Chemia ogólna i nieorganiczna WB-BI-11-01ćw
Celem przedmiotu jest zapoznanie studenta z podstawowymi pojęciami i prawami chemii ogólnej i nieorganicznej. Celem ćwiczeń jest nabycie umiejętności rozwiązywania problemów praktycznych związanych z tematyką zajęć.
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023/24_Z: | W cyklu 2019/20_Z: | W cyklu 2021/22_Z: | W cyklu 2022/23_Z: | W cyklu 2021/22_L: | W cyklu 2024/25_Z: |
Efekty kształcenia
Efekty przedmiotowe:
EP 1. Student stosuje techniki i narzędzia badawcze, w tym:
-wymienia podstawowe pojęcia i prawa chemiczne
-rozpoznaje wiązania chemiczne oraz podstawowe rodzaje reakcji chemicznych
-charakteryzuje podstawowe stany materii, opisuje właściwości roztworów, wyjaśnia równowagi kwasowo-zasadowe, jonowe
-opanował zestaw umiejętności właściwych dla ćwiczeń przewidzianych do przedmiotu
EP2. Student samodzielnie planuje swoją pracę i rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
Kryteria oceniania
Metody oceniania: kolokwium końcowe
Kryteria oceniania:
Na ocenę ndst (2) student miernie stosuje techniki i narzędzia badawcze, w tym wymienia podstawowe pojęcia i prawa chemiczne, rozpoznaje wiązania chemiczne oraz podstawowe rodzaje reakcji chemicznych, charakteryzuje podstawowe stany materii, opisuje właściwości roztworów, wyjaśnia równowagi, kwasowo-zasadowe, jonowe, opanował zestaw umiejętności właściwych dla ćwiczeń przewidzianych do przedmiotu; planuje swoją pracę i rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
Na ocenę dst (3) student dostatecznie stosuje techniki i narzędzia badawcze, w tym wymienia podstawowe pojęcia i prawa chemiczne, rozpoznaje wiązania chemiczne oraz podstawowe rodzaje reakcji chemicznych, charakteryzuje podstawowe stany materii, opisuje właściwości roztworów, wyjaśnia równowagi, kwasowo--zasadowe, jonowe, opanował zestaw umiejętności właściwych dla ćwiczeń przewidzianych do przedmiotu; planuje swoją pracę i rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
Na ocenę db (4) student dobrze stosuje techniki i narzędzia badawcze, w tym wymienia podstawowe pojęcia i prawa chemiczne, rozpoznaje wiązania chemiczne oraz podstawowe rodzaje reakcji chemicznych, charakteryzuje podstawowe stany materii, opisuje właściwości roztworów, wyjaśnia równowagi, kwasowo-zasadowe, jonowe, opanował zestaw umiejętności właściwych dla ćwiczeń przewidzianych do przedmiotu; planuje swoją pracę i rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
Na ocenę bdb (5) student bardzo dobrze stosuje techniki i narzędzia badawcze, w tym wymienia podstawowe pojęcia i prawa chemiczne, rozpoznaje wiązania chemiczne oraz podstawowe rodzaje reakcji chemicznych, charakteryzuje podstawowe stany materii, opisuje właściwości roztworów, wyjaśnia równowagi, kwasowo-zasadowe, jonowe, opanował zestaw umiejętności właściwych dla ćwiczeń przewidzianych do przedmiotu; planuje swoją pracę i rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
Literatura
W cyklu 2022/23_Z:
Literatura obowiązkowa Loretta Jones, Peter Atkins "Chemia Ogólna" PWN Literatura uzupełniająca Krzysztof M. Pazdro "Zbiór zadań z chemii" |
W cyklu 2023/24_Z:
Literatura obowiązkowa Loretta Jones, Peter Atkins "Chemia Ogólna" PWN Literatura uzupełniająca Krzysztof M. Pazdro "Zbiór zadań z chemii" |
W cyklu 2024/25_Z:
Literatura obowiązkowa Loretta Jones, Peter Atkins "Chemia Ogólna" PWN Literatura uzupełniająca Krzysztof M. Pazdro "Zbiór zadań z chemii" |
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: