Conducted in
term:
2021/22_L
ECTS credits:
unknown
Language:
Polish
Organized by:
Faculty of Education
Methodology of social and environmental education in kindergarten and classes 1-3 WNP-PPWZ-MESPC-EW-1
This course has not yet been described...
(in Polish) E-Learning
(in Polish) E-Learning (pełny kurs)
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
(in Polish) nie dotyczy
Subject level
elementary
Learning outcome code/codes
(in Polish) Symbole efektów uczenia się dla kierunku PEDAGOGIKA PRZEDSZKOLNA I WCZESNOSZKOLNA:
PPW_W5,PPW_W13, PPW_U7,
PPW_U9, PPW_K5
WIEDZA: P_WP1_01; P_WP1_02; P_WP1_03
UMIEJĘTNOŚCI: P_UP1_01; P_UP1_02; P_UP1_03
KOMPETENCJE SPOŁECZNE: P_KP1_02; P_KP1_03; P_KP1_04
Wiedza:
- Student posiada specjalistyczną wiedzę na temat prawidłowości rozwojowych i możliwości dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.
- Student zna biopsychiczne uwarunkowania przyswajania wiedzy, zdobywania umiejętności, rozwoju osobowości dzieci.
- Student ma elementarną wiedzę o metodyce edukacji społeczno-przyrodniczej w przedszkolu i klasach 1-3 (dydaktyce szczegółowej), wykonywania typowych zadań, normach, procedurach stosowanych w edukacji elementarnej, terapii dziecka. Rozumie kluczowe pojęcia oraz zjawiska z zakresu przyrody ożywionej i nieożywionej, z zakresu wiedzy o społeczeństwie.
Umiejętności:
- Student dokonuje analizy podstawy programowej w zakresie edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Potrafi analizować oraz interpretować powszechnie występujące zjawiska przyrody, dostrzegać wzajemne związki środowiska społecznego i przyrodniczego.
- Student posiada umiejętność planowania i organizowania działalności edukacyjnej, terapeutycznej w przedszkolu i klasach 1-3 (w szkołach podstawowych).
- Student potrafi samodzielnie przygotować i prowadzić zajęcia z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym w zakresie obszarów edukacyjnych, zgodnie z aktualnymi wymogami metodyki edukacji społeczno-przyrodniczej w przedszkolu i klasach 1-3 (dydaktyki szczegółowej).
Kompetencje społeczne:
- Student jest przekonany o konieczności stosowania w praktyce dydaktyczno-wychowawczej zasady indywidualizacji, wynikającej z potrzeb edukacyjnych dziecka oraz pogłębiania swojego rozumienia środowiska przyrody, krzewienia idei troski o środowisko społeczno-przyrodnicze.
- Student ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności w zakresie edukacji elementarnej dziecka, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego, rozwoju osobistego, dokonuje samooceny własnych kompetencji w zakresie edukacji społeczno-przyrodniczej w przedszkolu i klasach 1-3, doskonali umiejętności, wyznacza kierunki własnego rozwoju.
- Student jest przygotowany do aktywnego uczestnictwa w grupach, organizacjach i instytucjach realizujących działania edukacyjne oraz posiada umiejętności porozumiewania się z osobami będącymi i niebędącymi specjalistami w danej dziedzinie.
Type of subject
obligatory
Preliminary Requirements
(in Polish) Pozytywne oceny z następujących przedmiotów kształcenia:
- Dydaktyka ogólna
- Teoretyczne podstawy wychowania.
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: