Cathechumenal Inspiration of Catechesis WT-SSTA-CI
zajęcia obejmują zagadnienia szczegółowe:
1. Inicjacja chrześcijańska
2. Katechumenat, katechumeni
3. Modele katechetyczne inicjacji chrześcijańskiej
4. Katechumenat rodzinny
5. Parafialny katechumenat dzieci i młodzieży
6.Dokumenty Soboru Watykańskiego II
7. Obrzędy chrześcijańskiego wtajemniczenia dorosłych (1972)
8. Katechumenat w funkcji wtajemniczenia
9. Elementy katechumenatu chrzcielnego źródłem inspiracji dla katechezy
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
EW 2 - student potrafi opisać model katechumenalny współczesnej katechezy
EW 3 - student rozumie istotę formacji katechety
EU 1 - student potrafi ułożyć plan pracy katechetycznej z młodzieżą i dorosłym chrześcijaninem
Kryteria oceniania
5 - student posiadł w stopniu bardzo dobrym rzeczową wiedzę dotyczącą procesu wychowania chrześcijanina do dojrzałej wiary w oparciu o model katechumenalny
4 - student posiada wystarczającą wiedzę dotyczącą procesu wychowania chrześcijanina do dojrzałej wiary w oparciu o model katechumenalny
3,5 - student posiada pobieżną wiedzę dotyczącą procesu wychowania chrześcijanina do dojrzałej wiary w oparciu o model katechumenalny
3 - student orientuje się w stopniu podstawowym w zagadnieniach związanych z procesem wychowania chrześcijanina do dojrzałej wiary w oparciu o model katechumenalny
Każdy student przygotowuje pracę pisemną
Na zakończenie semestru odbywa się kolokwium ustne
Literatura
1. F. Blachnicki, Sympatycy czy chrześcijanie? Katechumenat na dzisiejszą godzinę, Kraków 2003.
2. G. Cavallotto, Il modello catechistico del catecumenato antico, w: Diventari cristiani. La catechesi come percorso formativo, L. Meddi (red.), Napoli 2002.
3.R. Murawski, Katechumenat dwudziestego wieku, „Communio” 3 (1983), nr 1, s. 38-44.
4. Christopher Paul Ryan, The Baptismal Catechumenate as a Source for Youth Ministry in a Secular Age, University of Divinity 2018.
5. E. Młyńska, A Catechumenal Model of Catechesis to Prepare Children for First Holy Communion in the Archdiocese of Białystok, Rocznik Teologii Katolickiej, tom XIX, rok 2020, s. 171-185
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: