Catechesis of teenagers WT-SSTA-COT
Celem zajęć jest zapoznanie studenta z zagadnieniami dotyczącymi katechezy młodzieży (adolescentów/nastolatków): czym jest, jaki jest jej cel, jej zadania, jej treści i metody. Student ma okazję zapoznać się ze specyfiką pracy z młodym chrześcijaninem, dowiaduje się, na czym polega przygotowanie do sakramentu bierzmowania oraz przygotowanie do chrześcijańskiej dorosłości i podjęcia odpowiedzialności za rozwój wiary własnej oraz powierzonych mu osób (także podjęcie misji, ewangelizacji oraz świadectwa wiary). Następujące szczegółowe kwestie są podejmowane:
1. Katecheza i edukacja religijna młodzieży
2. Cel i zadania katechezy młodzieży
3. Treści, które podejmuje się na katechezie młodzieży.
4. Metody (formy) pracy z młodzieżą
5. Uwarunkowania rozwojowe młodzieży.
6. "Obrzędy przejścia"
7. Sakrament bierzmowania
8. Środowisko życia młodzieży
9. Nowe wyzwanie cywilizacyjne dla pracy z młodzieżą
10. Problemy w pracy z młodzieżą.
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
W1: Student rozumie istotę katechezy młodzieży
W2: Student identyfikuje problemy dotyczące wiary w okresie dorastania
U1: Student potrafi ułożyć konspekt katechezy dla młodzieży
U2: Student potrafi dobrać odpowiednią formę katechezy młodzieży do uwarunkowań życia młodzieży
K1: Student jest świadomy złożonego charakteru dorastania
K2: Student jest wrażliwy na pytania ludzi młodych o wierze
Kryteria oceniania
bdb (5): student potrafi swobodnie opowiadać o pracy wychowawczej z młodzieżą (W1, W2, K1, U2) oraz przygotować zajęcia dla nich (U1, K1, W1, K2).
db+ (4,5): student rozumie znaczenie pracy wychowawczej i katechetycznej z młodzieżą (W1, W2, K1), przygotowuje konspekt do katechezy (U1, K1, K2), ale potrzebuje wsparcia w niektórych kwestiach.
db (4): student rozumie znaczenie pracy wychowawczej i katechetycznej z młodzieżą (W1, W2, K1), przygotowuje konspekt do katechezy (U1, K1, K2), ale potrzebuje wsparcia w ważnych kwestiach.
dst+ (3,5): student rozumie znaczenie pracy wychowawczej i katechetycznej z młodzieżą (W1, W2, K1), ale ma kłopoty z przygotowaniem właściwego konspektu zajęć.
dst (3): student podejmuje rozmowę o katechezie młodzieży (W1, W2), ale nie we wszystkim odróżnia specyfikę pracy z młodzieżą od katechezy dzieci czy dorosłych.
ndst (2): student nie podejmuje dyskusji na temat pracy katechetycznej z młodzieżą.
Praktyki zawodowe
nie dotyczy
Literatura
Directory for catechesis (no 244-256).
A. Canales, Models and Methods for Confirmation Catechesis in Catholic Youth Ministry, "Religions" 2020, no 11, p. 1-13.
Adolescent Catechesis Today: On the Road to Transformation (brochure).
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: