Philosophy of Religion WT-SSTA-SP
Celem zajęć jest to przede wszystkim umożliwienie studentowi nabycia umiejętności prowadzenia pracy naukowej na poziomie doktorskim. Będzie to realizowane przez analizę wybranych tekstów źródłowych oraz omawianie okresowej pracy studentów. Analiza tekstów źródłowych ma również umożliwić studentowi zdobycie pogłębionej wiedzy z zakresu wybranych zagadnień dotyczących problemów granicznych między filozofią i teologią. Zagadnienia dotyczą problematyki podejmowanej w historii teologii i filozofii, ale także wspołczesnego dialogu religii i kultury.
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
W cyklu 2022/23_L: Udział studenta w seminarium: 30g
Praca nad przygotowaniem prezentacji na zajęcia: 30g
Przygotowanie dysertacji: 60h
120 godz. = ECTS 4
| W cyklu 2022/23_Z: Udział studenta w seminarium: 30g
Praca nad przygotowaniem prezentacji na zajęcia: 30g
Przygotowanie dysertacji: 60h
120 godz. = ECTS 4 |
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
STL_U01 – Student potrafi samodzielnie wyszukiwać, analizować, selekcjonować, oceniać i integrować informacje z wykorzystaniem różnych źródeł filozoficznych i teologicznych oraz formułować na tej podstawie krytyczne sądy, z wykorzystaniem ogólnej wiedzy teologicznej odnoszące się przede wszystkim do wizji człowieka i jego relacji do Boga we współczesnej kulturze oraz roli religii we współczesnej kulturze.
STL_U02 – Student posiada umiejętności badawcze w zakresie analizy tekstów filozoficznych i teologicznych, umie wykorzystać metody i narzędzia badawcze aby właściwie interpretować podejmowane zagadnienia.
STL_U03 – Student posiada umiejętność interpretowania podstawowych źródeł istotnych dla badań i teologicznych w ich relacji do filozofii i kultury, z wykorzystaniem tekstów obcojęzycznych (łacina)
STL_K02- Student rozumie potrzebę intelektualnego oraz religijno‐duchowego formowania się, docenia rolę rozumu w intelektualnej i duchowej formacji w ciągu całego życia. Potrafi inspirować i organizować proces kształcenia innych osób szczególnie w zakresie dialogu ze współczesną kulturą oraz potrafi samodzielnie i krytycznie uzupełniać wiedzę i umiejętności, rozszerzone o wymiar interdyscyplinarny dotyczący filozofii, religii, kultury.
Kryteria oceniania
Na ocenę bardzo dobrą:
STL_U01 – Student bardzo dobrze potrafi wyszukiwać, analizować, selekcjonować, oceniać i integrować informacje z wykorzystaniem różnych źródeł filozoficznych i teologicznych oraz trafnie formułować na tej podstawie krytyczne sądy, z wykorzystaniem ogólnej wiedzy teologicznej odnoszące się przede wszystkim do wizji człowieka i jego relacji do Boga we współczesnej kulturze oraz roli religii we współczesnej kulturze.
STL_U02 – Student posiada doskonałe umiejętności badawcze w zakresie analizy tekstów filozoficznych i teologicznych, umie bardzo dobrze wykorzystać metody i narzędzia badawcze.
STL_U03 – Student bardzo dobrze interpretuje podstawowe źródła istotne dla badań i teologicznych w ich relacji do filozofii i kultury, z wykorzystaniem tekstów obcojęzycznych.
STL_K02- Student świetnie rozumie potrzebę intelektualnego oraz religijno‐duchowego formowania się, docenia rolę rozumu w intelektualnej i duchowej formacji w ciągu całego życia. Potrafi bardzo doborze inspirować i organizować proces kształcenia innych osób szczególnie w zakresie dialogu ze współczesną kulturą oraz potrafi samodzielnie i krytycznie uzupełniać wiedzę i umiejętności, rozszerzone o wymiar interdyscyplinarny dotyczący filozofii, religii, kultury.
Na ocenę dobrą
STL_U01 – Student dobrze potrafi wyszukiwać, analizować, selekcjonować, oceniać i integrować informacje z wykorzystaniem różnych źródeł filozoficznych i teologicznych oraz formułować na tej podstawie krytyczne sądy, z wykorzystaniem ogólnej wiedzy teologicznej odnoszące się przede wszystkim do wizji człowieka i jego relacji do Boga we współczesnej kulturze oraz roli religii we współczesnej kulturze.
STL_U02 – Student posiada dobre umiejętności badawcze w zakresie analizy tekstów filozoficznych i teologicznych, umie bardzo dobrze wykorzystać metody i narzędzia badawcze.
STL_U03 – Student dobrze interpretuje podstawowe źródła istotne dla badań i teologicznych w ich relacji do filozofii i kultury, z wykorzystaniem tekstów obcojęzycznych.
STL_K02- Student dobrze rozumie potrzebę intelektualnego oraz religijno‐duchowego formowania się, docenia rolę rozumu w intelektualnej i duchowej formacji w ciągu całego życia. Potrafi dobrze inspirować i organizować proces kształcenia innych osób szczególnie w zakresie dialogu ze współczesną kulturą oraz potrafi samodzielnie i krytycznie uzupełniać wiedzę i umiejętności, rozszerzone o wymiar interdyscyplinarny dotyczący filozofii, religii, kultury.
Na ocenę dostateczną:
STL_U01 – Student potrafi dostatecznie wyszukiwać, analizować, selekcjonować, oceniać i integrować informacje z wykorzystaniem różnych źródeł filozoficznych i teologicznych oraz trafnie formułować na tej podstawie krytyczne sądy, z wykorzystaniem ogólnej wiedzy teologicznej odnoszące się przede wszystkim do wizji człowieka i jego relacji do Boga we współczesnej kulturze oraz roli religii we współczesnej kulturze.
STL_U02 – Student posiada pewne umiejętności badawcze w zakresie analizy tekstów filozoficznych i teologicznych, umie bardzo dobrze wykorzystać metody i narzędzia badawcze.
STL_U03 – Student interpretuje łatwiejsze źródła istotne dla badań i teologicznych w ich relacji do filozofii i kultury, z wykorzystaniem tekstów obcojęzycznych.
STL_K02- Student rozumie dostatecznie potrzebę intelektualnego oraz religijno‐duchowego formowania się, docenia rolę rozumu w intelektualnej i duchowej formacji w ciągu całego życia. Potrafi bardzo doborze inspirować i organizować proces kształcenia innych osób szczególnie w zakresie dialogu ze współczesną kulturą oraz potrafi w pewnym stopniu uzupełniać wiedzę i umiejętności, rozszerzone o wymiar interdyscyplinarny dotyczący filozofii, religii, kultury.
Literatura
Literatura jest ustalana na zajęciach w zależności od zainteresowań aktualnych problemów występujących w dialogu kultury i religii, pojawiających się nowych publikacji oraz problematyki podejmowanej w przygotowywanych przez studentów rozprawach.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: