-Learning | W cyklu 2019/20_L: E-Learning z podziałem na grupy |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/23_L: | W cyklu 2020/21_L: | W cyklu 2024/25_L: | W cyklu 2021/22_L: | W cyklu 2023/24_L: | W cyklu 2019/20_L: |
Efekty kształcenia
1. Wiedza
a. w zaawansowanych stopniu zna i rozumie wybrane fakty, obiekty i złożone uwarunkowania w zakresie różnorodności biologicznej, rozumie podstawowe zjawiska i procesy związane z bioróżnorodnością
b. zna powiązania podstawowych technik stosowanych w badaniach terenowych z analizą bioróżnorodności
2. Umiejętności
a. potrafi przygotować dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu różnorodności biologicznej
b. posiada umiejętność wystąpień ustnych dotyczących zagadnień z zakresu bioróżnorodności
3. Kompetencje
a. uznaje znaczenie wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych z zakresu bioróżnorodności
b. zasięga opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu
Kryteria oceniania
Każdy z prowadzących ćwiczenia ocenia studenta, biorąc pod uwagę jego aktywność podczas zajęć, poprawność oznaczania organizmów oraz wynik kolokwium. Ocena końcowa jest średnią ocen wystawionych przez każdego z prowadzących.
Kryteria oceniania:
Ocena zależna jest od aktywności w pobieraniu prób terenowych, poprawnego oznaczania zebranych okazów, poprawnego oszacowania bioróżnorodności na wyznaczonym terenie oraz od wyników kolokwium.
-na ocenę 2 (ndst.): nie umie sformułować wniosków na podstawie danych uzyskanych z obserwacji i badań terenowych mimo pomocy prowadzącego;
- na ocenę 3 (dst.): umie sformułować wnioski na podstawie danych uzyskanych z obserwacji i badań terenowych z pomocą uwag prowadzącego;
- na ocenę 4 (db.): umie poprawnie sformułować większość wniosków na podstawie danych uzyskanych z obserwacji i badań terenowych;
- na ocenę 5 (bdb.): umie poprawnie zinterpretować wyniki i sformułować wnioski na podstawie danych uzyskanych z obserwacji i badań terenowych.
Kryteria oceniania:
Wiedza/Umiejętności/Kompetencje społeczne
Na ocenę 2 student nie wypełnia przedmiotowych efektów uczenia się
Na ocenę 3 student w stopniu podstawowym wypełnia przedmiotowe efekty uczenia się
Na ocenę 4 student w stopniu dobrym wypełnia przedmiotowe efekty uczenia się
Na ocenę 5 student w stopniu bardzo wypełnia przedmiotowe efekty uczenia się
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: