KKR2_W01: zna terminologię i zakres tematyczny dotyczący religijności ludowej w Ameryce Łacińskiej
KKR2_W02: posiada utrwaloną wiedzę na temat wieloaspektowej problematyki z zakresu religijności ludowej w Ameryce Łacińskiej, począwszy od XVI wieku
KKR2_U01: potrafi poprawnie poruszać się po poszczególnych obszarach tematycznych religijności ludowej w Ameryce Łacińskiej i omawiać historyczne oraz współczesne przejawy religijności ludowej
KKR2_U06: potrafi adekwatnie wykorzystywać bogactwo źródeł informacji w zakresie religijności ludowej w Ameryce Łacińskiej, jak również dokonywać oceny jakości i wiarygodności zebranych oraz przekazywanych wiadomości
KKR2_K05: zapoznaje się z możliwościami oddziaływania oraz wykorzystania przejawów religijności ludowej w Ameryce Łacińskiej w odniesieniu do życia społecznego, religijnego i politycznego
Efekty kształcenia:
Po zakończeniu zajęć student posiada wiedzę w zakresie:
EK 1 – religijności ludowej w Ameryce Łacińskiej, począwszy od XVI wieku, aż do współczesności.
w zakresie umiejętności:
EK 2 – potrafi wymienić i scharakteryzować poszczególne zakresy religijności ludowej oraz przedstawić i omówić główne przejawy religijności ludowej w zakresie kompetencji społecznych:
EK 3 – potrafi wskazać wielorakie czynniki wpływające na znaczenie religijności ludowej w odniesieniu do aktualnej sytuacji społeczno-politycznej oraz kulturowo-religijnej w Ameryce Łacińskiej
Metody i kryteria oceny:
Końcowe kolokwium (pisemne)
EK nr 1 określany jako posiadanie wiedzy:
Na ocenę
Ndst (2): nie rozróżnia aspektów religijności ludowej latynoamerykańskiej i nie jest w stanie dokonać jej charakterystyki
Dst (3): posiada bardzo ogólną wiedzę dotyczącą religijności ludowej w Ameryce Łacińskiej
Db (4): orientuje się dobrze w poszczególnych aspektach religijności ludowej i potrafi wskazać charakterystyczne jej cechy
Bdb (5): orientuje się bardzo dobrze w poszczególnych aspektach religijności ludowej i trafnie wskazuje jej charakterystyczne cechy
EK nr 2 określany jako umiejętność:
Ndst (2): nie jest zdolny do przedstawienia podstawowych zakresów religijności ludowej
Dst (3): potrafi przynajmniej w sposób mechaniczny wyrazić przyswojoną wiedzę
Db (4): potrafi poprawnie zaprezentować przyswojoną wiedzę dotyczącą religijności ludowej
Bdb (5): potrafi swobodnie i kompetentnie dzielić się zdobytą wiedzą, precyzyjnie kojarzyć fakty oraz wyciągać i formułować samodzielne wnioski
EK nr 3, określany jako kompetencje społeczne:
Ndst (2): nie dostrzega żadnych powiązań religijności ludowej z sytuacją społeczno-polityczną w Ameryce Łacińskiej
Dst (3): posiada wiedzę schematyczną, ale nie potrafi jej powiązać z aktualną rzeczywistością latynoamerykańską
Db (4): jest zorientowany w problematyce latynoamerykańskiej religijności ludowej i potrafi poprawnie kojarzyć fakty
Bdb (5): jest bardzo dobrze zorientowany w problematyce latynoamerykańskiej religijności ludowej i potrafi wyjaśniać procesy wpływające na dalszy rozwój religijności ludowej