Przesłanie moralne w nauczaniu trzech papieży: JPII, Benedykta XVI i Franciszka WT-SST-PMP
Przedmiot Przesłanie moralne w nauczaniu trzech papieży: Jana Pawła II, Benedykta XVI i Franciszka ma za zadanie zbadać specyfikę moralną w nauczaniu ostatnich papieży. Chodzi o pokazanie zarówno podobieństw jak i różnic w ich nauczaniu z uwzględnieniem spuścizny nauczania Kościoła katolickiego odnośnie problematyki moralnej. Student zdobędzie wiedzę na podstawie wypowiedzi papieskich odnośnie zasad moralnych zawartych w ich encyklikach, adhortacjach i przemówieniach.
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Punkty ECTS
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Z zakresu wiedzy:
EK_1 - Student zna specyfikę moralną w nauczaniu trzech papieży: Jana Pawła II, Benedykta XVI i Franciszka
EK_2 - Student potrafi prawidłowo interpretować i wyjaśniać problemy moralne w nauczaniu trzech papieży: Jana Pawła II, Benedykta XVI i Franciszka
Kompetencje społeczne:
EK-3 - Student identyfikuje i rozstrzyga dylematy – w nauczaniu trzech papieży: Jana Pawła II, Benedykta XVI i Franciszka
Opis ECTS: 4 punkty.
udział w zajęciach - 30 godzin (2 punkt)
zapoznanie się z lekturami przedmiotowymi - 15 godzin (1 punkt)
przygotowanie do egzaminu - 15 godzin (1 punkt)
Kryteria oceniania
EK 1 (w zakresie wiedzy)
Ndst (2): student nie zna elementarnych pojęć z zakresu specyfiki moralnej w nauczaniu trzech papieży: Jana Pawła II, Benedykta XVI i Franciszka;
Dst (3): student zna podstawowe pojęcia z zakresu specyfiki moralnej w nauczaniu trzech papieży: Jana Pawła II, Benedykta XVI i Franciszka;
Db (4): student ma uporządkowaną wiedzę na temat specyfiki moralnej w nauczaniu trzech papieży: Jana Pawła II, Benedykta XVI i Franciszka;
Bdb (5): student wyjaśnia zasadność znajomości specyfiki moralnej w nauczaniu trzech papieży: Jana Pawła II, Benedykta XVI i Franciszka
EK 2 (w zakresie umiejętności)
Ndst (2): nie umie wyjaśnić podstawowych problemów z zakresu specyfiki moralnej w nauczaniu trzech papieży: Jana Pawła II, Benedykta XVI i Franciszka;
Dst (3): umie wyjaśnić podstawowe problemy z zakresu specyfiki moralnej w nauczaniu trzech papieży: Jana Pawła II, Benedykta XVI i Franciszka;
Db (4): student prawidłowo interpretuje specyfikę moralnej w nauczaniu trzech papieży: Jana Pawła II, Benedykta XVI i Franciszka
Bdb (5): student analizuje teksty biblijne oraz dokumenty Kościoła odnośnie specyfiki moralnej w nauczaniu trzech papieży: Jana Pawła II, Benedykta XVI i Franciszka;
EK 3 (w zakresie kompetencji)
Ndst (2): student nie jest zdolny zastosować zdobytą wiedzę z zakresu specyfiki moralnej w nauczaniu trzech papieży: Jana Pawła II, Benedykta XVI i Franciszka;
Dst (3): student docenia znaczenie specyfikę moralną w nauczaniu trzech papieży: Jana Pawła II, Benedykta XVI i Franciszka;
Db (4): jest świadomy istnienia wymiaru moralnego specyfiki moralnej w nauczaniu trzech papieży: Jana Pawła II, Benedykta XVI i Franciszka;
Bdb (5): student jest zdolny do dzielenia się bogactwem zdobytej wiedzy na temat specyfiki moralnej w nauczaniu trzech papieży: Jana Pawła II, Benedykta XVI i Franciszka.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: