Academic writing in Psychology-I SzD-PS-WR-I
Jeśli chcesz być dobrym badaczem, musisz opanować dwa główne zadania. Pierwsza, łatwiejsza (choć wygląda na trudniejsza) to metody statystyczne/badawcze. Nauka projektowania badań i analizy danych jest konieczna, ale to niewystarczające, aby być dobrym badaczem. Po przeprowadzeniu badania i zapewnieniu imponującego podejścia do analizy danych, musisz być w stanie przekazać to innym. Jest to druga umiejętność, którą musisz opanować i jest trudniejsza z dwóch (choć na to nie wygląda). Dobre pisanie wymaga efektywnego i pełnego opisu metody, wyników, teorii, prognoz i tabel/rysunków. Jednak większość pomyliła „dobre pisanie” z „pisaniem jak naukowiec”, co prowadziło do dość niejasnych stylów pisania, które zaciemniają, a nie informują odbiorców. Na tym kursie zaczniesz uczyć się, jak lepiej pisać – po angielsku – aby szybciej publikować więcej artykułów, prezentować bardziej bezpośrednie wyniki na konferencjach, pisać dla popularnej prasy i angażować się w bardziej międzykulturowej współpracy.
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Nauczysz się kilku umiejętności.
1. Jak przejść z mowy pośredniej na mowę bezpośrednią?
2. Jak opisać metody badania?
3. Jak prezentować wyniki
4. Jak ustrukturyzować i papier/tabele/ryciny APA
5. Jak utkać narrację?
6. Jak zmniejszyć zbędną zawartość w artykułach?
7. Zrozumienie niektórych psychologicznych przeszkód utrudniających dobre pisanie
Zajęcia – 15 godz.
Praca domowa – 15 godz
1 ECTS
Kryteria oceniania
W tej klasie są dwa zadania. Zostaniesz poproszony o wybranie badania, które Ci się podoba, albo o przydzielenie jednego dla Ciebie. Ten artykuł powinien mieć około 5000 słów (jedno badanie). Twoim pierwszym zadaniem, które ma odbyć się po godzinie 17:00 trzeciego dnia zajęć, jest napisanie posta na blogu na temat tego artykułu (40%). Twoje drugie zadanie, które powinno być w poniedziałek o 8 rano po zakończeniu zajęć, to przepisanie pracy z 5000 słów na krótki raport składający się z 2500 słów (60%).
Rzeczywiste oceny będą odzwierciedlać sumę ważoną dwóch zadań oznaczonych jako
2 = niewystarczający – brak pass
3 = zadowalający
4 = dobry
5 = bardzo dobry / doskonały
Literatura
Bem, D.J. (2000). Writing the empirical journal article. In J.M. Darley, M.P. Zanna, & H.L. Roediger III (eds). The compleat academic (pp. 185-219) American Psychological Association.
Pinker, S. (2015). The Sense of Style: The Thinking Person's Guide to Writing in the 21st Century. Penguin
Schmimel, J. (2012). Writing science. Oxford
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: