język angielski B1: semestr III C-JO-AB1-III
Treści merytoryczne:
Słownictwo: tworzenie rzeczowników, przyimki występujące w czasownikami i przymiotnikami, praca, zakupy, kino;
Gramatyka: określniki: a lot of, much, many, few, little itd., przedimki określone i nieokreślone, gerund i infinitive, mowa zależna: twierdzenia, pytania i rozkazy, wprowadzenie strony biernej;
Umiejętności akademickie: pisanie listów formalnych, listu motywacyjnego i CV, przygotowywanie i wygłaszanie prezentacji;
Metody oceny:Ocena ustawiczna na podstawie obecności na zajęciach (dozwolone dwie nieobecności nieusprawiedliwione w semestrze), aktywności, przygotowania do zajęć; zaliczenie testu pisemnego pod koniec semestru.
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student, który zaliczy cykl kształcenia posiada umiejętności językowe zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego, a w szczególności:
w zakresie UMIEJĘTNOŚCI:
• Potrafi porozumiewać się płynnie i spontanicznie, z wykorzystaniem różnych kanałów i technik komunikacyjnych w stopniu umożliwiającym w miarę swobodną konwersację z obcokrajowcami na tematy ogólne oraz związane ze studiowaną specjalnością.(H1A_U07)
• Potrafi, na podstawie wyszukanych informacji, napisać jasny i spełniający warunki formalne tekst na wiele tematów ogólnych oraz związanych ze studiowaną dyscypliną. Posiada umiejętność przekazywania na piśmie informacji oraz wyrażania swojego zdania podając argumenty za i przeciw.
( H1A_U08, H1A_U03, H1A_U01)
• Potrafi samodzielnie przygotować i wygłosić prezentację ustną przedstawiając swój pogląd na dany temat ( w tym także na tematy związane ze studiowaną specjalnością) oraz podając argumenty za i przeciw. Potrafi bronić swoich tez podczas dyskusji. (H1A_U09, H1A_U03, H1A_U01)
w zakresie KOMPETENCJI SPOŁECZNYCH:
• Rozumie potrzebę ustawicznego pogłębiania swoich umiejętności językowych oraz potrafi samodzielnie wykorzystywać w tym celu dostępne mu źródła. Potrafi czytać ze zrozumieniem teksty ogólne i specjalistyczne. (H1A_K01, H1A_K06)
Literatura
Podręcznik podstawowy: New English File: Intermediate Student’s Book and Workbook, Clive Oxenden, Christina Latham-Koenig; English Grammar in Use, Raymond Murphy; Słownik jednojęzyczny: Oxford Wordpower Dictionary; słownik angielsko-polski i polsko-angielski; artykuły angielskojęzyczne w prasie i w internecie.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: