Biznesplan, kreowanie wizerunku i budowanie marki CSDZ-ABK-BWM
Celem zajęć jest rozwój kompetencji: analiza rynku, analiza danych, autoprezentacja oraz wyznaczanie i realizowanie celów.
Warsztaty będą składały się z dwóch bloków tematycznych:
I. Tworzenie biznesplanu i ocena jego wykonalności
1. Sporządzanie biznesplanu (cele i korzyści przygotowania biznesplanu, diagnoza szans i zagrożeń oraz mocnych i słabych stron, zasady budowania biznesplanu).
2. Struktura biznesplanu (plan marketingowy i szacowanie wielkości popytu, plan działalności operacyjnej, plan organizacji i zarządzania, plan finansowy)
3. Wdrożenie biznesplanu
II. Kreowanie wizerunku i budowanie marki z elementami design thinking
1. Rola marketingu w firmie,
2. Budowanie strategii marketingowej (analiza strategiczna)
3. Promocja produktów (reklama, PR)
4. Budowanie wizerunku (identyfikacja wizualna – nazwa, logo, budowanie marki)
5. Zarządzanie produktem (kierowanie rozwojem produktu – jak zachęcić, jak się wyróżnić), polityka cenowa, organizowanie dystrybucji produktów
6. E-marketing (promocja w sieci, strona www, pozycjonowanie)
7. Design thinking (istota, zastosowanie, etapy procesu i najważniejsze narzędzia)
Opis pracy studenta
16h Obecność i zaangażowanie podczas bloku tematycznego: Tworzenie biznesplanu i ocena jego wykonalności
12h Praca własna – przygotowanie do zajęć z bloku tematycznego: Tworzenie biznesplanu i ocena jego wykonalności
16h Obecność i zaangażowanie podczas zajęć bloku tematycznego: Kreowanie wizerunku i budowanie marki
9h Praca własna - przygotowanie do zajęć z bloku tematycznego: Kreowanie wizerunku i budowanie marki
8h Zadanie 1 z obszaru, którego dotyczy szkolenie
8h Zadanie 2 z obszaru, którego dotyczy szkolenie
8h Zadanie 3 z obszaru, którego dotyczy szkolenie
8h Zadanie 4 z obszaru, którego dotyczy szkolenie
15h indywidualne konsultacje z doradcą zawodowym (pakiet usług doradczych)
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2020/21_L: | W cyklu 2019/20_Z: | W cyklu 2020/21_Z: | W cyklu 2022/23_Z: | W cyklu 2021/22_L: | W cyklu 2019/20_L: |
Efekty kształcenia
Efekt kształcenia po ukończeniu warsztatu na poziomie podstawowym
• Zna zasady budowania biznesplanu oraz oceny jego wykonalności
• Rozumie rolę i znaczenie marketingu w firmie (w tym e-marketingu)
• Zna najważniejsze zasady budowania strategii marketingowej
• Zna założenia metody design thinking
• Potrafi wymienić najważniejsze elementy biznesplanu
• Potrafi napisać biznesplan
• Potrafi zastosować metodę design thinking w działaniach marketingowych
• Jest gotowy do działania i myślenia w sposób innowacyjny
• Potrafi współpracować w grupie i prezentować swoje pomysły
• Potrafi skutecznie planować i organizować swoją pracę
Kryteria oceniania
Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest:
- obecność i aktywność na warsztatach "Biznesplan, kreowanie wizerunku i budowanie marki” (na dwóch blokach tematycznych);
- napisanie testów ewaluacyjnych (na rozpoczęcie i zakończenie zajęć);
- odbycie konsultacji z Doradcą Zawodowym (pakiet indywidualnych konsultacji z Doradcą Zawodowym, służący diagnozie ról zespołowych, określeniu potrzeb, udzieleniu wskazówek rozwojowych).
- zaliczenie warsztatów w formie wybranej przez prowadzącego zajęcia (egzamin/test/rozmowa oceniająca).
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: